سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟-سئو سمروش

همانطور که میدانید اکثر کاربران اینترنت، در موتورهای جستجو به دنبال پاسخی مناسب برای نیازها و سوالات مورد نظر خود هستند. از این‌ رو سئو مناسب راه میانبری برای شما خواهد بود تا بتوانید با قرار گرفتن در صفحات اولیه نتایج، بیشترین بازدید را به دست آورید. همچنین از آنجایی که نتایج موتورهای جستجو دقیقا همان چیزی است که کاربران جستجو کرده اند، امکان تبدیل آن‌ها به مشتری بسیار زیاد خواهد بود. باید بدانید که اگر بهترین سایت را هم از نظر امکانات و رابط کاربری طراحی کنید ولی آن را سئو نکرده باشید، در نهایت نمی‌توانید کاربران را به سایت خود جذب کنید. بر این اساس ممکن است علیرغم طراحی خوب و با کیفیت سایتتان با شکست مواجه شوید.

فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید. از جمله فاکتورهای سئو می توان به تعداد بک لینک ها، کیفیت محتوا، بروزرسانی محتوا، قدمت دامنه، میزان رقابت در کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. برخی از این فاکتورها به طور کامل قابل مدریت توسط شما نیستند. در گذشته، سئوی سایت مترادف بود با استفاده از کلمات کلیدی ولی امروزه موتورهای جستجو پیشرفته تر شده اند.

سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”.

گوگل آنالیتیکس: همه‌چیز را راجع‌ به کاربران سایتتان بدانید.

به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند. همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند). گزارش Landing Pages بسیار شبیه به گزارش All Pages است، اما فقط صفحات برتری را که افراد برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده اند، نشان می دهد. منظور از Segment زیر مجموعه ای از داده ها در Google Analytics است.

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)

هر پیامی که در بخش coverage مشاهده می‌کنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم ویدیوی این دوره ارزشمند را دریافت و مشاهده کنید.

بعد از یادگیری باید خودتان آموخته‌ها را در عمل انجام دهید و تجربه به دست آورید. منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر). جواب دادن به سوال سئو چیست آسان است اما بدون اطلاع از نکات و روش‌های آن، سئو را در ذهن شما به یک افسانه تبدیل شود. در واقع سئو اصول و تکنیک‌هایی است که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد.

در زیر لیست کارهای مهمی که در سوی تکنیکال انجام می‌شود را با هم می‌خوانیم

مقایسه ساب‌دامین و ساب دایرکتوری، یکی از داغ‌ترین بحث‌های سال‌های اخیر بین سئوکاران است. پس با توجه این مورد در صورتی که تغییر در لینک ها بوجود نیاد خطری ندارد. البته متاسفانه اشاره نکردید که آیا قالب جدید شما هم HTML هستش یا مجله خبری سئو رو به سیستم های مدیریت محتوا آوردید. نکته مهم در هر ریدیزاینی حفظ ساختار URL ها یا اعمال ریدایرکت در اثر تغییر URL هست. سلام، اگر اولویتتون سئو هست، بهتره از دیرکتوری استفاده بفرمایید، مگر اینکه اولویت های دیگه ای روی میزه.

Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی است در حالیکه زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست. اوایل، زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت محصولاتی مثل PowerPoint، Microsoft Word و Microsoft Excel نوشته شدند. اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی در اینگونه برنامه‌ها و نیز بروز رسانی آن‌ها ایجاد شد.

  • پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما درباره SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد را هم بخوانید.
  • اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست.
  • اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.
  • توصیه می شود تا نام محصول خود را تگ نکنید و تگ های بیش از ۳ کلمه را به کار نبرید.