سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-سئو سمروش

سئو یعنی کمک کردن به موتورهای جستجو در پیدا کردن محتوایی در وب‌سایت شما که مرتبط با موضوعی است که کاربر سرچ می‌کند. این لینک‌ها به گوگل کمک می‌کند که ساختار سایت و ارتباط بین مطالب را شناسایی کند. با این روش اطلاعات صفحات و سایت در گوگل دسته بندی می‌شوند و در زمان جستجو کاربر هدف، به او نشان داده می‌شوند.

این ابزار علاوه بر بررسی طول عناصر یاد شده، به شما امکان می دهد نتایج واقعی گوگل را برای هر کلمه کلیدی بررسی کرده و نمایه خود را با بقیه مقایسه کنید و همچنین از ظاهر نتایج جستجوی رقبای خود الهام بگیرید. این لینک ها شامل عبارات مرتبط با محتوای صفحه لینک شده یا عبارتی مانند «مطالعه بیشتر» است که به صفحات دیگری از وب سایت شما لینک داده می شود. اگر هدفم کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدف باشد، هرگز وبلاگ‌هایی با کمتر از 2000 کلمه ایجاد نمی‌کنم. محتوایی که 10 برابر بهتر از بهترین نتیجه موجود در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی است. البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند.

سئو رایگان چیست؟ اصلا خدمات رایگان هم داریم؟

این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. Hidden Content محتوای متنی یا لینک‌های یک وبسایت است که در کد‌های منبع وجود مجله خبری سئو دارد اما برای بازدید کنندگان قابل مشاهده نیست. Hidden Content بطور کلی یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه بحساب می‌آید. در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اما در مقابل، کاربران محتوایی را می‌دیدند که بطور معمول رتبه خوبی دریافت نمی‌کرد.

هدف از این اقدامات فراهم نمودن بهترین محتوا در کنار بهترین تجربه کاربری برای نمایش موضوع صفحه به موتورهای جستجو است. با کمک آن می‌توانید با سؤال هایی که مشتریانتان دارند آشنا شوید. اهمیت نداشتن کلمات‌کلیدی در بخش متا سایت بدین معنا نیست که کلمات‌کلیدی بی اهمیت هستند! ما از کلیدواژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، لینک سازی‌های داخلی و خارجی و … استفاده می کنیم و اگر کلیدواژه‌ای وجود نداشته باشد، در اقع بخش مهمی از ستون‌های سئو فرو می‌ریزد. با خرید و فروش لینک‌ها، بک لینک های وب‌سایت‌ را افزایش می‌دهند و در رفتار گوگل و سایر موتورهای جستجو تغییراتی ایجاد می‌کنند. شما فرمودید که این دسته بندی در صفحه اول گوگل است ولی اعلام نکردید که برای چه عبارتی جایگاه کسب کرده است.

در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت. متن لینک تفاوتی جزئی با کلمه کلیدی صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است، داشته باشد. مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است.

به عنوان مثال؛ اگر در حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا انجام می‌دهید، تولید محتوا می‌بایست مناسب این سنین باشد و یا اگر حوزه کسب و کار مربوط به آموزش است می‌بایست کمی رسمی‌تر اقدام به تولید محتوا کنید. اما آگاه باشید اهمیت این بخش مقداری از تایتل کمتر است، ولی در صورتی که توضیحات خوبی در این قسمت قرار دهید، می‌توانید کاربر را مجاب کنید که روی لینک صفحه شما کلیک کند. امنیت و ایمنی اطلاعات کاربر از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود.

این عنوان باید دقیقا توضیح دهنده محتوای صفحه و دارای کلمه کلیدی هدف شما باشد. همچنین از نظر طراحی و ابعاد با سایر محتوای صفحه متمایز بوده و در اولین نگاه قابل شناسایی باشد. سعی نمایید که کاربران هدف خود را بشناسید و بیشتر روی آنها تمرکز کنید و برای آنها تولید محتوا انجام دهید.

  • برای بهتر بودن، شما خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش رتبه و ترافیک تموم نمیشه.
  • شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد.
  • سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری از سئو کلاه سفید دارد زیرا کمی از قوانین موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر را زیرپا می گذارد.
  • به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد.

با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است. و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی برای یک وبسایت را، مثل شجره نامه خانوادگی در‌نظر بگیرید. اینگونه صفحات در ساختار خاصی جای می‌گیرند و با کمی تلاش، می‌توانید از این ساختار برای تقویت و بهبود سئو‌ی سایت خود استفاده کنید. در ساختار سلسله مراتبی، شما برای صفحات، طبقه بندی و ترتیب خاصی در‌نظر می‌گیرید.

HEO چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟