سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ SEO و بهینه سازی سایت-سئو سمروش

بعد‌ها، این اصطلاح در صنایع مختلف از‌جمله صنعت سئو بکار برده شد. پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند هزینه پرداخت می‌‌کنید. نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند. الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می‌‌آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد شد.

البته این به معنای کمرنگ شدن اهمیت کلمات کلیدی نیست، اما گوگل دیگر فقط روی آن‌ها تکیه نمی‌کند. پس به جای اسکن صفحات به دنبال کلمات کلیدی، گوگل به دنبال موضوعاتی می‌گردد که آن کلمات کلیدی را پوشش می‌دهد. بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است. Alexa Rank یا رتبه الکسا در‌حقیقت میزان محبوبیت یک وبسایت است و میلیون‌ها وبسایت را از این نظر رتبه بندی می‌کند. رتبه الکسا نحوه عملکرد یک سایت را نسبت به دیگر سایت‌ها نشان می‌دهد.

محتوای خود را در featured snippet رنک‌بندی کنید.

کیفیت ساختار URL بر روی سئو و رتبه وب سایت تاثیر گذار خواهد بود. URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد. نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند. با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد.

بررسی، رشد و دوباره بررسی

مزیت‌های این روش را می‌توان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق می‌افتد. هزینه‌‌‌ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می‌‌‌‌‌باشد. واضح است که همه افراد برای پیدا کردن قالیشویی مانند شما عمل می‌کنند و معمولا همه این افراد به همان 3 گزینه‌ی اول که در گوگل نمایش داده می‌شود مراجعه کرده و با آنها تماس می‌گیرند. خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی می‌کنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی می‌شود و در نهایت چه توقعی می‌توان بعد از برداشتن هرگام داشت. سلام، سرویس کلود فلیر ایران را تحریم کرده است، پیشنهاد می کنیم از جایگزین های ایرانی استفاده نمایید. اما متاسفانه هنوز نتیجه دلخواهی نگرفتم و زیاد بازدید ندارم.

  • بطور کلی به وضعیت لینک‌های ورودی به یک سایت «لینک پروفایل» آن سایت می‌گویند.
  • با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.
  • این روبات‌ها وارد وب‌سایت شما می‌شوند و تمام صفحات را ایندکس می‌کنند.
  • سیستم امتیازدهی ستاره‌ای برای محصولات و برخی مفاهیم خاص مثل یک رستوران و … تعریف شده است.
  • فاکتور بعدی، استراتژی است که کارشناسان سئو برای بهینه سازی سایت مشتریان به کار می برند که خود می تواند هزینه بر یا کم هزینه باشد.
باید بتواند با بودجه اختصاص داده شده توسط مشتری برای کمپین بازاریابی و سایر کمپین های مرتبط با سئو فعالیت را پیش ببرد. میزان دشواری کلمات کلیدی و میزان رقابت آن ها را ارزیابی کنید. رافیک وب سایت رقبا چه میزان است و مخاطبان آن ها چه کسانی هستند. سرعت لود سایت خود را با رقبا خود بررسی کنید و جهت افزایش آن اقدامات لازم را انجام دهید.

موتورهای جستجو چیستند؟

آن ها به دنبال عبارات یا کلمات کلیدی مطابق با نیازها خودشان می گردند و سپس به وبسایتی می روند که می تواند راهکار خوبی را به آن ها ارائه کند. در صورتی که آن ها اول با کسب و کار شما رو به رو شوند، احتمال خریدشان از شما بسیار بالا است. در دنیای امروز که در آن بسیاری از افراد ترجیح میدهند که از جستجوی صوتی استفاده کنند، قطعا این موضوع بر روی سئو وبسایت شما تاثیر میگذارد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه مجله خبری سئو به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید به این روش تبلیغاتی گوگل ادز می‌گویند. با بالا رفتن تعداد کلیک‌ها و اتمام اعتبار حساب این فرایند متوقف خواهد شد. با افزایش تعداد افرادی که قصد نمایش لینک سایتشان برای یک کلمه یکسان را دارند قیمت هر کلیک افزایش خواهد یافت که نتیجه آن افزایش قیمت مبلغ پرداختی شما به گوگل خواهد بود.

Orphan Page یا صفحه یتیم به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که هیچ بک لینکی به آن داده نشده است. اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد می‌کنند؟ موتور‌های جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا می‌کنند. Spam Score یا امتیاز هرزنامه نشان‌دهنده درصد سایت‌هایی با ویژگی‌های مشابه است که به جریمه و پنالتی شدن توسط گوگل منجر خواهد شد. اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است.