سئو SEO آموزش سئو سایت مطابق الگوریتم های گوگل همگام وب-سئو سمروش

سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریعترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری. مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم میکنند موفق هستند. گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است. هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود.

در بهینه سازی سایت ، فاکتور هایی موثر می باشند این فاکتور ها ، به عوامل تاثیر گذار دامین و عوامل صفحه ی سایت در بهینه سازی سایت تقسیم می شوند. از سال ۲۰۱۷، گوگل شروع به معرفی به روز رسانی های بزرگتر به عنوان به روز رسانی های اصلی کرده است. از آن زمان، شفافیت کمتری در مورد اینکه این به‌ روزرسانی‌ها چیست و کدام بخش از جستجو را بهبود می ‌بخشد، وجود دارد.

تاثیر ایندکس شدن سریع در گوگل روی سئو سایت

موبایل فرندلی بودن سایت هم یکی از سیگنال‌های رتبه‌بندی گوگل است. چنانچه توانستید برنامه‌نویسی پیدا کنید که روی مباحث اسکیما هم مسلط باشد؛ می‌توانید پروژه را به او بدهید. اما چنانچه برنامه‌نویسی دارید که کارش خوب است اما روی اسکیما مسلط نیست می‌توانید دوره اسکیمای سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا اسکیمای سایتتان را کد نویسی کند. اسکیما مارک‌آپ بخشی از سیستم معنایی گوگل است و گوگل به آن علاقه دارد. با پیاده‌سازی نکات بالا در صفحه می‌توانید معیار core web vitals را تا حد مطلوبی بهبود ببخشید. استفاده فایل robots.txt جلوگیری از خزش تعدادی از صفحات سایت است که نمی‌خواهیم توسط ربات‌های گوگل ایندکس شوند.

سئو تکنیکال از انواع سئو

به طور کلی، تمام عملیات سئوی که در سایت خود انجام خواهید داد، استراتژی هایی هستند که به شما این امکان را می دهند که در دنیای دیجیتال جایگاهی کسب کنید. سئوی خارجی و همچنین سئو داخلی تضمین می کند که وب سایت با وضوح بیشتری در نتایج جستجو ظاهر شود و رتبه بالاتری داشته باشد. شما میتوانید از سئوی خارجی و داخلی به صورت همزمان استفاده کنید. محتوا می تواند تاثیر مستقیم یا تاثیر غیر مستقیم بر روی سئو داشته باشد. گوگل برای آنکه رضایت کاربران را جلب کند، سعی می کند تا صفحه را رتبه بندی کند که محتوای ارزشمندتری داشته باشد.

آیا برای یادگیری سئو باید طراحی سایت هم بلد باشیم؟

تمرکز اصلی الگوریتم رنک‌برین تجربۀ کاربری یا UX است و می‌توان ادعا کرد که مدت زمان حضور کاربران در صفحات، ادامه پیدا نکردن جستجو در یک موضوع خاص، نرخ کلیک در نتایج جستجو و … کاربران وقت کمتری روی سایت‌های کُند می‌گذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل می‌فهمانند که این سایت خوب نیست. حالا یکی از عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت چیست؟ حجم عکس‌ها! با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک می‌کنیم. توصیه می‌کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب‌سایت Optimizilla کمک بگیرید.

دقت داشته باشید که سئو در asp.net نیاز به تجربه و مهارت بسیار بالا در سئو و کدنویسی داره. غالبا پیشنهاد میشه که مجموعه هایی به سمت asp.net برن که یک تیم دولوپر رو در کنار خود دارند، وگرنه غالب این پروژه های یک نفره در سئو با شکست مواجه میشن. پیشنهاد مk اینه که حتی الامکان دست به تغییر پلتفرم وب سایت نزنید، مگر اینکه پلتفرم قدیمی دارید که دیگه بروزرسانی نمیشه یا مشکلاتی از این قبیل براتون به وجود اومده. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل است که توسط گوگل ارائه داده می‌شود. این ابزار اطلاعات مفیدی در‌خصوص ترافیک وبسایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد. Google Analytics و Google Search Console ممکن است بنظر اطلاعات یکسان و مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما بین این دو محصول گوگل تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. اطلاعات گوگل آنالیتیکس بیشتر درباره این است که چه کسی از وبسایت شما بازدید می‌کند. مثلا اینکه چه تعداد بازدید کننده دارید، چطور آن‌ها به سایت شما دست یافته‌اند، چه مدت زمانی را در وبسایت شما صرف کرده‌اند و یا اینکه از کدام محدوده جغرافیایی هستند. Semantic Seo یا مجله خبری سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید.

  • سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو.
  • ضمن اینکه در فوتر سایت می‌توانید به صفحات مهم سایتتان با کلمه کلیدی دوم یک صفحه مهم نیز لینک بدهید تا محور موضوعی یک صفحه را بیشتر برای گوگل واضح کنید.
  • مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد.
  • مجموعه ای از فعالیت ها با هدف بهبود اعتبار وب سایت شما (بیشتر از طریق دریافت بک لینک های با کیفیت).
  • از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای.