Web 2.0 برپایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشینها با یکدیگر استوار است. شبکههای اجتماعی، بلاگها، ویکیها، سایتهای به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایتهایی از این دست، نمونههایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند. اینترنت روی پروتکلی به نام اجرا میشود که تعیین میکند URLها چگونه کار کنند.
- یکی از عوامل موثر در بهینه سازی وب سایت، بهینه کردن محتوای آن می باشد.
- روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند.
- پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمیشود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد میتواند نامحدود باشد.
- سعی کنید در نسخه موبایل سایت تان تبلیغات و پاپ های تبلیغاتی زیادی که خارج از حوصله کاربر باشد استفاده نکنید.
- وقتی بر روی اصول اولیه و مفاهیم سئو تمرکز میکنیم شانس زیادی برای موفقیت در سئو خواهیم داشت.
- آموزش هایی که در سایت های مختلف مشاهده میکنید لزوما تاریخ گذشته یا اشتباه نیستند ولی مقالات بسیاری وجود دارند که مدت زیادی از زمان انتشار آنها گذشته است و همچنان در رتبه های برتر نتایج گوگل هستند.
این کار هم به گوگل کمک میکند ساختار متن مطلب شما را بهتر تشخیص بدهد و هم کاربران نظم بهتری در نوشته میبینند و تجربه ای خوشایند از مطالعه مطلب شما خواهند داشت. موتورهای جستجو این روزا در زندگی اکثر ما نقش پر رنگی پیدا کرده است به طوری که جواب خیلی از سوالات و مسائل روز مره را در آن جستجو میکنیم . موتورهای جستجو بر اساس الگوریتمهای خود اطلاعاتی که بررسی کرده را رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش میدهد. مسائل فنی مختلف دیگری در قسمت پشتی سایت شما وجود دارد که پس از رفع مشکلات آن ها، می توانید تفاوت زیادی در نتایج کلی سئوی خود ایجاد کنید. اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، انجام هر کاری مهمی در وب سایت شما برای همه ی مخاطب ها سخت خواهد بود.
زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه مجله خبری سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیکهای کاربردی زیادی را بیاموزید. یکی از مزایای شبکه های اجتماعی، تاثیر مستقیم این شبکه های بر سئو سایت شما است! شاید بپرسید چطور؟ در نظر داشته باشید شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی نه تنها ارتباط نزدیکتری با کاربران خواهید داشت بلکه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی به سایت خود لینک دهید. در External Links یا لینک های خارجی نگرانیهایی وجود دارد ممکن است فکر کنید که برای سایت رقیب تبلیغ میکنید.
چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟
ممنون خواهم شد تجربه و دانش خود را در اختیار بنده قرار بدهید. بعد از راه اندازی سایت جدید هریک از آن صفحات قبلی را به آدرس متناظر آن در سایت جدید ریدایرکت 301 کنید. در تاریخ 5 مارس سایت Moz الگوریتم محاسبه اعتبار دامنه را به روزرسانی کرده است و تقریبا تمام سایت ها با افت یا تغییرات شدید مواجه شدند. در نتیجه این عدد به تنهایی معیار مناسبی برای سنجش اعتبار سایت شما نیست و مقایسه آن با اعتبار سایت های رقیب میتواند معیار دقیق تری باشد. من در وبینار جناب اسماعیلی شرکت کردم و مشکل سایتمون رو اونجا بهشون گفتم – فرمودن یک کیس استادی هست . قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود.
هرچه این معیارها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتمهای موتورهای جستجو رتبههای بهتری به آن صفحات اختصاص میدهند. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط میگردد. این نتایج معمولا وب سایتهایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتورهای جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتمهایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست میکنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتورهای جستجو موجود هستند که شناخته شدهترین آنها گوگل است. در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونههایی از محبوبترین موتورهای جستجو هستند.
پیش نیازهای آموزش سئو و بهینه سازی سایت
اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان میدهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید. در عوض میتوانید از عبارت “بالا رفتن مرد از کوه” هم استفاده کنید. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید. شما با پوشش دادن هر موضوع با جزئیات بیشتر، ارزش بیشتری برای خوانندگان خود قائل می شوید. آنها مجبور نیستند برای یادگیری کامل در مورد یک موضوع خاص از وب سایت های دیگر بازدید کنند.
شما می توانید از این ابزار نیز برای صحت سنجی اسکیما خود استفاده کنید. برای آنکه بهتر این موضوع را درک کنید، اجازه دهید یک مثال ساده بزنیم. فرض کنید شما قصد دارید به یک گردش کوهنوردی بروید اما نمیدانید کفش های شما برای آن مناسب هستند یا خیر. بنابراین یک عکس از کفش خود گرفته و در جستجوی گوگل پرسش خود را مبنی بر مناسب بودن این کفش برای کوهنوردی وارد می کنید. گوگل با درنظر گرفتن تصویر و مرتبط کردن آن با سوال شما، می تواند محتوایی بلاگی را پیشنهاد دهد که فهرستی از بهترین کفش ها برای کوهنوردی را معرفی می نماید. گوگل MUM مخفف عبارت Google Multitask Unified Model، به معنای مدل یکپارچه چندوجهی گوگل است که بروزرسانی آن از ژوئن سال 2021 ارائه شد.