این الگوریتم هسته مرکزی و همینطور بازوهای آن، دائما در حال به روز رسانی هستند و با هر بروزرسانی، گامی به سمت هوشمندتر شدن برمیدارند. در آینده تمامی الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن را در مقالاتی به شما معرفی میکنیم. با توجه به افزایش مخاطبان سایت، برند شما شناخته تر از قبل میشود. هزینه ای که برای سئو کردن سایت پرداخت میکنید، اغلب در برابر هزینه تبلیغات محیطی و اینترنتی به صرفه تر است. موفقیت در سئو باعث میشود شما به شدت از رقبای خودتان فاصله بگیرید.
- به این شکل که، دارندگان وبسایت در Google AdSense ثبت نام کرده و با این کار اعلام میدارند که برای نصب آگهیهای گوگل در سایتشان داوطلب هستند.
- به این معنا که شما می توانید اطلاعات سئو را روی هر سایتی با هر زبان برنامه نویسی اجرا نمایید.
- از سئوی خارجی سایت غافل نشوید و اینکار را به مرور زمان انجام دهید.
- Client-Side Rendering یا تفسیر سمت کاربر، به تفسیر اطلاعات (تبدیل فایلهای HTML به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران) در مرورگر اطلاق میشود.
- به عنوان مثال تصور کنید که متا تگ کنونیکال در وب سایت درست پیاده سازی نشده است.
با استفاده از این سایت می توانید عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، همچنین می توانید از Ahrefs برای بررسی بک لینک های رقبای خود استفاده کنید تا از این طریق برای سایت خود بک لینک های مناسب ایجاد کنید. این ابزار سئو برای تفکیک لینک های ارزشمند از لینک های قدیمی و ناکارآمد، آنالیز لینک های تخریب شده موجود در وب سایت و ارائه یک نمای کلی از صفحاتی که بیشترین بازده را دارند، نیز به کار می رود. اما چاره کار کجاست؟ استفاده از شرکت هایی که به خود از متخصصان برجسته بازاریابی هستند و تیم خود را برای اینکار پرورش داده اند. تیم ما بعد از ارائه مشاوره تخصصی به شما، به طور کاملاً دقیق نقشه راه رسیدن به سئوی وب سایت شما را برایتان ترسیم خواهد کرد و سعی می کند در کمترین زمان ممکن شما را به بهترین نتایج برساند.
به طور کلی میتوان انواع سئو را به سه دسته تقسیم بندی کرد. وجود تنها یک مشکل فنی در وب سایت مانند سرعت وب سایت، کد نویسی، جاوا اسکریپت، نحوه نمایش در موبایل، اسکیما مارک آپ و متا تگ کانونیکال میتواند بر روی کل صفحات آن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال تصور کنید که متا تگ کنونیکال در وب سایت درست پیاده سازی نشده است. یا اینکه در صفحه اصلی سایت اسلایدری با حجم بالا وجود دارد که بارگذاری آنها بیش از پنج ثانیه زمان میبرد.
سئو کلاه سفید
پس از انتشار پست یا صفحه جدید، چند لینک داخلی از سایر صفحات مرتبط با آن، به آن صفحات اضافه کنید. افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. در حالی که تغییرات کوچک در مجله خبری سئو صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد. به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است.
همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم. قبل از اینکه وارد مسائل فنی و بخش های مختلف سئو شویم، بیایید نگاهی به تعاریف، اصطلاحات و سوالات پرتکرار در زمینه سئو بیندازیم. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت سازه اطلاعات سامان می باشد. هر کدوم از این ابزارها یکسری مزایایی دارند، اما شما می تونید از کلمات مشابه و مشترک در اونها استفاده کنید.
چیزی که قابل اندازهگیری نباشد را نمیتوان بهبود داد.این جمله خود به تنهایی اهمیت تجزیه و تحلیل دادهها و استفاده از یک ابزار مناسب مثل گوگل آنالیتیکس را برای بررسی وضعیت بازدید و سئو سایت مشخص میکند. یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آنها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است. سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده میشود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس میتوانید از افزونههای سئو وردپرس استفاده کنید.
Ahrefs دارای پایگاه داده 192 میلیارد صفحه ای است که آن را تبدیل به بزرگ ترین فهرست لینک های پشتیبان وب کرده است. با دسته بندی کردن اخبار سایت، نرخ پرش یا Bounce rate (سرعت ترک کردن سایت توسط کاربران) کاهش می یابد و در نتیجه رتبه سایت خبری شما افزایش پیدا می کند. الگوریتم گوگل معنا و مقصودی را که شامل اشتباهات املایی و زبان مورد استفاده است تعیین می کند. سیستم مترادف گوگل به مطابقت درخواست کاربر با سایر کلمات مرتبط کمک می کند و بهترین نتیجه جستجو را به کاربر ارائه می دهد. سال ها پیش، این استراتژی کاملاً پذیرفته شده بود که هنگام جمع آوری محتوا برای وب سایت خود باید به نحوه تعامل موتورهای جستجو با آن فکر کنید. پیوند های خارجی مهم ترین معیاری هستند که به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند چراکه نمی توان آن ها را به راحتی ایجاد کرد.
استفاده یا عدم استفاده از سایت مپ در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر ندارد و تنها باعث شناخت درست گوگل از صفحات سایت می شود. اما حتماً از سایت مپ استفاده کنید و از اثربخشی آن بهره ببرید. فرایند تولید محتوا با تحقیق درباره کلمات کلیدی آغاز می شود. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه سایت و قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل می شود. یکی از اصطلاحات کاربردی دیگر سئو خارجی است که از جمله اقدامات آن می توان به لینک دهی از سایتهای دیگر به وب سایت ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی، درج بنرهای تبلیغاتی سایت در وب سایت های دیگر و… اشاره کرد.
توییتر روابط عمومی جستجوی گوگل (Google SearchLiaison)
برای اینکه بتوانید از وب سایت یا وبلاگ دیگری لینکی دریافت کنید، باید به وبلاگ نویسان و سایر مشاغل ثابت کنید که محتوای شما ارزش اشتراک گذاری و نمایش را دارد. به خاطر داشته باشید که محتوای وب سایت هایی که می خواهید به وب سایت شما لینک بزنند، باید با محتوای وب سایت شما هماهنگ باشد، زیرا در غیر این صورت، لینک مزبور، اعتبار و ارزش زیادی نخواهد داشت. یک گام پیش تر بروید و به دنبال کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی باشید و آن ها را به عناوین، سرفصل ها و محتوای اصلی خود اضافه کنید. سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئوی داخلی سایت است و با کیفیت محتوا و نحوه بهبود آن مرتبط است. از آنجا که محتوا یکی از فاکتورهای بسیار مهم موفقیت در سئو می باشد، بسیاری از متخصصات سئو آن را یکی از انواع سئو می دانند.