سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان-سئو سمروش

برای اینکه وب‌سایت شما مورد سنجش رتبه‌بندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آن‌ها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده شده است. بر این اساس وب‌سایت شما وارد الگورتیمی می‌شود که در سرچ کاربران دیده می‌شود. بک لینک های وب سایت شما بایستی به گونه ای ایجاد شوند که حالتی طبیعی داشته باشند. متن انکرتکست های بایستی تنوع زیادی داشته و به گونه ای جلوه کند که گوگل به غیر طبیعی بودن آنها شک نکند.

بهترین منابع انگلیسی برای یادگیری سئو

هدف سئو بین المللی ایجاد یک تجربه آنلاین خوب بصورت جهانی برای مخاطبان هدف شما است. سئو تکنیکال به تمامی جنبه های فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد. مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود. به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود.

هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به درخواست‌های کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند. در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای رنکینگ سایت‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. در رابطه با سئو داخلی و سئو خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد. در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است.

سئو چیست؟ به سادگی همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

هنگامی که یک مطلب در پایگاه داده های گوگل ذخیره شده و در اثر جستجو کردن، در گوگل پیدا شود، ایندکس شده است. در واقع، ایندکس یک مطلب به معنای ثبت و فهرست شدن آن می باشد. با استفاده از تکنیک ایندکس مطالب، می توان به راحتی صفحات و مطالب گوناگون را از پایگاه داده گوگل بازیابی نمود. گاهی اوقات برخی از صفحات به دلایل امنیتی از سایت حذف می شوند. به این ترتیب از گوگل می خواهید تا این صفحه را از نتایج خود حذف کند. با استفاده از این ریدایرکت ها می توان صفحه موردنظر را از نتایج گوگل حذف کرد.

این پیوندها بک لینک نامیده می شوند و شامل پیوندهای طبیعی و پیوندهای دستی هستند. لینک سازی را در طول مدت زمان انجام دهید و در ابتدا تعداد زیادی بک لینک دریافت نمایید. سعی کنید از سایت های زیادی بک لینک دریافت کنید و روند لینک سازی را تنها به یک یا چند سایت محدود نکنید.

استراتژی و هدف‌گذاری قدم اول برای بهینه‌سازی سایت می‌باشد. استراتژی از دیدگاه‌های مختلفی می‌بایست انجام و پیاده‌سازی می‌شود. به عنوان مثال پس از کیورد ریسرچ، مشخص گردد که کدام کلمات کلیدی هدف لازم است در یک صفحه برای آنها محتواگذاری شود و یا اینکه پس از مشخص شدن نیاز محتوایی، زمان مناسب برای انتشار هر محتوا مشخص خواهد شد. هنگامی که کاربر روی کلمه‌ای از محتوای یک صفحه کلیک می‌کند و به صفحه دیگری منتقل می‌شود، به آن کلمه، انکرتکست یا لنگر گفته می‌شود. انکرتکست‌ها از اهمیت بالایی نزد کاربران و موتورهای جستجو برخوردار هستند.

با استفاده از بک لینک ها می توان رتبه وب سایت و سئوی خارجی را بهبود بخشید. استفاده از بکلینک، اصول خاص خود را دارد و اگر بدون برنامه، از هر سایتی بک لینک بگیرید، قطعا جریمه می شوید و سئوی سایت شما منفی خواهد شد. رفتار کاربران یکی از فاکتور های مهم و تاثیر گذار در رتبه بندی است.

البته بدیهیست که این موارد تنها بخش کوچکی از اسرار سئو می باشد و خیلی گوگل وارد جزئیات نشده است و تنها به صورت کلی و در بسیاری از مواقع کلیشه ای به موضوع سئو سایت پرداخته است. با این وجود مرجع اصلی برای آموزش سئو در سایت های خارحی از خود سایت گوگل developers.google.comمی دانیم. وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و مطمئن شوید در تمامی اندازه ها و مرورگرها به خوبی کار می کند. سرعت سایت خود را متناسب با Crawl Speed یا سرعت کرول های موتورهای جستجو بهینه کنید. مطمئن شوید که نام کسب و کار، آدرس و اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات وب سایت دارید.

به عبارت بهتر کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی همانند یک قطب‌نما عمل می‌کند که راه موفقیت سایت را به شما نشان می‌دهد. طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد.

هر بار که کلمه‌ای را در گوگل جستجو می‌کنید با یک لیست بلند از نتایج مرتبط با جستجو مواجه می‌شوید که اصطلاحا آن را SERP یا Search Engine Results Pages -به معنای صفحه نتایج جستجو- می‌نامند. بیشتر مخاطبان از صفحه اول نتایج فراتر نمی‌روند و در همان صفحه به خصوص در سه ردیف اول لیست، به پاسخ سوال خود می‌رسند و ادامه نتایج را بررسی نمی‌کنند. طبق آخرین آمار سال 2018، حدود 85 درصد از کاربران برای جستجو و یافتن نیازهای مجله خبری سئو خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. در سرچ کنسول بخشی به نام international Targeting تعریف شده است که می‌توانید کشور و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید. البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. سئو باعث می‌شود ک سایت شما در قسمت صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه خوب و بالایی برخوردار شود.

  • اسکیماها نوعی کد HTML هستند و که به راحتی می‌توانند نتایج SERP را به نفع سایت‌های استفاده کننده تغییر دهند.
  • در صورت تخطی از قوانین، موتورهای جستجو این حق را برای خود قائل هستند که وب سایت شما را از ایندکس و نتایج جستجویشان حذف کنند.
  • رسانه‌های اجتماعی مستقیماً به رتبه‌بندی SEO کمک نمی‌کنند، اما لینک‌هایی که در پلت‌فرم‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، بیشتر برند را در معرض دید قرار می‌دهد.
  • اگر به این مسیر علاقه دارید، حتما مقاله مقایسه دوره های سئوی فارسی را بخوانید تا از میان دوره هایی که در ایران برگزار میشود، بهترین شان را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید.