پس از آنکه تحقیقات روی کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و چندین ایده کلیدی را کشف کردید، باید کلید واژه ای را انتخاب کنید که دارای بالاترین رتبه جستجو و مشکلات رقابت کمتری است. به عبارت دیگر، این کلید واژه ای است که کاربران در مرورگر خود سرچ می کنند تا نتایجی نزدیک به محتوای مقاله شما را بازدید کنند. ساده ترین راه برای پیدا کردن آنها این است که به سادگی کلمات کلیدی اصلی خود را در جستجوی Google وارد کنید و مانند تصویر به پایین صفحه نتایج جستجو بروید. توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جستوجو دیده میشود.
دوره آموزش تولید محتوا سئو شده
در این مقاله اول کمی با مفهوم محتوای سئو شده آشنا میشویم، سپس سراغ تکنیکهای مجله خبری سئو میرویم. بیشتر این تکنیکها را در مقاله سئوی داخلی یاد گرفتیم، ولی اینجا آنهایی که مشخصا مربوط به محتواست را آوردیم تا در هنگام نوشتن یک چگ لیست کامل دم دستتان باشد. یکی از بهترین انواع محتوا که برای رشد کسبوکارهای اینترنتی نیز مهم تلقی میشود، نوع متنی آن است. شاید این جمله شامل تمامی انواع محتوا از جمله متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی شود، با این حال بیشتر سنگینی این جمله بر روی متون نگارش شده قرار میگیرد. در این مطلب نیز منظور ما از سئوی محتوا بیشتر بر روی جنبه متنی آن متمرکز است. تقریباً هر کسی میداند که از کلمات کلیدی اصلی باید در عنوان و تگهای هدینگ و بهخصوص H1 استفاده کرد.
- برای مثال نویسنده باید برای مخاطب بنویسند و تلاش نکند غیرواقع بینانه یا کمال گرایانه به دنبال اصول سئو باشد.
- لینکهای داخلی یکی از مهمترین بخشهای سئو داخلی هستند که کمک بسیار زیادی به مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و موتورهای جستجوی برای ایندکس آنان میکند.
- برای بهینه سازی تیتر یا عنوان محتوا، نکات متعددی وجود دارد.
- ما می دانیم که چگونه “کشف شده – در حال حاضر نمایه نشده” شما را برطرف کنیم.
- این تشبیه صرفا برای درک بهتر قدرت سئو و تأثیر شگفت انگیز رعایت اصول سئوی محتوا بر نمایش سایت شما در صفحه اول سرچ گوگل است.
در صورتی که نیاز به آموزش کاربران در مورد برند، صنعت یا حوزه تخصصی خود دارید بهتر است به توضیح معنا و مفهوم عبارات تخصصی بپردازید و توضیح شفاف، ساده و قابل فهمی از موضوع ارائه دهید. برای این کار نیز میتوان از کمک ابزارهای موجود بهرهمند شد. باید به کمک این ابزارها، موضوعات پوشش داده شده توسط رقبایتان را بررسی کنید تا اگر چیزی را از قلم انداختهاید، هرچه زودتر آن موضوع را نیز به محتوایتان اضافه کنید. این پروسه میتواند روی محتوای موجود انجام گیرد و یا برای شکافهای موجود، صفحات و نوشتههای جدید ایجاد شود. صفحات فرعی یا دستهای، صفحاتی هستند که موضوعات زیردستهای مربوط به صفحه بنیادی را پوشش میدهند.
عنوان هر محتوا باید یک چکیده و عصاره ای از کل متن باشد، یعنی ارتباط معنایی خاصی باید بین عنوان و متن وجود داشته باشد. وقتی لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را انتخاب کردید، وقت آن است که یک پست وبلاگ متمرکز بر یکی از این کلمات کلیدی بنویسید. محتوای سئو شده در گذشته به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحه مورد نظر بود.
محتوای طولانی پتانسیل بیشتری برای جذب بک لینک و اشتراک گذاری را دارد. Google Trends به شما نشان می دهد کدام کلمات کلیدی در هر زمان پر سرچ هستند. جالب بودن این تکنیک این است که می توانید کلمات کلیدی را ببینید که الان افراد در جستجوی آن هستند.
مزایای شرکت در کارگاه آموزش سئو محتوا
نیاز به فکر کردن بیش از حد در این مورد نیست برای اینکه از کلمات کلیدی استفاده کنید میتوانید از مترادفها، مخففها و جمع کلمات کلیدی مورد نظر خود مثل یک انسان عادی استفاده کنید. طبق گفته جان مولر الگوریتمهای گوگل بیشتر به اورجینال بودن، کیفیت محتوا و مرتبط بودن محتوا توجه میکنند. البته مشاهدات و بررسیهای مختلف توسط مجموعههای مختلف به اعداد مختلفی نظیر حداقل ۲۴۰۰ و ۲۰۰۰ کلمه رسیدهاند. بطور کلی هرچه یک موضوع را از زوایای بیشتری پوشش دهید تعداد کلمات مقاله بیشتر خواهد شد و شانس رتبه گرفتن بیشتر خواهد بود.