فاکتورهای سئویی درون یک صفحه از جمله مواردی است که در جایگاه سِرپ وبسایت شما تأثیر مستقیمی دارد. این عوامل شامل جنبه های فنی (به عنوان مثال کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه های مرتبط با محتوا، مانند ساختار وب سایت شما یا کیفیت کپیرایتینگ در وبسایت شما می باشد. همه اینها فاکتورهای سئوی داخلی صفحه هستند که می توانید روی آنها کار کنید. بنابراین مجموعه اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک SEO تلقی میشود. از آنجایی که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای کشف و دسترسی کاربران به محتوای آنلاین است، یک استراتژی SEO خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری خواهد بود.
بهترین منابع آموزش سئو
از بین این امکانات میتوان به گراف دانش، اسنیپتهای برجسته، نقشه و … اشاره کرد. علاوه بر درک این تفاوت ها، طراحی کردن وبسایتتان به طوری که شامل این امکانات شوند و در صفحهی نتایج برای موضوعات مرتبط نمایش داده شوند نیز از دیگر تعاریف سئو است. طی یک روند چهارساله سیاست موتورهای جستجو نسبت به شبکههای اجتماعی فراز و نشیبهای زیادی داشته اما در نهایت در سال 2018 شاهد بودیم که لینکهایی از شبکههای اجتماعی در نتایج جستجو دیده میشود.
گوگل توضیحات متا را در اسنیپتهای صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش میدهد. توضیحات متا باید خلاصهای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقهمند سازد. این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند. Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمهای گفته میشود که مشخصتر بوده و رواج کمتری دارد. به بیان دیگر، کلمات کلیدی دم دراز عباراتی بلندتر و مشخصتر هستند که بازدید کنندگان معمولا زمانی از آنها استفاده میکنند که به مرحله خرید نزدیکتر باشند.
- تگ H1 خود را بهینه کنید؛ تگ H1 همان چیزی است که به عنوان اولین و مهمترین تیتر در ابتدا و بالای صفحه نمایش داده می شود.
- منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد.
- موتورهای جستجوگر گوگل و بینگ یا هر موتور جستجوگر دیگری، برای رفتن از یک سایت به سایت دیگر از ربات ها کمک می گیرند.
- اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه میدهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد.
- هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد مینمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.
- اما مسئلهای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینکها میکند و اگر این لینکها برای سئوی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود.
لینکسازی یکی از عمده تکنیکهایی است که در بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) بکار میرود. لینکها برای موتورهای جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد. به همین خاطر، سایتهایی با بک لینکهای بیشتر، جایگاههای بهتری نیز بدست میآورند.
البته این امر زمانی میسر می شود که شرایط دیگر تامین شده باشند. برای بهینه شدن تصاویر در سئو داخلی و نمایش آن در نتایج جستجوی گوگل، باید از ویژگی های Alt و Title برای تصاویر موجود در متن استفاده نمود. زمانی که عکس بارگذاری نشود، ویژگی Alt، متن داخلی را به جای عکس نمایش می دهد.
برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت. بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. ازآنجاییکه گوگل محتواهای برتر را به مخاطب نمایش میدهد، اگر محتوای شما در سرچ گوگل نمایش داده شود، شما از نگاه مخاطب معتبر میشوید و همیشه در ذهن وی میمانید. سعی کنید بیش آر هر موضوع دیگری مخاطب را راضی کنید و برای او تجربه بهتری بسازید.
Google Honeymoon یا ماه عسل گوگل چیست و چه اهمیتی دارد؟
گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند. جواب اصلی این سؤال که بعد از سئو چهکار کنیم؟ این است که تبلیغات بعد از سئو در مرحله اول قرار دارد و با تبلیغات کسبوکار شما رونق پیدا میکند. اگر شما در گوگل ادز سایت مجله خبری سئو خودتان را تبلیغ کنید، حتی اگر کاربر نخواهد تبلیغات را ببیند و برای کار خود عجله داشته باشد، در هر حال باید اول تبلیغات را تماشا کند و بعد بهکار خودش برسد. صورت کلی به دو بخش داخلی و خارجی تبدیل میشود و این دو بخش را به 3 صورت میتوان پیادهسازی کرد که به آنها یئو سفید، خاکستری و سیاه گفته میشود. مشخص است که سئو سفید برای سایت شما مناسبتر است و درکل زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن به طول میانجامد.