سئو چیست؟ هرآنچه لارم است به زبان ساده و گام به گام بیاموزید + ویديو مدیر وب-سئو سمروش

منظور از یادگیری این است که آنها الگوریتم‌های خود را اصلاح می‌کنند. که در نهایت باعث می‌شود در میزان ارزشمندی محتواها یک رقابت ایجاد شود. سعی میکنید یک مشکل خاص را به طور دقیق و کامل از جستجو کننده حل کنید، و یا اگر راه حلش برای مخاطب هزینه دارد، به درستی به او میگویید که چه باید بکند.

در این شرایط کمی صبور باشید، بعد از اینکه شما در صفحات نتایج جستجو قرار گرفتید، این ابزارها شروع به دنبال کردن رتبه سایت در اون کلمات کلیدی می کنند. این سوال پاسخ مشخصی نداشته و در بحث هایی که در این باره صورت گرفته است، هر کسی با توجه به نیازها و شرایط خود می تواند از یک یا هر دو گزینه استفاده نماید. اما تقریبا جای شکی نیست که هر دو گزینه میتوانند نقش موثری در موفقیت وب سایت داشته باشند. مطمئنا بدون سئو نمی توان حضور موفقی در فضای آنلاین و موتورهای جستجو را تجربه کرد.

A/B Testing یا تست A/B که به آن تست دو بخشی نیز گفته می‌شود، روشی برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن موبایل است. این تست برای تعیین این است که کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. در این تست، معمولا صفحه اصلی و نسخه تغییر یافته آن با یکدیگر مقایسه می‌شوند. بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد.

مانند افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کدهای سایت و لینکهای داخلی. به بیان بهتر کلمات کلیدی، همان مواردی هستند که مخاطبین ما آنها را در موتور های جستجو، سرچ کرده و به یک صفحه از سایت ما می رسند. برای این که سرعت سایت خود را بسنجید، یکی از ابزارهای بسیار مفیدی که میتواند در رتبه شما در موتورهای جستجو هم اثر مثبت بگذارد، استفاده از پیج اینسایت خود گوگل است.

  • تگ‌های متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایل‌های HTML ارائه می‌دهند.
  • نویسندگان حرفه‌ای هنگامی که یک موضوعی را می‌خواهند توضیح دهند برای پر اهمیت جلوه دادن محتوایشان؛ احتیاج به آمارهای دقیقی دارند تا به آن استناد کنند.
  • برای ساختارسازی حرفه ای سایت از نظر سئو؛ مراحل زیر را انجام دهید.
  • تگ Alt به موتورهای جستجو کمک می‌کند متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با متن شوند.
  • در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند.

یدونه صفحه دارم که بازدید خوبی داره و روزانه بین 300 تا 400 تا کلیک از گوگل داره. من بعد از لینک های منو، لینک این صفحه ای که میخام بیارم بالا رو توی این صفحه پربازدیدم گذاشتم و مثلا پیشنهاد دادم که این صفحه ام رو هم بازدید کنید و ربات های گوگل از اون لینک وارد این صفحه هم مجله خبری سئو بشوند. نوع ویدیو، منابع در دسترس در هاست و سرور، استفاده از ظرفیت‌های بازاریابی پلتفرم‌های اشتراک ویدیو از جمله عواملی هستند که در انتخاب بستر ویدیو باید مورد توجه قرار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ویدیو را روی سایت خودم بگذارم یا آپارات در سری کلاف محتوا را مطالعه کنید.

۲. بهینه‌سازی لینک‌های داخلی ساختاری

یا مثلا اگر شخصی یکبار صبح و یکبار عصر از یک سایت بازدید کند، یک بازدید کننده دو بازدید ثبت کرده است. اما به شرطی که بین دو بازدید توسط یک IP یکسان، فاصله زمانی معینی (بین یک روز تا یک هفته) وجود داشته باشد، دو بازدید کننده حساب خواهند شد. محتوای Seo Friendly محتوایی است که به گونه‌ای ایجاد شده باشد که موتور‌های جستجو به آن رتبه‌های بالایی دهند. پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد.

پس با توجه این مورد در صورتی که تغییر در لینک ها بوجود نیاد خطری ندارد. البته متاسفانه اشاره نکردید که آیا قالب جدید شما هم HTML هستش یا رو به سیستم های مدیریت محتوا آوردید. نکته مهم در هر ریدیزاینی حفظ ساختار URL ها یا اعمال ریدایرکت در اثر تغییر URL هست.

اما در اینستاگرام می‌توانید به صورت غیر مستقیم بک‌لینک بسازید. یعنی محتوایتان را در معرض دید قرار می‌دهید و افراد ممکن است در سایت خودشان به محتوای شما بک‌لینک بدهند. در این روش؛ شما نظر ده‌ها متخصص در مورد یک موضوع را جمع‌آوری می‌کنید و در صفحه می‌نویسید.

ویژگی های یک بک لینک ارزشمند

امروزه، راه‌های اخلاقی مطابق با شیوه‌نامه‌های موتور‌های جستجو، برای پنهان کردن متن و تصاویر وجود دارد که به پنالتی شدن منجر نخواهد شد. اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. نرخ کلیک یا CTR یک معیار کلیدی و مهم در رتبه بندی موتور‌های جستجو بحساب می‌آید. یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند.

Text to HTML Ratio نشانگر درصد متن موجود در یک صفحه وب در مقایسه با درصد کد HTML موجود در آن صفحه است. اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است. بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو ، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند. همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود. Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود.