سئو چیست ؟ و چرا به آن نیاز داریم؟ ممتاز سرور-سئو سمروش

نه تنها گوگل، بلکه یوتیوب، دومین موتور جستجوی بزرگ، نیز نقش مهمی در رنک بالای وب‌سایت شما دارد! اما دیگر فعالیت هایی که در این زمینه انجام می‌شود می‌تواند شما را شگفت زده‌تر کند! سئو به عنوان بخش ارگانیک (غیر تبلیغی) در جستجوها مشاهده می‌شود. Seo چیست ؟ سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. از آنجا که گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو در دنیاست، سئو بر اساس معیارها و قوانین رتبه‌بندی گوگل انجام می‌شود.

موتور جستجو چیست‌ و چرا تا این اندازه مهم است؟

من در زیردامنه سایتم دارم ویدئوهایی از یوتیوب دانلود میکنم و انتقال میدم به هاست خودم. توضیحات در موردشون مینویسم و حتی بعضی هاشون رو ترجمه میکنم. بسیار ممنونم از تیم نوین بابت تولید این محتوای ارزشمند واقعا تحسین بر انگیز و عالی بود. آموزش‌های بیشتر سئو را در دسته‌بندی سئو آکادمی نوین بخوانید. مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم‌تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند.

  • On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است.
  • شما با تولید محتوای سودمند خود می توانید خوانندگان خود را راهنمایی کنید و به این وسیله آنها را تشویق نمایید تا کالا یا خدمات شما را خریداری کنند.
  • برای اینکه بتوانید از وب سایت یا وبلاگ دیگری لینکی دریافت کنید، باید به وبلاگ نویسان و سایر مشاغل ثابت کنید که محتوای شما ارزش اشتراک گذاری و نمایش را دارد.
  • وجود چنین ویژگی در یک بک لینک علاوه بر افزایش احتمال کسب ترافیک بیشتر، از نظر سئو نیز مهم است.
  • نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است.

ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است. هر دو در مکانی مناسب و موردنیاز قرار می‌گیرند یا حتی ممکن است تکی موردنیاز باشند؛ پس هیچ یک از آنها از دیگری بهتر نیست و درواقع هرکدام دارای انواع ویژگی و خصوصیاتی هستند. در نهایت تصمیم می‌گیریم که می‌خواهیم چه نوع سئوکاری باشیم.

لینک‌های ساخته شده می‌توانند به صفحات داخلی سایت یا وبسایت‌های دیگر آدرس‌دهی کنند. در این قسمت به بررسی چند اصطلاح رایج مهم در سئو می‌پردازیم. برای درک بهتر نحوه جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت، دانستن مفهوم برخی از اصطلاحات و عبارت ضروری است.

صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند. زامبی پیج‌ها انگیزه و ارزشی نه برای بازدید کنندگان و نه برای موتور‌های جستجو نداشته و فقط بوجود آمده‌اند زیرا کسی زمانی قصد داشته تا روی کلمات کلیدی خاصی رتبه بگیرد. White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است.

تگ‌های متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایل‌های HTML ارائه می‌دهند. این اطلاعات متا دیتا نامیده می‌شوند و فقط برای موتور‌های جستجو و کرالر‌ها قابل مشاهده هستند. موتور‌های جستجو از تگ‌های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت‌ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

CORE WEB VITALS چیست و چه ارتباطی با سئو دارد؟

به بیان دیگر، گوگل می‌خواهد به سایت یک شانس برای اثبات هر‌چه در چنته دارد بدهد. اگر در این دوره وبسایت شما خوب کلیک بگیرد و نرخ پرش پایینی داشته باشد، احتمالا بعد از این دوره نیز افت رتبه زیادی نخواهد داشت. اما در‌مقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل می‌رود. تولید محتوای با کیفیت؛ یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه بندی سئو، تولید کردن محتوای با کیفیت منحصر به فرد و مهم می باشد. هر چه محتوای با کیفیت تری تولید کنید، موتور های جستجو اهمیت بیشتری به سایت شما میدهند و متوجه می شوند که سایت شما مفید می باشد.

بسیاری از افراد برای اینکه کسب و کار خود را گسترش دهند به استفاده از وب سایت ها می پردازند، اما ممکن است از بازاریابی دیجیتال بهره نبرند، چرا که با نحوه کار موتورهای جستجوگر آشنایی ندارند. در نتیجه اینجا اهمیت سئو و شناخت موتورهای جستجو را متوجه می شوید. موتورهای جستجو باعث موفقیت وب سایت مجله خبری سئو ها می شوند، بنابراین با استفاده از موتورهای جستجو می توانید عملکرد وب سایت خود را تقویت نماید و در فضای اینترنت کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید. ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنال‌های موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد.

گوگل فقط در صورتی اجازه خرید لینک را می دهد که لینک از یک وب سایت مرتبط باشد و ارزش بیشتری برای خواننده فراهم کند. کلمه کلیدی که موضوع صفحه شما را به بهترین شکل نشان می دهد. روند بهبود نتایج ارگانیک و استفاده از تبلیغات پولی برای بهبود دیده شدن وب سایت شما. برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. در عین حال برخی دیگر از این ویژگی ها تحت تاثیر سئو نیستند.