سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان-سئو سمروش

اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند. عکس می‌دونید چرا اهمیت داره؟ مهمترین دلیلش رفتار کاربران هست. یعنی اینکه کاربران اینترنت به پست‌هایی که حاوی عکس‌های مرتبط و زیبا هستند علاقۀ بیشتری نشون می‌دن. در پی این علاقه صفحه سایت شما دیرتر بسته می‌شه و کاربر مدت زمان بیشتری رو صرف خواندن سایتتون می‌کنه که خب این نشان‌دهندۀ رضایت کاربران از سایت شماست.

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود. همین اتفاق ساده موجب شده تا مفهوم سئو بیش از پیش مطرح شود. اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند. به شما کمک میکند تا سوالاتی که مشتریان و مخاطبان دارند را شناسایی کرده و اگر قادر به پاسخ گویی هستید بهترین جواب را در اختیارشان قرار دهید. علاوه بر متخصصین و فعالان سئو در ایران باید به نظر و تعریف افرادی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند نیز توجه کنیم.

  • به بیان دیگر با سئو سفید دیرتر به نتیجه می‌رسید اما چون تمام قوانین گوگل را بدرستی رعایت می‌کنید، گوگل به شما اعتماد می‌کند و درنتیجه به آسانی شما را از اول لیست جستجو حذف نمی‌کند.
  • بله دامنه و اعتبار سایت تاثیر مثتبی بر روی روند بهینه سازی سایت دارد.
  • شما با استفاده از این ابزار می توانید فایل های مهمی را که در robots.txt مسدود شده اند را پیدا کنید.
  • لینک یا پیوند، مانند یک میانبر، کاربر را از یک مسیر به مسیر دیگری متصل می کند.

معنای سئو On-page چیست ؟ به طور کلی، بهینه سازی وب سایت و محتوا برای بهبود دسترسی و تجربه خوب برای کاربران است. به عبارت دیگر معیارهایی از وب سایت که باعث تحت تاثیر قرار دارن موتورهای جستجو می شوند. این عوامل شامل جنبه های فنی (مثلا کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه های مربوط به محتوا، مانند ساختار وب سایت شما و … است. بهینه سازی موتورهای جستجو به روش های استفاده شده برای افزایش ترافیک به وب سایت با افزایش رتبه صفحه در موتور جستجو اشاره می کند.

پاسخ

بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران علاقه مند به دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول. به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تحقیقی و نه تراکنشی می داند. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید.

از طرفی عبارت کلیدی به معنای عبارتی است که شما در هر مقاله و یا برگه سایت خود، باید به آن اهمیت دهید تا گوگل بهتر محتوای شما بشناسد. در نتیجه اینکار گوگل می تواند آن محتوا را به کاربر مرتبط نشان دهد. تحقیقات کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و بر روی مفاهیم پشت کلمات کلیدی تمرکز کنید.

گوگل چگونه به وب سایت من پی میبرد؟

در‌واقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتور‌های جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید. چرا‌که شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو درباره این اقدامات، نا‌معلوم و غیر‌واضح است. سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی مجله خبری سئو داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. از طرف دیگر، در سال 2013 الگوریتم دیگری با نام مرغ مگس‌خوار به موتور جستجوی گوگل اضافه شد که وظیفۀ آن نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران بود. همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز می‌کند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد.

یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.

سبک نوشتن یا دست خط در سئو به چه معناست؟

موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند. موتورهای جستجوی در نحوه رتبه بندی وبسایت‌ها در هنگام جستجوی کلیدواژه‌های مختلف توسط کاربران، عملکرد متفاوتی دارند. این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است. گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است.

البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند. که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند.

سئو باید طیف وسیعی از قوانین و مقررات، از جمله بهینه‌سازی فنی محتوا، محتوای بازاریابی، تجربه کاربری، و رده بندی محتوا‌ها را در بر داشته باشد. بلکه باید از پلتفرم‌های دیگر مانند یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و… نیز استفاده شود. با این تعاریف می توان نتیجه گرفت که سئو یعنی بهینه‌ سازی سیستماتیک وب‌ سایت‌ ها و محتوا‌ها برای افراد و همینطور ربات‌های موتورهای جستجو به منظور دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل و سایر پلتفرم‌ها. PBN مخفف عبارت Private Blog Network و شبکه‌ای از وبسایت‌های معتبر است که برای لینک سازی بمنظور گرفتن رتبه‌های بالا‌تر برای وبسایت هدف، از آن استفاده می‌شود. به بیان دیگر، یک شخص شبکه‌ای از وبسایت‌هایی معتبر بوجود می‌آورد که رتبه‌های خوبی در موتور‌های جستجو دارند.