سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-سئو سمروش

برای سبز شدن چراغ به تعداد کلمات کلیدی موجود در عنوان و محتوا، استفاده از متن جایگزین مناسب و به کار بردن کلمه کلیدی در زیر عنوان ها هم توجه کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی می تواند باعث حساسیت گوگل شود. در این حالت گوگل تصور می کند که شما قصد سوء استفاده دارید. سئو داخلی تمامی فعالیت های بهینه سازی داخل وب سایت و اقدامات مربوط به کد نویسی داخلی سایت که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می شود را سئو داخلی می گویند. هدف نهایی از سئو یا On-page Seo، فرآیند بهینه سازی ساختار و محتوای یک صفحه وبسایت می باشد.

سئوی تکنیکال سایت چیست؟

همانطور که ممکن است این جمله کلیشه ای به نظر برسد، اما حقایق زیادی در مورد آن وجود دارد. آنها به ندرت هدف از جستجو را در نظر می گیرند در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی از حجم جستجو هم مهمتر است. بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید. بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در سطح گمانه زنی و نظریه باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، بهتر است بر روی عواملی تمرکز کنید که تأثیرشان ثابت شده است، اما همچنین سعی کنید که امتیاز خوبی را در همه زمینه ها کسب کنید.

هر‌چه این جایجایی سهل‌تر و آسان‌تر باشد، گفته می‌شود که وبسایت پیمایش یا ناوبری خوبی دارد. پیمایش خوب یک وبسایت، برای بازدید کنندگان سایت و نیز کرالر‌ها، پیدا کردن چیزی که می‌خواهند را راحت و آسان می‌کند. کاربران و موتور‌های جستجو عاشق محتوا‌های پیدا‌شدنی و به خوبی طبقه بندی شده‌اند. بنابر‌این، وبسایت شما باید ساختاری واضح و شفاف داشته باشد. Google AdSense بستری را برای صاحبان سایت فراهم می‌کند تا از محتوای آنلاین خود درآمد کسب کنند.

ابتدایی ترین و مهم ترین کاری که باید برای به دست آوردن رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام دهیم

قبل از اینکه وارد مسائل فنی و بخش های مختلف سئو شویم، بیایید نگاهی به تعاریف، اصطلاحات و سوالات پرتکرار در زمینه سئو بیندازیم. بله از نظر لغوی و ترجمه درست میفرمایید ولی مفهوم آن به مرور زمان تغییر کرده است. مخفف عبارت دوم نیز در واقع همان SEO میشود ولی برای ایجاد تمایز به آن SXO نیز میگویند.

سعی کنید خودتان، از تمامیه دستگاه هایی که دارید استفاده کنید و انواع و اقسام نمونه های سایت خود را دقیق مشاهده کنید. برای مثال، اگر شما کابینت میفروشید، کلمات، خرید کابینت، فروش کابینت، و سفارش کابینت گلاسه، میتواند کلید واژههای شما باشد. به علاوه، اکثر افزونه ها مانند رنک مث و یوست، به شما این امکان را میدهند که آدرس شخصی سازی شده خودتان را برای هر نوشته انتخاب کنید. یا از افزونه های رایگانی که برای این منظور تدارک دیده شده استفاده کنید، یا آنها را دلاری از سایتهای اصلیشان خریداری کنید.

مفیدترین آنها دموگرافیک (سن، جنسیت) و مکان (کشورها) کاربر هستند. سپس خواهید دید که چه مقدار از ترافیک حاصل از گوگل از کلمات کلیدی همراه با نام برند می آیند و این کلمات کلیدی چگونه در جستجوی گوگل عمل می کنند. از فیلتر استفاده کنید تا فقط عباراتی با رتبه 20 یا بیشتر را بیابید (منظور یافتن کلمات کلیدیست که سایت شما در جستجوی آنها در صفحه سوم یا بیشتر وجود دارد).

این فایل ها اجازه نمی دهند تا سایت های مناسب برای نمایش در موبایل ارائه شوند. پس از اینکه لینک سایت را در این ابزار وارد کردید، به شما اعلام می کند که سایت شما با استانداردهای موبایل فرندلی مطابقت دارد یا ندارد. در صورتی که سایت شما نمره قبولی دریافت کند، در نتایج جستجوی گوگل، عبارت Mobile Friendly در کنار لینک شما قرار می گیرد.

امروزه نتایج جستجو (با نام صحیحSERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به بخش هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با توجه به چیزی که کاربران به دنبال آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند. با این کار شما می توانید عملکرد وب سایت خود در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه را مقایسه کنید و در مورد بهینه سازی بیشتر سایت خود، گام های مناسبی بردارید.

مفاهیم و اصطلاحات رایج در On Page Seo:

بهبود مجله خبری سئوی سایت جنبه‌های مختلفی دارد و هریک از این جنبه‌ها دارای درجه اهمیت متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس می‌کنند. صفحاتی که مدام محتوای آنها آپدیت میشود و اطلاعات توسط کاربر وارد میشود شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند.

SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند. معمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL جدید استفاده کنند.

  • بله از نظر لغوی و ترجمه درست میفرمایید ولی مفهوم آن به مرور زمان تغییر کرده است.
  • تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است.
  • الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب‌وکارهای محلی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند جزو نتایج اولیۀ جستجوهای کاربران نزدیک به خودشان باشند.
  • بعضی از این الگویتم‌ها الگوریتم‌های هسته‌ای گوگل هستند که مبنای سیستم رتبه‌بندی گوگل هستند و بعضی دیگر در جهت بهبود نتایج جستجو بوجود آمده‌اند.
  • حالا وقت آن است که از تقویم محتوا یک خروجی اکسل بگیریم و بر اساس آن صفحات را درست کنیم.