در واقع قبل از اینکه هر گونه قراردادی با طرف مقابل ببندید، باید حتما نمونه کارهای شان را مشاهده کرده و مطمئن شوید که اصلا این افراد صلاحیت لازم برای همکاری را دارند یا نه. البته در وب فارسی به ندرت وب سایت ها به یکدیگر لینک میدهند! پس در این حالت راهکار چیست؟ این موضوع را در بخش های ادامه مقاله به شما آموزش میدهم. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید.
تاثیر سئو در افزایش بازدید و فروش
الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید. بهترین روش این است که کلیدواژه هدف را نزدیک به ابتدای تگ عنوان قرار دهید. هرچند این کار، اجباری نیست و نباید خود را ملزم به انجام آن کنید. بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار می گیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری می شوند. فناوری Accelerated Mobile Pages یا AMP امکان بارگذاری سریعتر محتوا در دستگاه های تلفن همراه را فراهم می کند.
البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید. گوگل بسیاری از پیشنهادات خود برای کلمات کلیدی را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو ارائه می دهد. ویژگی ها و بخش هایی مانند Google Autocomplete، People Also Ask یا Related Searches می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی های جدید باشند. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند.
- عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد.
- به همین دلیل افرادی که می دانند سئو چیست و در آن تخصص دارند، می توانند درآمد بسیار زیادی داشته باشند.
- به عنوان مثال طبق تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند.
ما که ندیدیم سئو برای کسی رایگان باشد ولی وقتی خودتان سئو را یاد بگیرید آن وقت شاید بتوان به آن گفت سئو رایگان. پس بهتر است کمی هم به این قضیه اینطور نگاه کنید که خود شما هم میتوانید سئو را شروع کنید و یاد بگیرید. ما برای شما دو پیشنهاد داریم، در دوره جامع سئو مانگو شرکت کنید یا بعد از این مقاله به سراغ مسیر صحیح یادگیری سئو بروید. تمرکز پستهای وبلاگ خود را روی کلمات کلیدی که خوانندگان به آنها علاقهمندند، قرار دهید. محتوای همگام با مطالب داغ روز در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید.
علاوه بر تگ h1 که اهمیت بسیار بالایی دارد میتوانیم از تگ های h2 و h3 نیز برای معرفی بهتر موضوع مورد بحث استفاده نماییم. براساس اصول نگارشی بعد از هر ۳۰۰ کلمه نیازمند یک تگ هدینگ جدید هستیم تا کاربر بتواند به راحتی موضوع این بخش از محتوای مورد مطالعه را درک کند. با توجه به اینکه پیشنهاد میکنیم محتوای صفحات شما ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد احتمالا در هر صفحه شما ۴ تا ۵ تگ h2 خواهید داشت که هر یک از آنها پیرامون موضوع عنوان اصلی مقاله هستند. یعنی حتما این تگ را داشته باشد و در صفحه بیشتر از یک تگ h1 نباشد.
وقتی متوجه شدید که کاربران وبسایت شما چه میخواهند، میتوانید آن دانش را در سراسر وبسایت، ویژگیهای رسانههای اجتماعی و موارد دیگر پیادهسازی کنید. اگر شما عبارت خرید عسل طبیعی را در گوگل جستجو کنید، متوجه می شوید که این عبارت در هر ماه ۱۱۰۰۰۰۰۰ بار توسط مجله خبری سئو کاربران ایرانی در گوگل سرچ می شود. با توجه به گذارشت این گذارش دهی برای صفحات لندینگ میباشد که گذارشت کامل تر و اثر بخش تری برای وبمستر ها ارائه میدهد که باعث بهبود عملکرد سئو سایت میگردد. هم اکنون میتوانید این تغییرات را در Google Analytics خود ببینید.
هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است. معمولاً این موضوع با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود. آنها از کلمات کلیدی به گونه ای در محتوا استفاده می کردند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب داده و بدین ترتین رتبه های بالا را از آن خود کنند.