در مقالهی ” سئو چیست؟” در مورد ضرورتهای SEO صحبت کردیم و کمی با روند… برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه سئو توصیه میکنیم مقاله “ همه چیز در مورد قیمت SEO” را مطالعه کنید. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
Programming Language چیست؟
همچنین SEMRush طول کلمات کلیدی را بررسی می کند و در صورت طولانی شدن کلمات کلیدی، به شما هشدار می دهد. یکی دیگر از محبوب ترین ویژگی های این ابزار، تجزیه و تحلیل دامنه وب سایت و مقایسه آن با رقباست. ابزار SEMRush در اصطلاح پولی است و شما باید هزینه استفاده از آن را بپردازید. بسیاری مشاغل خرده فروشی در وب وجود دارد که برخی از آن ها حتی یک فروشگاه مجله خبری سئو یا مغازه واقعی هم ندارند، با این حال می توانند در سال میلیون ها تومان کسب درآمد کنند. سایت شما نیز می تواند برایتان مشتری جذب کند، اما تنها در صورتی این امر محقق می شود که کاربران وب بتوانند آن را پیدا کنند. در ادامه چند راهکار ارائه می شود که می توانید با کمک آن ها شانس خود را برای قرارگرفتن در صدر لیست نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید.
در بخش mobile usability وبمستر تولز هم میتوانید این مورد را بررسی کنید. بلکه بخاطر این که گوگل نتایج جستوجوی ارگانیک را بعد از جعبههای پاسخ، گوگل ادز و … نشان میدهد! یک تحقیق نشان داده که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک بیش از 40 درصد در موبایل کاهش داشته است. گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش میدهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه میشود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود. روباتهای گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وبسایت شما سر میزنند.
- سئو یعنی سازمان دهی کردن وبسایت و محتوا به گونهای که موتور جستجو بتواند آن را بررسی کند، بخواند و فهرست کند و رتبهی درستی به آن بدهد.
- موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل میکنند.
- تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد.
- محتواها میتوانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتواهای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی.
به طور مثال گرفتن ترافیک از طریق Google Assistant نیز یکی از راههای بهبود سئو محسوب میشود. برای اینکه تعریف بهتری از سئو ارائه بدهیم، میتوانیم بگوییم که سئو عمل گرفتن بازدید و یا ترافیک در مقابل دادن پاسخ به خواسته کاربران است. فرقی هم نمیکند که این خواسته در کجا (چه پلتفرمی) و چه زمان مطرح شده باشد. Snippet به یک نتیجه منفرد از بین نتایج موتورهای جستجو گفته میشود و بطور کلی شامل یک عنوان، URL و توصیف از صفحه است. گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان میدهد.
اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بدترین کاری که میتوانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئوی کارنابلد و غیرحرفهای است. اگر به بهبود سئوی سایت خود علاقهمندید، اما نمیتوانید از خدمات سئوی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید. قبل از هر چیزی سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوایتان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمهای به مفهوم مقاله وارد نشود. چون به هر حال جستجوی معنایی گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آنها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید.
سازی موتور جستجو) چیست؟