به عنوان مثال صفحه ای که در آن محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی دارد نسبت به صفحه ای که تنها در آن محتوای متنی قرار گرفته است، از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد. گوگل یکی از موتور های جستجو است که برای آن که نتایج درستی را به کاربران نشان دهد نیاز دارد که میزان محبوبیت یک صفحه میان کاربران را بسنجد. داشتن لینک های خارجی اهمیت زیادی در مجله خبری سئو سایت شما خواهد داشت.
موفقیت در سئو همانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای قدم های بعدی را کسب میکنید. مطالعه این بخش به شما کمک میکند مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو را شناسایی کنید. بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو میشه بهش رسید.
۲. noindex کردن تمام صفحات در سایتهای تازه تاسیس
پیشفرض ما از اینجا به بعد این است که میخواهید یک مقاله بنویسید. در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینکسازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید. هم کیفیت زیادی دارد و هم میتوانیم به بهانههای مختلف و طوری که کاربر آزار نبیند از درون مقالات به صفحات مهم و مرتبط لینک بدهیم. علاوه بر گوگل؛ ساختار بهینه سایت به کاربران سایتتان نیز کمک میکند اراتباط بهتری با سایتتان برقرار کنند. خوشهسازی یا گروهبندی به ما کمک میکند؛ کلمات مرتبط به یکدیگر را در یک گروه قرار دهیم و یک استراتژی برای رتبهگیری در آن گروه از کلمات تدوین کنیم.
اما برندسازی چگونه به سئو مرتبط میشود؟ سئو و برندسازی عمدتا با یکدیگر همراه هستند. بهبود سئوی سایت شما به بهبود برندتان منجر شده و درمقابل، برندسازی، فرصتهای جدیدی را برای سئو و بهینه سازی سایت در اختیارتان قرار میدهد. شما میتوانید از سئو برای جذب کاربران و افزایش بازدید از سایتتان استفاده کرده و از این طریق آنها را با برندتان آشنا کنید. گوگل سرچ کنسول نه تنها میتواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، همچنین محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان میدهد. به کم این ابزار میتوانید ببینید در چه رتبهای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایتهایی به سایت شما ارجاع دادهاند. این ابزار بطور کلی به شما کمک میکند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.
لینکهای داخلی از این جهت که به موتورهای جستجو کمک میکنند تمام صفحات یک سایت را پیدا کرده، بفهمند و ایندکس کنند، اهمیت بسیاری دارند. اگر از آنها بطور راهبردی و برنامهریزی شده استفاده کنید، میتوانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند. بطور خلاصه، لینک سازی داخلی کلیدی برای هر سایتی است که رتبههای بالاتری در موتورهای جستجو میخواهد.
- موتورهای جستجو ازجمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده میگیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیندهای کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند.
- برای اینکه تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید.
- از این بینش ها برای درک بهتر زبان مخاطبان خود و تنوع بخشیدن به محتوای خود استفاده کنید.
- از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید.
- گوگل نمای زنده سایت شما را نمایش می دهد، حتی می توانید در دستگاه های مختلف هم پیش نمایشش را ببینید.
این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمیآورد. یعنی آدمها نمیگذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایتها را رتبه بندی کند. پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی میتواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود.
از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد.