دستیابی به سئو ارگانیک یک فرایند طولانی مدت است و زمان زیادی لازم است تا اعتبار لازم برای ارتقای رتبه در گوگل را به دست بیاورید. یک کسب و کار می تواند سال ها در رده های پایین رتبه بندی گوگل قرار داشته باشد تا اینکه سرانجام وارد جایگاه بالاتر شود ولی تبلیغات در گوگل در حقیقت، یک راه حل سریع و مؤثر برای ایجاد ترافیک سایت است. Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعهای از وبسایتها گفته میشود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شدهاند.
این محتوا شامل عکس، متن، ویدئو و هر چیزی است که چشم میبیند. همانطور که میدانید، روزنامهها از وسط تا شدهاند و فقط نیمه بالایی آنها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا. ویراستاران نشریهها، از این قسمت برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره میگیرند. Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چراکه اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما میبیند. گوگل در سال 2012 الگوریتم Page Layout (صفحه آرایی) را برای کاهش رتبه وبسایتهایی بوجود آورد که در فضای Above the Fold از تبلیغات بسیار زیادی استفاده کرده بودند. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگهای متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه میدهد.
- این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید.
- به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا میکند و یا بروزرسانیها را مورد بررسی قرار میدهد.
- امروزه 60 درصد کاربران وبسایتها از طریق موبایل صفحات را بازدید میکنند و جستوجو در موبایل روبه افزایش است.
- کوتاه ساختن کدنویسیها – از هر گونه فاصله غیر ضروری، شکسته شدن خط یا تورفتگی در HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود خلاص شوید (برای اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه Minify Resources Google مراجعه کنید).
سئو (بهينهسازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتورهاي جستجو با روشهاي غير اخلاقي نيست. آنها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايتها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبهبندي بالا، ايجاد شدهاند. در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند. تغییر قالب سایت یک اتفاق رایج در سطح اینترنت است و لزوما موجب از دست رفتن جایگاه یا لطمه به سئو سایت شما نمیشود.
انتشار لینک همکاری در فروش به عنوان یک پیشنهاد ایده جذابی بود ولی هدف شما از انتشار آن کاملا واضح و مقایسه با دورههای دیگران غیرحرفهای بود. صفحه ای که نوایندکس باشد فارغ از اینکه چه محتوایی داشته باشد تا همیشه از دسترس گوگل خارج بوده و ایندکس نمیشود. وقتی یک صفحه در بخش exclude قرار میگیرد دلیل آن نیز ذکر میشود.
گوگل در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد و اصول جدیدی را برای سئو تعیین نمود. در ابتدا، گوگل بر روی معیارهایی مانند تعداد کلمات کلیدی، عنوان بندی ها، تگ ها، لینک ها و ساختار سایت تمرکز کرد. هدف از سئو، پاسخ به نیاز کاربر است، دقیقا همان چیزی را که می خواهد به او بدهد. به عبارت دیگر هدف از سئو این است که کاربر جستجوکننده را به بازدیدکننده، بازدیدکننده را به کاربر دائمی و مشتری تبدیل کند. شما به عنوان متخصص سئو وظیفه دارید، بدانید که در چه زمانی، چه قوانین و اصولی را باید پیاده سازی کنید تا وب سایت شما بهینه شود.
نظر در “سئو چیست؟ تعریف ساده صفر تا صد SEO سایت”
رپورتاژ آگهی؛ از دیگر روش های لینک سازی می باشد که شما می توانید با پرداخت هزینه ای به سایت های معتبر در صفحه ای از سایت آن ها مقاله قرار دهید و از آن لینک دریافت نمایید. وازه رپورتاژ توسط متخصصان سئوی ایرانی رواج پیدا کرده است و در وب انگلیسی به رپورتاژ “پست مهمان” گفته می شود. سئوی فنی یا تکنیکال دارای پارامترهای تکنیکی است که بر نمایش یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. اگر محتوای سایتتون اورجینال و ارزشمند باشه، کسب نتیجه هم سریعتر میشه. در حالت کلی ابزارهایی هستند که میتونید از اونها کمک بگیرید.
این موضوع زمانی رخ میدهد که شما مقدار زیادی از کلمات کلیدی را بدون دلیل در محتوای خودتان استفاده کنید. مثلا، ممکن است در یک پست وبلاگ بیست مرتبه از کلمه کلیدی استفاده کنید اما پست شما ارزش یا مفهومی نداشته باشد. موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد. عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد. بک لینکهای سایت شما مانند رای اعتماد سایر سایتها به سایت شما هستند و برای گوگل اهمیت دارند.عموما سایتهای با تعداد بک لینک بیشتر رتبه بیشتری در نتایج گوگل خواهند داشت.
بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت
به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نمی باشند توصیه می کنیم که خودشان سئو را بیاموزند و همزمان با یادگیری هر نکته، سعی در پیاده سازی آن در وب سایت نمایند. میتوانید از کلاسهای آموزش سئو و یا از مقالات آموزش سئو استفاده ببرید. الگوریتم کبوتر گوگل برای کسبوکارهای محلی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند جزو نتایج اولیۀ جستجوهای کاربران نزدیک به خودشان باشند.
نوع دیگری از سئوکار هم وجود دارد که به آن کلاه خاکستری میگویند. در واقع سئوکار کلاه خاکستری تلفیقی از سئوکار کلاه سفید و سئوکار کلاه سیاه است. این نوع سئوکارها تمایل دارند کلاه سفید باشند و کاملا منطقی یک سایت را سئو کنند. ولی به دلیل اینکه از روش سئوکارهای کلاه سیاه هم استفاده میکنند.
پس جای تعجب ندارد که سایتهای زیادی برای اعتبار بخشی به مطالب خود به سایت وبسیما لینک دهند. پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در مجله خبری سئو یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد. اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دورههای تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.