وبسایتها را به گونهای طراحی میکنند که به موتورهای جستجو یک محتوای ویژه و عالی را نمایش دهند اما کاربران اصلی وبسایت فقط تبلیغات را مشاهده کنند. سئو در واقع مجموعه تلاشی است که شما برای رسیدن به ابتدای لیست گوگل انجام میدهید. بررسی سایت رقبا به شما کمک میکند درک بهتری از میزان رقابت و مدل هدف گذاری در کسب و کار خود داشته باشید ولی دقت کنید که هر فعالیتی لزوما دلیل موفقیت آن سایت نبوده است. ساخت بلاگ رایگان و لینک سازی دستی برای سایت میتواند در حفظ تعادل لینک های خارجی تاثیرگذار باشد ولی فاکتور تاثیرگذاری در بهبود رتبه نیست.
- این وبسایت که متعلق به خود گوگل می باشد و برای شروع کار آموزش سئو می توانید از همین اسناد و آموزش های ابتدایی که خود گوگل به انتشار آنها پرداخته استفاده نمایید.
- صاحبان سایتها نیز مختارند تا تبلیغات گوگل را هر کجای صفحات وبسایت خود که میخواهند قرار دهند.
- پیوند دادن به سایت هایی که برای کلمات کلیدی مشابه در حال رقابت هستید، مضر خواهد بود.
- این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد.
- با مشترک شدن در خبرنامه نردبان، آخرین مطالب مربوط به سئو و بازاریابی دیجیتال را در اینباکس خود دریافت کنید و دانش سئو خود را بروز نگه دارید.
برداشت شما از این موضوع کاملاً درست بوده و ما هم بخاطر این موضوع بود که تصمیم گرفتیم این صفحه رو درست کنیم. امیدواریم همه بتونن از این آشنایی به بهترین شکل استفاده کنن تا هر دو طرف (سایت ها و گوگل) بتونن رشد کنند. با توجه به اینکه وابستگی به افزونه نداریم و نمونه های موجود را تست نکرده ایم نمیتوان به صورت دقیق اعلام نظر کرد.
سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود. در سال 1993، Excite که یک پورتال خدمات آنلاین است انقلابی در طبقه بندی اطلاعات بوجود آورد و سپس در سال 1994 Alta ،Yahoo و دیگر موتورهای جستجو وارد صحنه شدند. بر اساس شواهد موجود پیشینه واژه سئو به سال 1997 برمیگردد. گرفتن رتبه بالا در موتورهای جستجو در سال 1997 هنوز یک مفهوم تازه بود. در آن زمان دایرکتوری یا ورودی مستقیم نیز بسیار قابل اجرا و پرطرفدار بود.
شبکه اجتماعی، بزرگترین منبع کسب مشتری و ترافیک برای سایت شماست
برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل میتوانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید. برای درک بهتر مفهو بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بهتر است با چند اصطلاح پرکاربرد آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات از نظر کاربردی اهمیتی ندارد اما دانستن معنی و مفهوم این عبارتها خالی از لطف نیست.
الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید. سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود. بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر میگیریم و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام میدهیم. در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد.
اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟
به همین دلیل برخی از متخصصان سئو هزینه دریافتی خود را با توجه به میزان فروش سایت که به دلیل سئو آن ها بوده است، تعیین می کنند. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد. بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است. اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند.
پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی میتواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بودهاند را از دست دادهاید. در مقاله آموزش سئو کلاه سیاه 25 تکنیک منقضی شده به علاوه 7 تکنیک که هنوز بازخورد مثبت دارند را آموزش مجله خبری سئو دادم. اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. به طور کلی در پاسخ به این سوالات باید بگوییم این ها ماشین های پاسخ گویی به سوالات هستند.
ما در شرکت سئو میموس مقالات مختلفی در حوزه اموزش سئو و بهینه سازی قرار دادیم. سئو تلاش میکند تا محتوای خود را با سرچ کاربر در هر دستگاه و پلتفرمی تطبیق دهد. با استفاده از نقشه سایت تغییرات جدید سایت را به موتورهای جستجو اعلام میکند و آنها سریعتر به تغییرات سایت دسترسی پیدا میکنند. برای بازاریابی محتوا در شبکههای اجتماعی، کلمههای کلیدی خود را در محتوای شبکه اجتماعی بگنجانید.
Tittle چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
سئو تکنیکال این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می آورد که کیفیت وب سایت شما را در هنگامی که می خواهند کاربران را به سایت شما هایت کنند، ارزیابی نمایند. در مقاله سئو تکنیکال می توانید این استراتژی های را بصورت کامل بیاموزید. در مقاله آموزشی سئو داخلی به تکنیک های جامع و اصلی این روش بهینه سازی پرداخته شده است. با پیاده سازی این موارد می توانید رتبه بالایی را در نتایج گوگل بدست آورید. اگر همه مطالب و محتوای سایت شما از جای دیگری کپی شده است و به این سایت ها لینک داده اید شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج جستجو نخواهید داشت. سایت وبسیما بیش از 9 سال است که فعال بوده و محتوای ارزشمندی تولید میکند.