این تغییر اهمیت داشتن نسخه سازگار با موبایل را بیشتر کرده است. برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل میتوانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید. تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمیگردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته میشود.
- این سئو همان طور که از نامش مشخص است برای کسب و کار های محلی مناسب میباشد و کمک میکند شما بتوانید مشتری بیشتری برای سایت خود به صورت محلی داشته باشید.
- اگر باز هم نتوانستید که رتبه خوبی کسب کنید، تجربه کاربری صفحه مورد نظر خود را بررسی کرده و حتی محتوای آن را دستخوش تغییر نمایید.
- یکی دیگر از راه های جذب مخاطب و افزایش نرخ کلیک ایجاد Sitelinks است، نمی دانید Sitelinks چیست؟ مقاله اختصاصی ما راجع به Google Sitelinks را مطالعه کنید.
- ابتدا به کمک اصول تکنیکال صفحه را کشف و ایندکس می کند و بعد به کمک سئو داخلی و خارجی به گوگل کمک می فهمانیم محتوای صفحه بیشترین ارتباط را با کلمه سرج شده توسط کاربر را دارد.
با این حال اگر قصد تاسیس سایت جدید دارید، این دامنه رو ببندید و یک سایت جدید بیارید بالا و روی سئوی اون کار کنید. صفحات این سایت رو هم به سایت جدید ریدایرکت نکنید تا گوگل سایت رو مستقل از سایت قدیمی در نظر بگیره. اگه منظورتون بهینه سازی برای نمایش بهتر در سرچ خود اینستاگرام هست که باید گفت الگوریتم اینستاگرام با گوگل فرق داره و لینک سازی موثر نیست.
در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین میکند. هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالاتری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین میکند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استانداردها و معیارهایی که سئو نام دارد انجام میدهد. لینک های داخلی در صفحات سایت شما باعث میشود کاربر بتواند بخش های مختلف وب سایت را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در میان مطالب، محصولات و غیره آن صرف کند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه کاربر به شما میشود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیرگذار است.
جهت مطالعه بیشتر درمورد سئو کلاه سفید و یادگیری مطالب بیشتر درمورد این نوع از سئو می توانید به مقاله آموزش سئو کلاه سفید مراجعه کنید. اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش خدمات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش خدمات شما و فروش شما به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایت های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. از این رو در آموزش سئو 0 تا100 باید با مزایا و معایب این روشها آشنا شوید، تا کارهای که به سایت آسیب می زند را انجام ندهید. به طور کلی با استفاده از مزایای سئو خارجی میتوان رتبه و رنک خوبی از گوگل گرفت. البته برخی از افراد سئو خارجی را همزمان با سئو داخلی پیش می برند و این موضوع را روی نام برند و لینک سازی خارجی برای صفحه ی اصلی آغاز می کنند.
آموزش سئو از پایه را چگونه می توانیم در مسیری درست جلو ببریم؟
عمر دامنه و تاریخ انقضای آن فاکتورهایی تاثیرگذار از منظر سئو نیستند. به عبارت دیگر ملاگ گوگل برای رتبهبندی سایتها محتوای ارائه شده، استانداردهای تجربه کاربری و لینکسازی است. لینک سازی داخلی یعنی یکی از صفحات سایت شما به صفحه دیگری که با موضوع آن مرتبط است لینک داده باشد. این لینک ها به گوگل کمک میکنند تا ارتباط صفحات را درک کرده و مطالب جدید شما را شناسایی کنند. مطالعه کتاب یکی از رایج ترین روش ها برای یادگیری سریع در حوزه های تخصصی است. به همین دلیل در این بخش منابع معتبر و کتاب های تخصصی آموزش سئو را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.
توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید. مجله خبری سئو فرآیندی است که به گوگل کمک میکند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. Meta Keyword یا کلمه کلیدی متا نوع خاصی از تگهای متا است که به موتورهای جستجو در فهمیدن موضوع صفحه کمک میکند. کلمات کلیدی متا از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند؛ چراکه در پشت صحنه (در فایل کدهای صفحه) ظاهر میشوند و نه در صفحه قابل مشاهده برای کاربران. White Hat Seo یا سئوی کلاه سفید برخلاف سئوی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبردهای موتورهای جستجو است.
وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند. با انکرتکست بهینه شده برای سئو می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف بهبود بخشند. اولین کاری که بریا سئو انجام میشود بررسی وضعیت سئو سایت به صورت داخلی میباشد و بعد از آن که سئو داخلی به وضعیت مطلوبی رسید نوبت یه سئو خارجی میرسد. هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگذاری صفحه بهعنوان یک فاکتور رتبهبندی استفاده میکنند.