در صورت کسب نمره 100% از این آزمون، گواهینامه سئو برایتان ارسال می شود. امیدواریم از راهنمای جامع سئوی ما نیز مانند خود ما لذت برده باشید. اکنون زمان آن رسیده است که با شرکت در آزمون و دریافت گواهی سئو ما، آنچه را که آموخته اید، به مرحله امتحان بگذارید. به یاد داشته باشید که لازم نیست تمام معیارها را همیشه تجزیه و تحلیل کنید، اما خوب است که یک نمای کلی از معنای آنها داشته باشید تا از تفسیر نادرست داده ها دوری کنید.
۵- در سئو با محدودیت مخاطب رو به رو نیستید اما در SEM با محدودیت رو به رو هستید. در حالت کلی، تمامی استراتژی های بازاریابی جستجو با هدف برقراری ارتباط با مخاطبان انجام می شوند. زمانی که شما روی SEM سرمایه گذاری می کنید معمولا مخاطبان مشخصی برای ورود به سایت شما اقدام می کنند. زیرا با شناخت مخاطبین می توانید تبلیغات خود را در زمان و در جای درست منتشر کنید. زمانی که شما در نتایج جستجو نمایش داده شوید، دیگر نمی دانید چه کسانی ممکن است بر روی لینک سایت شما کلیک کنند. این تفاوت را شاید بتوان به عنوان مزیتی برای بازاریابی در موتورهای جستجو به حساب آورد.
اگر سایت شما قابلیت خوبی برای حرکت در بین صفحات داشته باشد، بازدیدکنندگان شما به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا خواهند کرد. با داشتن لینک های متنی مرتبط، آنها به جای ترک وب سایت، با هدف یافتن پاسخ های خود در دیگر صفحات سایت، زمان بیشتری را با محتوای شما صرف می کنند. در مقابل، سئو کلاه سفید به اقداماتی گفته می شود که همه دستورالعمل ها و قوانین سئو در آن رعایت می شوند.
نرخ کلیک یا Click Through Rate نشان دهنده درصد کلیک روی لینک سایت شما در صفحه جستجوی گوگل است که یکی از عوامل مهم رتبه بندی میباشد. در نهایت میتوان گفت سئو خارجی یک بخش بسیار مهم و تاثیرگذار در بهینهسازی سایت است. اگر در این بخش بتوانید خوب عمل کنید و در کنار آن از اصول سئو پیروی کنید امید میرود به نتایج بسیار خوبی در بهینهسازی سایت دست پیدا کند. بیشتر هزینه این قسمت مربوط به خرید و گرفتن بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی است که هر سایت منتشرکننده و لینک دهنده تعرفههای ثابت و مشخصی دارد.
Off-Page SEO یا سئو خارجی سایت
در فصل تولید محتوا و همچنین فصل سئو وردپرس در مورد سئو On-page مفصل صحبت کردم. در تمام صفحات سایت فروشگاهی میتوانید همان نکات را پیادهسازی کنید. این موضوع باعث میشود گوگل تا حدی راحتتر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند. همانطور که گفتم از نظر سئو؛ صفحات دستهبندی محصولات؛ مهمترین صفحات هستند.
- براي وب سايتها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليکها را شامل ميشود، قرار گيرند.
- همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند.
- سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است.
- دو مفهوم SEM وSEO عناصری منحصر به فرد در دیجیتال مارکتینگ هستند.
- این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید.
این هسته فعالیت های اصلی را کنترل کرده و فاکتورهای مهم سئو به آن مربوط است. دیگر مثل گذشته نمیتوان صرفا با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئو کردن سایت برای آنها به نتایج اول رسید. امروزه اول از همه باید به تجربه کاربران دقت کنید، مطمئن شوید که آنها از فعالیت در سایت شما راضی بوده و محتواهای شما را دوست دارند، سپس و در اولویت دوم به فکر سئو کردن دقیق سایت بیوفتید. یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند.
گوگل بیش از 100 سایت موزیک را با الگوریتم دزد دریایی شناسایی و آنها را از نتایج حذف کرد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کد سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد . کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. اگر من تمامی لینک هایی که در این صفحه وجود دارد رو در حال حاضر حفظ کنم، ولی لینک ها جابجا بشن ممکن است در سئو تاثیر بگذارد.
در نتیجه انجام بهینهسازیها، اعتبار سایت بالاتر میرود و در نهایت، سایت در رتبههای برتر گوگل قرار میگیرد. برای سئو اهداف مختلفی میتوان در نظر گرفت و سئو را با متریکهای مختلفی میتوان سنجید. این است که با طراحی یک استراتژی سئو درست، سایت را بهگونهای سئو کند که بتواند از گوگل اعتبار لازم را دریافت کند و در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد.
Sitewide Links چگونه لینکهایی هستند و چه تاثیری بر سئوی سایت شما دارند؟
به این معنی که کاربران، از موتورهای جستجو سوال کنند و موتورهای جستجو بگویند که اطلاعات مد نظر در کجا و چگونه قابل دسترسی هستند. پس ضرورتی ندارد برای رتبه گرفتن روی سایر موتورهای جستجو زمان بگذاریم و بهینه سازی خاصی را انجام دهیم. در واقع مجله خبری سئو عملیاتی است که ما روی یک صفحه از سایتمان انجام میدهیم تا در موتورهای جستجو در دسته نتایج برتر قرار بگیریم. به عبارت دیگر، یادگیری پیش نیازهای سئو، تکنیکها و مطالب تئوری تمام آن چیزی نیستند که شما را به یک متخصص سئو تبدیل میکنند؛ بلکه باید بتوانید از آنها برای بهینهسازی وبسایت در عمل استفاده کنید. به همین خاطر، زمان یادگیری کامل سئو کمی طولانیتر میشود.
فاکتورهای رتبه بندی موضوعی بسیار مورد بحث در دنیای سئو هستند. در پاراگراف های بعدی نگاه دقیق تری به الگوریتم جستجوی گوگل می اندازیم. اجرای دستورالعمل هایی که در این راهنما به شما داده می شود شروع خوبی برای یادگیری سئو است. متادیسکریپشن، تایتل و تمامی توضیحاتی که قرار می دهید باید به زبان انگلیسی گذاشته شود و قرار دادن زبان های دیگر برای سئوی سایت انگلیسی ممنوع است. زبان مورد استفاده در سایت باید فقط زبان انگلیسی باشد و هیچ زبان دیگری در سایت نباید استفاده شود.