سئو چیست؟ هرآنچه لازم است از سئو بدانید به همراه ویدئو مدیر وب-سئو سمروش

تصمیم مهم اینست که آیا زمان کافی برای یادگیری تمام بخش های سئو دارید یا ترجیح میدهید یک سئوکار برای وب سایت خود استخدام کرده و زمان خود را برای کارهای دیگر صرف کنید. اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند. فرض کنید من یک سایت دارم و میام به خاطر اینکه آمار بازدید سایت بالا بره داخل تلگرام یه کانال میزنم و توش اخبار سایت و نظرسنجی برای بهبودسازی سایت میذارم تا سایت پیشرفت کنه و آمار بازدیدش بالا بره !! الان سوال من اینه که این کاری که من میکنم ، بخشی از سئوی کلاه مشکی است یا سئوی کلاه سفید. الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن‌های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی‌کیفیت او را به شدت عصبانی می‌کند. در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و به‌روزرسانی صفحات ضعیفتان می‌توانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلی‌تان را پس بگیرید.

تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید

در مواقعی که صفحه ای از سایت وجود ندارد و یا تغییر کرده می توانید از گوگل بخواهید تا اگر کسی روی لینک این صفحه کلیک کرد، وارد صفحه دیگری شود که شما مشخص می کنید. در ابتدا بهتر است این موضوع را روشن کنیم که سئو به معنای فریب دادن و یا دستکاری موتورهای جستجو نیست بلکه سئو یک روند است که باید در مسیر بهبود ارتباط کاربر با سایت انجام شود. تو مقالات آموزش سئو سایت در وب فارسی خیلی کم دیدم این همه نکته درمورد سئو محتوا گفته بشه.

Google Webmaster Tools (GWT) یا Google Search Console چیست؟

با کمک ابزار Ahrefs می توانید بک لینک های رقبا را تحلیل کنید و کلمات کلیدی موردنیاز کاربران را دریافت نمایید. در نسخه رایگان، اطلاعات کلی در اختیار کاربران قرار می گیرد اما با استفاده از نسخه پولی می توانید به اطلاعات جامع و کاملی دسترسی پیدا کنید. ابزار Ahrefs شرایطی را فراهم می کند تا سئو کار بتواند تعداد بک لینک های یک سایت، تغییرات و تحوالات ایجاد شده روی بک لینک ها را بررسی و آنالیز نماید.

تبلیغات اینترنتی شامل بنر‌‌های تبلیغاتی، پاپ آپ‌‌ها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایت‌‌ها است. وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و می‌توانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید. مجله خبری سئو یک فرایند دائمی و همیشگی است و شما نمی‌توانید فقط یکبار سایت خود را سئو کنید. اینجاست که به کلمه سئو می‌رسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت می‌باشد که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبه‌های اول را دارم. علاوه بر این، حتما قرارداد محکم و کاملی بنویسید و به هیچ عنوان تا قبل از عقد قرارداد، به طرف مقابل هزینه پرداخت نکنید.

  • مقایسه نتایج جستجو برای دو کلمه متفاوت «قهوه» و «قهوه ساز»همانظور که مشخص است نیت کاربر از جستجوی کلمه قهوه کسب اطلاعات درباره قهوه است.
  • این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه کاربر به شما میشود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیرگذار است.
  • فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم.

در نهایت، فهرست ساده ای از محتوای قدیمی را دریافت خواهید کرد که نیاز باید به روز رسانی شوند. نوشتن محتوای کامل تر، استفاده از لینک‌ های بیشتر و کلمات کلیدی متنوع ‌تر یک راه عالی برای رتبه ‌بندی بالاتر در طول زمان است. به معنی تجربه کاربری می باشد و شامل تمامی احساسات و تجربیات مخاطب از ارتباط با یک محصول می‌ شود.

هدف از بهینه سازی سایت چیست؟ چرا باید سایتمان را به رتبه های برتر گوگل بیاوریم؟

اگر برای همه صفحات سایت خود لینک سازی مشابه و زیاد انجام دهید عملا گوگل متوجه برتری هیچ کدام بر دیگری نخواهد شد. در یک تعریف ساده می‌توان گفت؛ سئو کلاه سیاه مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم‌های پیشنهادی گوگل در تضاد است. اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. گوگل یکی از موتور های جستجو است که برای آن که نتایج درستی را به کاربران نشان دهد نیاز دارد که میزان محبوبیت یک صفحه میان کاربران را بسنجد.