سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو سمروش

خرید بک لینک بصورت انبوه یکی از روش‌های کلاه سیاه لینک سازی در سئو است و ممکن است منجر به جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل و حذف آن از نتایج گوگل شود. در صورتی که محتوای منتشر شده در وبسایت مفید باشد سایر وبسایت‌ها به مطالب سایت ارجاع خواهند داد. منبع استت کانتر – علیرغم وجود بیش از ۳۰ موتور جستجوی دیگر علاوه بر گوگل، جامعه سئو بدلیل گستردگی سهم بازار گوگل تمرکز اصلی خود را به بهینه سازی در این موتور جستجو معطوف کرده است. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه‌دهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است.

به روز رسانی محتوا

بدون داشتن مهارت و صرفا با مطالعه‌ی چند مقاله، سئو کردن وب‌سایت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی در سایت شما شود که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به سایتتان بزند. بهتر است قبل از هر کاری از یک کارشناس سئو یا شرکت سئو معتبر کمک بگیرید تا شما را در سئو و بهینه سازی کردن سایت راهنمایی کند. سئو چیست؟سئو سایت با مفهوم جدید یعنی تولید محتوا اصولی برای اطلاع رسانی دقیق به مخاطب دیگر سئو سایت به معنی بهینه سازی یرای موتورهای جستجو نیست. سئو سایت با مفهموم جدید دریچه جدید از بازار یابی محتوا میباشد که در ادامه به آن میپردازیمم.

SEO SpyGlass به شما امکان می دهد شکاف بک لینک بین وب سایت خود و وب سایت های رقبای خود را پیدا کنید. به روز رسانی مداوم و نبرد با رقبای خود به این معنی است که همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد، ناگفته نماند که هنوز می توانید کارهایی را که قبلا انجام داده اید بهبود بخشید. اگر قبلاً به درستی از سئو استفاده نکرده اید، بازگشت به گذشته و به روز رسانی محتوا با کلمات کلیدی، بک لینک ها و خوانایی بهتر راهی عالی برای شروع است.

به بیان دیگر، یک شخص شبکه‌ای از وبسایت‌هایی معتبر بوجود می‌آورد که رتبه‌های خوبی در موتور‌های جستجو دارند. حال برای اینکه سایت یا سایت‌های اصلی خود (سایت‌هایی که درآمد کسب می‌کنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هر‌کدام از سایت‌های شبکه به سایت یا سایت‌های مورد نظرش بک لینک بدهد. Hidden Content محتوای متنی یا لینک‌های یک وبسایت است که در کد‌های منبع وجود دارد اما برای بازدید کنندگان قابل مشاهده نیست. Hidden Content بطور کلی یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه بحساب می‌آید.

اگر روی عبارت “کنکور” جایگاه مناسبی داشته باشید انقدر مخاطب و مشتری خواهید داشت که دیگر چنین عباراتی برای شما جذاب نیستند. غیرفعال کردن امکان کپی متن در سایت تاثیری بر سئو ندارد ولی این کار موجب جلوگیری از کپی شدن محتوا نشده و روش های متعددی برای کپی کردن وجود دارد. شرکت در یک دوره آموزشی به شما کمک میکند تا دانش خود را دسته بندی و منظم کرده و مسیر اجرای یک پروژه را بیاموزید. با استفاده از ابزارهای سئو مانند screaming frog و ahrefs میتوانید صفحات سایت و لینک های خروجی را بررسی کنید.

  • سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند.
  • این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند.
  • اگرچه صراحتاً تأیید نشده است، نمایندگان Google اشاره کرده‌اند که این به‌روزرسانی برخی از سیگنال‌های E-A-T (تخصص، اختیار، اعتماد) را از سند دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت اجرا کرده است.
  • از دیدگاه شما سپاس گزاریم ولی فراموش نکنید که علاوه بر تخصص و مهارت، اخلاق حرفه‌ای را هم باید بیاموزیم.
  • این روش موجب شد تا هم دانش خود را به روز نگه دارم و هم هیجان و انگیزه کافی برای ادامه کار را بدست بیاورم.

به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. شاید در نگاه اول اصطلاح تولید محتوا یک اصطلاح سئو محسوب نشود اما نقش بسیار بسیار مهمی در بهینه سازی سایت دارد. هر صفحه از سایت می بایست شامل محتوایی باشد تا به خوبی به کاربران معرفی شود. محصولات باید محتوا داشته باشند تا کاربران بتوانند آن را بشناسند و خریداری کنند. به طور کلی تولید محتوای باکیفیت همان طور که قبل‌تر گفته شد، کمک ویژه ای به سئو سایت و رسیدن به نتایج اول گوگل می کند.

وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. در فصل قبل به تکنیک های مجله خبری سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم. بسیاری از افراد از لینک دادن به وب سایت های دیگر می ترسند، زیرا نمی خواهند “بازدید کنندگان خود را به سمت آنها بفرستند”.

من در زیردامنه سایتم دارم ویدئوهایی از یوتیوب دانلود میکنم و انتقال میدم به هاست خودم. توضیحات در موردشون مینویسم و حتی بعضی هاشون رو ترجمه میکنم. واقعا ازتون ممنونم چون این مطالب رو معمولا به طور رایگان نمیشد به دست آورد. من از این مطلب برای کارمجیک هم استفاده کردم و در مورد سئو مطلبی کامل نوشتم. تمام این مقالات را می‌توانید در بخش آکادمی سئو ببینید و مطالعه کنید. مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم‌تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند.

یعنی به شما این امکان را می‌دهد تا قالب سایت خود را طراحی نمایید، سایت خود را برای نمایش در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و ویندوز واکنش گرا سازید و فونت و رنگ اجزای مختلف صفحات سایتتان را شخصی سازی کنید. بطور کلی، با استفاده از CSS قادر خواهید بود تا وب سایت خود را User Friendly (کاربر پسند) کنید. Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتور‌های جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند. به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند.

پس از بروزرسانی هایی که با آمدن الگوریتم های پنگوئن و پاندا ایجاد شدند، بسیاری از سئوکارها به این نتیجه رسیدند که لینکسازی تنها راه حل برای بالا بردن رنگ سئو در گوگل نیست. یکی از مهم ترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو می باشد که در استراتژی های بازاریابی نیز استفاده می شوند. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخص های E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است. اگر می خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید.

روند یادگیری سئو سایت حرفه ای