محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا-سئو سمروش

درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جست‌وجو به همان اندازه‌ که برای موتورهای جست‌وجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود. در قسمت پایین،‌ ویدیوهای آموزش سئو محتوا قرار دارد که مربوط به دوره رایگان سئو است. در صورتی که تمایل ندارید از ویدیوها استفاده نمایید، در ادامه صفحه، متن آموزش را مطالعه نمایید. محتوا و جستجو با یکدیگر گره خورده اند، به نحوی که اگر تمامتکنیک های سئورا رعایت کرده باشید، اما سایت شما دارای محتوای به در به خوری نباشد، شانس زیادی برای نمایش در صفحات جستجوی گوگل نخواهید داشت.

اگر برای بار اول است که برای مردم می‌نویسید از کلمات کلیدی هدفمند در عناوین خود استفاده کنید. به عنوان مثال ویکی پدیا یک منبع خوب از نظر گوگل است و مهم نیست که معلم مطالعات اجتماعی دبیرستانتان در مورد ویکی پدیا چه گفته است. محتوایی است که از نظر نتایج جستجو ایده آل است، ایرادهایی که دارد ایرادهای معمولی است یا فریم‌های زمانی آن در هدرهای پایینی قرار داشته باشند. سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانی‌های مخاطب خود را بکنید. محتوایی است که به سرعت بتوان آن را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار داد.

  • کلمه کلیدی اصلی باید حتما در عنوان محتوا به کار رفته باشد.
  • نمی توان عنوان را در مورد مزایای یک محصول تولید کرد اما در محتوا به معایب آن پرداخت.
  • بدانید که موتورهای جستجو چگونه از URL ها استفاده می کنند.
  • این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهند.
  • به کمک این ابزارها می‌توانید کلمات و موضوعات کاربردی را پیدا کنید و تولید محتوای سئو شده در مورد آن در نتایج اول گوگل دیده شوید.

داده های نشانه گذاری را که برای کاربران قابل مشاهده نیست، اضافه نکنید. استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ اشتباهی در اجرا وجود ندارد. برای این کار یا می‌توانید آدرس اینترنتی را که محتوا در آن قرار دارد، وارد کنید یا HTML واقعی را که شامل نشانه‌گذاری است، کپی کنید. نشانه گذاری اسکیما را اضافه کنید و تأثیر آن را بر سئو محتوا ببینید. از تگ های هدینگ در جایی استفاده نکنید که استفاده از تگ های دیگری مانند و ممکن است مناسب تر باشند. یک تگ متا دیسکرپشنی ننویسید که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد.

یک مطلب خوب باید حتماً لینک خروجی داشته باشد (مثل محتوای همین صفحه که چندین لینک به سایت های معتبر و مرتبط به فرمت بندی متن دارد). نداشتن لینک مثل این است که شما خوانندگان خود را در یک کوچه بن بست رها کنید! خوانندگان با استفاده از لینک خارجی می‌توانند به محتوای کامل‌تر ولی در راستای موضوع شما دست پیدا کنند. در عمده موارد می‌توان لینک خروجی را به سایر وبلاگ ها یا وب‌سایت‌های مرتبط داد تا از این طریق خواننده به محتوای مناسب بیشتری دست پیدا کند. وب سایت شما باید حاوی محتواهای بهینه سازی شده باشد تا به راحتی بتواند نیاز مخاطبین شما را رفع کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد تا سایت های دیگر به خاطر ارزش محتوای شما، به سایت شما لینک دهند.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید درست است که نشان به‌روزرسانی تاریخ شاید یک عامل رتبه‌بندی نباشد؛ اما شواهد زیادی نشان می‌دهد تعداد کلیک بر جست‌وجوی طبیعی تأثیر می‌گذارد. همچنین فراموش نکنید درگیرشدن کاربر در صفحه بسیار مهم است؛ چرا که به او دوباره اطمینان می‌دهد محتوای شما به‌روز است. مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد برای نقشه مترو تهران که متعلق به سه سال پیش است را ببیند. خیلی پیش‌تر از سال ۲۰۰۸، مت کات مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (کارشناس سئو) تأکید کرد که در آدرس URL، وجود ۳ تا ۵ کلمه مطلوب است. آنهایی که طولانی‌تر هستند، براساس الگوریتم گوگل معمولا اعتبار چندانی به محتوا اضافه نمی‌کنند.

آزمون گویندگی یا ارسال نمونه کار

منظور از «محتوا» تمامی اطلاعاتی است که در فضای وب وجود دارند و به عبارتی در آن زندگی می‌کنند و هر فردی با استفاده اینترنت و فضای وب می‌تواند به آنان دسترسی داشته باشد. نیز برای تصاویر نیاز است تا گوگل بتواند راحت تر متوجه موضوع تصاویر شود. با مفهوم CTA آشنایی دارد و در جهت بهبود محتوای سایت خود از آن استفاده می‌کند.

هنگامی که سایت شما به یک سایت دیگری لینک می دهد، می تواند بخشی از شهرت سایت تان را به سایت دیگری منتقل کند. گاهی اوقات کاربران می توانند با افزودن لینک هایی به سایت خود در بخش نظرات یا مسیج بُردهای شما از این مزیت استفاده کنند. استفاده از فناوری های مناسب در سئو محتوا و جلب اعتماد کاربران نیز مهم است.

اگر ویجتی را برای عملکرد یا محتوایی که ارائه می دهید، ایجاد می کنید، مطمئن شوید که nofollow روی لینک ها را در قطعه کد پیش‌فرض قرار داده باشید. تگ متا دیسکریپشن یا همان توضیحات متای یک صفحه به گوگل و سایر موتورهای جستجو، خلاصه ای از موضوع صفحه را ارائه می دهد. عنوان یک صفحه ممکن است چند کلمه یا یک عبارت باشد، در حالی که تگ توضیحات متا ممکن است یک یا دو جمله یا حتی یک پاراگراف کوتاه باشد. مانند ، تگ توضیحات متا در المان سند HTML شما قرار می گیرد.

– آدرس URL صفحات را بهینه کنید

تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد. محتوا مهم ترین بخش بازاریابی در فضای مجازی می باشد و تولید کردن یک محتوای به صورت بهینه شده تخصصی است که تمامی کسب و کار هایی که در عرصه رقابتی حضور دارند به اون نیاز دارند. پس از این که عنوان اصلی شما تگ H1 دریافت کرد، دیگر نباید از این تگ استفاده کنید. سایر تگ‌های مقالات یا همان ساب‌هدینگ‌ها به ترتیب از H2 تا H6 نوشته می‌شوند. با این حال چیزی که در تولید محتوا بر اساس سئو مهم است، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تگ H2 است.

ابتدای همین مقاله توضیح دادیم که کلمات کلیدی longtail چی هستند. نه اینکه تولید محتوا را متوقف کنید، بلکه سرعت تولید محتوا را کاهش و آپدیت محتوا را افزایش دهید. مجله خبری سئو روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد. همیشه هم اینطور نیست که به لانگ تیل کیورد های یک کلمه کلیدی lsi بگوییم.