با استفاده از این ابزار میتوان رتبه و ارزش بک لینکهای ایجاد شده را متوجه شد. به وسیله این ابزار میتوان تعداد بک لینکهای یک سایت را بررسی کرد. این ابزار به طور مستقیم از Google AdWords کوئری میگیرد و از این رو دارای دقت بسیار بالایی است. به طور کلی باید گفت که Google Keyword Planner اطلاعات خود را از گوگل میگیرد و به همین میتوان گفت که آن یکی از دقتترین ابزارهایی است که میتواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرید.
- به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود.
- این روزها سئو محصول یکی از مهمترین نیازهای کسبوکارهای آنلاین است.
- همیشه نباید سعی کنید که به دنبال محبوب ترین عبارات جستجو بروید.
- آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است.
- موتور جستجوگر گوگل در زمان بررسی صفحات به وجود تگ ها اهمیت می دهد.
- برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان میشوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل میداند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی میماند.
از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک میکند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان. البته این به معنای کمرنگ شدن اهمیت کلمات کلیدی نیست، اما گوگل دیگر فقط روی آنها تکیه نمیکند. پس به جای اسکن صفحات به دنبال کلمات کلیدی، گوگل به دنبال موضوعاتی میگردد که آن کلمات کلیدی را پوشش میدهد. بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر میبینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است.
سئوی تکنیکال سایت چیست؟
خب الان نوبت آن میرسد که به سئوی سایت با دید وسیعتری نگاه کنیم. با این نوع نگاه به سئو میتوانید کسب و کار خود را متحول کرده و به جایگاه مطلوبی برسید که اول محبوب گوگل باشید و از آن به بعد هم در دل کاربرانتان جا شوید. فرض کنید شبانه روز وقت گذاشتید و سایت خود را زیبا و پر از محتوا آماده کردید ولی دیدید یک جای کار میلنگد! آژانس دیجیتال مارکتینگ کُدُ سئو با تکیه بر دانش بومی و تجربیات خود توانسته است، در زمینه سئو سایت رتبه های گوناگونی برای خالقین کسب و کار آنلاین بدست آورد.
در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی ، رتبهبندی و تجزیه و تحلیل میکنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایتهای متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود. همه این ابزارها زمانی یک لینک را شناسایی میکنند که ربات یا افزونه مرورگر آنها به صفحه ای شامل آن لینک وارد شود. بعنوان مثال اگر تولبار MOZbar را نصب کنید ربات های Moz صفحاتی که بازدید میکنید را بررسی میکنند.
پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. اگر در دنیای وبسایت و سئو در حال فعالیت باشید، بهخوبی میدانید که ابزارهای کاربردی دررسیدن به نتیجه بهتر اهمیت… براساس آن آنالیز دقیق انجام شده می بایست لیست از موضوع های محتوا هایی که قرار است برای وب سایت شما ایجاد شود را بدست بیاوریم و شروع به تولید محتوا دقیق کنیم. تعویض های بازیکنان هم مثل کارهایی میمونه که در پی بررسی اطلاعات سرچ کنسول انجام میشه. و در نهایت بک لینک و رپورتاژ هم مانند توصیه هایی هستن که مربی در حین بازی به بازیکن ها میگه تا بتونن کارشون رو به بهترین شکل انجام بدن. اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکردهاند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید.
برای مثال می توان به الگوریتم رنک برین اشاره کرد که به تحلیل رفتار کاربر در سایت پرداخته و براساس آن سایت ها را رتبه بندی می کند. ما نیازی نداریم در تمامی کلمات حوزه خود بالا باشیم بلکه باید سعی کنیم در جستجوهایی نمایش داده شویم که مطابق با هدفمان باشد و در عین حال نیاز مخاطب را هم برطرف نماید. تحقیقات نشان می دهند که اشتراک گذاری ها، لایک ها و نظراتی که پست های شما دریافت می کنند، یک نوع سیگنال حیاتی هستند. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما به این سیگنال ها توجه می کنند. بر اساس Life Marketing شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر سئو ندارند. اما می توانند به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی سایت تاثیر مثبتی بگذارند.
بخش دوم منابع آموزش سئو، وبلاگ سرویسدهندههای خدمات سئو، تحلیلگرها و وبسایتهای خبررسانی سئو هستند:
از طرف دیگر، اگر کاربر سایت را در مدت زمان کوتاهی ببندد، گوگل متوجه می شود که آن صفحه به هر دلیلی برای کاربر مفید نبوده است. مجله خبری سئو همچنین یکی از تنها کانالهای بازاریابی آنلاین است که در صورت راه اندازی صحیح، میتواند در طول زمان به سودآوری ادامه دهد. اگر محتوای عالی ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، ترافیک شما به مرور زمان بسیار بالا می رود، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما نیاز به بودجه مستمر دارد. باید توجه داشت که سئو یک کانال کشش دیجیتال برای افزایش فروش است. سئویی که باعث افزایش فروش یک شرکت، فروشگاه یا هر سایت دیگری نشود را نمی توان سئو دانست.
ممکن است تغییر رتبه و نمایش سایت شما به دلیل تغییرات در الگوریتم گوگل باشد. معمولا تا دو هفته بعد از معرفی یک آپدیت جدید شاهد تغییرات در رتبه بندی نتایج هستیم و پیشنهاد میکنیم در این مدت تصمیم هیجانی یا عجولانه در مورد سایت خود نگیرید. این مدل لینک سازی برای افزایش اعتبار دامنه و ایجاد تعادل میان لینک های فالو و نوفالو کارآمد است ولی تاثیر مستقیم بر رتبه و جایگاه شما ندارد.