سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان-سئو سمروش

بیشتر کارهایی که در مجله خبری سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و… البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است. Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند.

یعنی ظاهر سایت شما برای کاربر مناسب باشد و دچار سردرگمی نشود. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث می‌‌شود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند. خیلی مهم است که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد.

🔵 عوامل منفی تاثیرگذار بر سئو چیست؟

در ایران بیشتر رقبای شما هنوز وارد این حوزه نشده اند یا اگر شده باشند بسیار اندک هستند. پس بهترین زمان برای شروع کار سایت شما همین الان و همین امروز است. زمانی که در مورد فروش اینترنتی صحبت می کنیم محال ممکن است صحبت از سئو و سایت و اینستاگرام به پیش نیاید. به طور کلی با استفاده از سرچ کنسول می توانیم به سوالات مختلفی که از سایت خود داریم برسیم. به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل می افتد برای ما خیلی مهم و ضروری است. محتوا ها باید کاملا یونیک باشند و همچنین در نوشتن آن ها خلاقیت به خرج دهید تا کاربر جذب آن شود.

  • بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید.
  • در این شرایط میتوانید از سایت هایی که در حوزه تولید محتوا و خبر (مرتبط با سایت شما) فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی بگیرید.
  • صاحب سایت با ایجاد تغییر در تنظیمات سرور، تعیین می‌کند که اگر یک IP به کرالر تعلق داشت، نسخه متفاوتی از صفحه وبی که برای کاربران واقعی بکار می‌رود، برای آن IP به نمایش در‌آید.
  • نادیده گرفتن این نوع از انواع سئو میتواند رقبا را از شما پیش بیندازد و پیشرفت شما را دیرهنگام تر رقم بزند.
  • با استفاده از طراحی واکنش گرا، صرف نظر از اینکه بازدید کننده از چه دستگاهی برای دستیابی به سایت شما استفاده می‌کند، تمام محتوا‌هایی که در وب سایتتان دارید، به نحوی قابل خواندن و در دسترس خواهند بود.

پس از انتشار پست یا صفحه جدید، چند لینک داخلی از سایر صفحات مرتبط با آن، به آن صفحات اضافه کنید. افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است. در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد.

با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود ۲۰ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد ، اگر در صدر صفحات بالا ظاهر شوید ، ماهانه ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کنند. هر نوع پیوند داخلی اعتبار متفاوتی را منتقل می کند درست مانند بک لینک ها. برخی از انواع لینک های داخلی ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند.

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما، شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید. این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد. برای شما چقدر مهم است که در زمان جستجوی کاربران در اینترنت، سایت شما مقصد آنها باشد؟ یکی از کارهای مهم و اساسی برای بهبود جایگاه سایت در بین نتایج موتورهای جستجو، سئو است. Seo سایت منجر به ورود کاربران به صورت ارگانیک به سایت شما می شود.

استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!