سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-سئو سمروش

همان طور که یک بازاریاب موفق لازم نیست که یک نویسنده تبلیغاتی و یا یک مدیر خوب باشد. کار یک متخصص سئو این است که به افرادی که در زمینه‌های مختلف سئو فعالیت دارند کمک کند که بتوانند، مستقیم یا غیر مستقیم، بازده نتایج ارگانیک را مجله خبری سئو بالا ببرند. همینطور بخشی از کار آنها نظارت بر شرایط و محدودیت‌هایی است که آنها در آن مشغول به کارند که می‌تواند بر اثر بخشی سئو تاثیر بگذارد. سئو یعنی درک تفاوت‌های امکانات SERP گوگل یا همان صفحه‌ی نتایج موتور جستجو می‌باشد.

راهنمای صفر تا صد سئو برای مبتدیان

اگر شخص بازدید کننده، مادامی که در سایت شماست، چندین صفحه در وب سایت شما باز کند، همچنان یک بازدید صورت گرفته است. یک بازدید زمانی به پایان می‌رسد که بازدید کننده سایت شما را ترک کند؛ یا روی لینکی خارجی کلیک کند و صفحه‌ای از یک سایت خارجی، جایگزین صفحه سایت شما شود و یا اینکه پنجره مرورگرش را ببندد. اگر فردی با یک IP یکسان، دوبار از یک سایت بازدید کند، دو بازدید به حساب خواهد آمد. Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید.

  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست‌هایی که حداقل یک عکس در آن‌ها به‌کار رفته نسبت به پست‌هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند.
  • در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود.
  • White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است.
  • فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر روی رتبه سایت تاثیر گذار هستند و سئو به معنای بهینه سازی این فاکتورها برای کسب حداکثر امتیاز ممکن است.
  • هر دو معیارهای از نظر دقت مشکلاتی دارند، بنابراین ما توصیه نمی‌کنیم که بر اساس این دو معیار نتیجه‌گیری بزرگی انجام دهید.

قیمت سئو یک سایت چقدر است؟ در مقالات دیگر این موضوع را به طو رمفصل بررسی کرده ایم. و در نهایت سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت‌های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت. مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.

پس رقابت شدیدی بین وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد و همگی می‌خواهند به هدف خود یعنی “رتبه یک گوگل شدن” برسند. با همه‌ی این توضیحات، ضروری است که در مورد روند این فرآیند حیاتی بیشتر بدانیم. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل است که توسط گوگل ارائه داده می‌شود. این ابزار اطلاعات مفیدی در‌خصوص ترافیک وبسایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد. Google Analytics و Google Search Console ممکن است بنظر اطلاعات یکسان و مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما بین این دو محصول گوگل تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. اطلاعات گوگل آنالیتیکس بیشتر درباره این است که چه کسی از وبسایت شما بازدید می‌کند.

آیا یادگیری سئو مشکل است؟

مشکل این جاست که بسیاری از کاربران مبتدی در هنگام ایجاد حساب Google Analytics، گیج می شوند. به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک پایینی دارند نگاهی بیندازید. احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید CTR را با نوشتن تگ عنوان و متا دیسکریپشن بهتر، بهبود بخشید.

لیست کامل 29 تایی از خطاهای سرچ کنسول گوگل [+ آموزش رفع]