ولی اگر به دنبال جایگاه مناسبی هستید باید به آن توجه کنید. هنر است چون شامل تکنیکهای کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است. یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزهگر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله.
طراحی وب سایت باعث میشه که صفحات زیباتر و خلاقانه تر جلوه کنند، در حالی که سئو موجب افزایش شانس شما برای دیده شدن در صفحه اول گوگل و رتبه بهتر در نتایج جستجو میشه. Ahref برای آنالیز محتوای رقبا و یافتن بک لینک های آنها فوق العاده عمل می کند. Content explorer ابزار Moz برای یافتن منشن های بدون لینک کارایی خوبی دارد و SEMrush نیز برای دنبال کردن رتبه کلمات کلیدی بسیار عالیست. هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید. گوگل سرچ کنسول داده های خود را بر اساس موتور جستجوی گوگل ارائه داده و این داده ها کاملا قابل استناد هستند.
- برای در امان ماندن از اثرات بهروزرسانی گوگل پنگوئن، رشد پروفایل پیوند خود را زیر نظر داشته باشید و با یک جستجوگر بک لینک مانند SEO SpyGlass بازرسیهای منظم را انجام دهید.
- رایج ترین نوع سئوی منفی، مبتنی بر لینک است، ولی تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که برخی از رقبا می توانند از آن ها برای کاهش رتبه سایت شما استفاده کنند.
- درباره لینک داخلی در قسمت بالا توضیحاتی ارائه شد، در این قسمت برای یادآوری مجدد و ذکر نکات مهم، مجددا به این مبحث میپردازیم.
مواردی که ذکر کردید لیست کاملی از سئو داخلی و خارجی نیست و تنها به بخشی از موارد اشاره داشته است. هریک از این موضوعات برای بررسی نیازمند چندین مقاله یا ویدئو آموزشی هستند. پیشنهاد میکنم برای شروع به صفحه کتاب سئو در سایت آکادمی مراجعه کرده و از کتاب های رایگانی که توسط مجموعه وبسیما تالیف و منتشر شده است استفاده کنید.
بررسی رفتار کاربران!
چه تعداد از آنها به خریدار تبدیل میشوند؟ شاید نهایتا ماهانه 50 تا 100 نفر از این فروشگاه، تلفن همراه بخرند. از همان ابتدا متخصص سئو با توجه به کارهایی که می خواهد انجام دهد، مبلغی را پیشنهاد می دهد. مشکل به نظر از هاستتون میاد ولی خب باید کیستون بررسی دقیق بشه.
متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند. در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. در این فصل به بررسی پرتکرار ترین سوالات در زمینه سئو پرداخته ایم و در عین حال از طریق پاسخ ها مروری بر فصول قبلی هم داریم. از سوی دیگر، اگر تغییری پیشبینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز مجله خبری سئو نمیتوانید از گزارشهای پیشفرض چیزی نتیجهگیری کنید. اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید. میتوانید به گزارش Source/medium بروید، دو دوره زمانی را با هم مقایسه کنید تا ترکیبی از Source/medium ای را ببینید که بیشترین افزایش کاربر را در مقایسه با دوره زمانی قبلی دارد.
روش ها و استراتژی های سئوی متناسب با هر سایت