امکان دارد هر کاری روی بهبود سئوی وبسایت تاثیر بگذارد اما فقط در صورتی میتوان آن را به دیگران توصیه کرد که به شکل گسترده آزمایش و تحلیل شود. در یادگیری سئو چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید به آنها توجه کنید تا خودتان را با صدها مقاله، نکته و کتاب آموزش سئو گیج نکنید. برای مثال با اسکیما میتوانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقالهای دربارۀ “دیجیتال مارکتینگ” با عنوان “سئوی داخلی” نوشتۀ “تیم نوین” داریم که به تازگی منتشر شده است.
- سئو برای اکثر کسبوکارها مقرون به صرفهترین کانال بازاریابی است.
- بعد از پر کردن زیر تگهای هدینگ وقت آن است که تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید.
- مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند.
- سئو سایت هم تکمیله ولی سایت ما اومده پایین و نمیدونیم چیکار دیگه میتونیم بکنیم .
برای مثال، اگر شما سایتی دارید، و من در این صفحه به شما یک لینک بدهم، شما از من یک بک لینک گرفته اید. اگر وردپرسی هستید، میتوانید از یکی از دو افزونه محبوبی که برای سئوی سایتهای وردپرسی طراحی شده استفاده کنید. زمانی که رباتهای گوگل به سایت من مراجعه می کنند و برای نمونه با مطلب سئو چیست مواجه می شوند، آن لینک را دنبال کرده و متوجه یک چنین مقاله ای نیز خواهند شد.
لینک سازی، صندوق رأی آرا برای هر سایت
ایجاد لینک در وردپرس به این صورت است که یک بخش متن را انتخاب میکنید. سپس با شرتکات CTRL+K یا با کلیک روی تصویر سنجاق یک کادر برای شما باز میشود. اگر یادتان باشد در فصل آموزش تولید محتوا؛ به صورت کامل نحوه نوشتن مقالات سئو شده را توضیح دادم. من در ادامه این بخش قصد دارم نحوه نوشتن متن سئو شده را به شما آموزش دهم. متن سئو شده هم در صفحه محصول و هم در صفحه مقاله قابل استفاده است.
پس برای تسریع در انجام کارها از ابزارهای مخصوص آن استفاده کنید. درست است که برای بهره مندی از ابزارهای سئو باید هزینه ای را به صورت ماهانه پرداخت نمایید. اما باید بدانید که در ازای پرداخت هزینه ها، بازدهی مطلوبی را در دراز مدت شاهد خواهید بود. کارشناس سئو تمامی آزمون ها را انجام می دهد و اطلاعات و نتایج را جمع آوری کرده و آنها را تجزیه و تحلیل می کند. هنگامی که یک مطلب در پایگاه داده های گوگل ذخیره شده و در اثر جستجو کردن، در گوگل پیدا شود، ایندکس شده است. در واقع، ایندکس یک مطلب به معنای ثبت و فهرست شدن آن می باشد.
چند تکنیک مهم که یک متخصص سئو باید همیشه رعایت
آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است. کار بعدی شما یافتن و ساختن کلمات کلیدی لانگتیل برای آن حوزهها است. مثلا شما یک مجله در حوزه تربیت فرزند دارید و در پروسه کیورد ریسرچ متوجه میشوید مبحث بازی کودکان نسبت به سایر مباحث پر جستجوتر است. هر وبلاگ یا مجله؛ احتیاج به ۱ یا چند سئو کار (تیم سئو) دارد. چنانچه در شروع کار هستید و نمیتوانید هزینه کنید؛ مجبور هستید خودتان یادگیری سئو را آغاز کنید و سایتتان را سئو کنید.
اگر در این دوره وبسایت شما خوب کلیک بگیرد و نرخ پرش پایینی داشته باشد، احتمالا بعد از این دوره نیز افت رتبه زیادی نخواهد داشت. اما درمقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل میرود. امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثرترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است.
اهمیت سئو برای کسب و کارها
یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایینترین قیمت عرضه میکند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محلهای مسکونی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه میکند همخوانی دارد؟ قطعا نمیتواند از تمام پتانسیلهای خود بهره بگیرد. جهت مطلع شدن از آخرین روش های بهینه سازی می توانید در خبرنامه سئوکار عضو شوید و از آخرین اخبار و مقالات در زمینه سئو مطلع شوید.
نکتهای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که میتواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت نمایید و این مورد میتواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود. منظور از انکرتکست لینکهایی است که داخل متن قرار میدهید. این لینکها باید مرتبط به موضوع باشند و البته نباید برابر با کلمه کلیدی شما باشد اما می توان از کلمه کلیدی در این لینک ها استفاده کرد. در صورتی که پیوند خارجی برابر با کلمه کلیدی شما باشد باعث گیج شدن گوگل و موتورهای جستجوگر خواهد شد. یکی از مهمترین فاکتور ها آدرس صفحات است، توجه داشته باشید که گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به پیوندها، آدرس تمامی صفحات سایت توجه ویژه ای میکنند.
هدف آن پاسخگویی مستقیم به سوال کاربر در صفحه نتایج جستجو است. هنگامی که موضوع را تعیین کردید، می توانید به کلمات کلیدی بازگشته و آن کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد. بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران علاقه مند به مجله خبری سئو دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول.