سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو سمروش

برای مدت یک یا دو ماه باید هر دو آدرس در دسترس باشند ولی آدرس های مبدا عینا به مقصد ریدایرکت 301 شده باشند. از پنل گوگل وبمستر شما میتوانید انتقال سایت و تغییر دامنه را اطلاع دهید به شرطی که مالکیت هر دو دامنه را حفظ کنید. بعد از راه اندازی سایت جدید هریک از آن صفحات قبلی را به آدرس متناظر آن در سایت جدید ریدایرکت 301 کنید. اگر شما همه صفحات را حذف کنید حتما با افت جایگاه و اعتبار دامنه مواجه خواهید شد. ارزشی که سایت شما در حال حاضر کسب کرده است براساس آدرس هایی بوده که تا الان در دسترس بوده اند. و اینکه وبمستر سایت من بخش اسکیما فکر کنم ارور های زیر رو داره برای رفع چیکار باید انجام بدم ؟ اگر میشه یه ای دی بدید گفتگو کنم هزینه ای هم بود واریز میکنم.

در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود. بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد. از طرفی کسب رتبه برتر در گوگل بیانگر اعتبار بیشتر برای کسب و کار است و طبق امار بسیاری از افراد روی تبلیغات کلیک نمی‌کنند. البته ساخت بک لینک در سایت‌های دیگر امری مشکل است و نباید از روش‌های کلاه سیاه برای اینکار استفاده کرد. خرید بک لینک بصورت انبوه یکی از روش‌های کلاه سیاه لینک سازی در سئو است و ممکن است منجر به جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل و حذف آن از نتایج گوگل شود. در صورتی که محتوای منتشر شده در وبسایت مفید باشد سایر وبسایت‌ها به مطالب سایت ارجاع خواهند داد.

چه طور میتوانیم به صفحه اول در گوگل بیاییم؟

از این رو توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده تا به وسیله آن بتوانند فرایندهای کسب و کاری خود را با رشد روبه‌رو سازند. با در نظر گرفتن حرکت تجارت به سمت بازار آنلاین و دیجیتال، استراتژی سئو، بیشتر از هر زمان دیگری مطرح می‌شود تا بتواند به اهداف بازاریابی افراد کمک کند. تمام فعالیت‌هایی که درون وب‌سایت شما انجام می‌گیرند تا آن را برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌سازی کنند، در دستهٔ سئوی درون‌صفحه قرار دارند. تولید محتوای باکیفیت و کاربردی از جمله‌ فاکتورهای مؤثر در این نوع سئو به‌شمار می‌آید.

در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است. هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است. ایجاد پلن لینک سازی، دقیقا همان سئو خارج صفحه است که فرایندی برای جذب لینک‌های ورودی از منابع دیگر، به وبسایت شما است. وقتی سایت‌هایی با اعتبار بالا به محتوای شما لینک می‌دهند، تاثیر بسیاری روی رتبه بندی می‌گذارند. از جمله موارد سئوی خارجی یا off page seo میتوانم به، لینک دادن سایر افراد به سایت شما، فعالیت در شبکه های اجتماعی و سابقه شما در موتور جستجو اشاره کنم.

تحلیل نتایج برتر گوگل و شناخت هدف جستجو

هنگام تجزیه و تحلیل هر تغییری در عملکرد خود (به عنوان مثال کاهش ناگهانی کلیک)، همیشه سعی کنید با بررسی ابعاد مختلف، ریشه مشکل را بیابید تا بفهمید دقیقاً چه چیزی باعث این تغییر شده است. در این راهنمای سئو، ما 3 استراتژی رایج را که بسیار خوب عمل می کنند را پوشش خواهیم داد. این امر در مورد متن اطراف لینک نیز صدق می کند، زیرا لینک ها ممکن است بار موضوعی اطراف خود را نیز حمل کنند.

Evergreen Content یا محتوا‌ی همیشه سبز چیست؟

تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌توانند به وب ‌سایت شما کمک کنند تا رتبه ‌بندی بالاتری داشته باشد و در صفحات نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود. با این حال، بهینه سازی می تواند گران باشد و شما را به فکر سئوی رایگان بیاندازد. علاوه بر page speed insights، ابزار دیگری به نام Mobile Friendly Test هم وجود دارد. این ابزار هم برای تطبیق با الگوریتم موبایل فرندلی گوگل به کار می رود. تفاوت آن با نوع قبلی این است که از ربات های گوگل پیروی می کند. شما با استفاده از این ابزار می توانید فایل های مهمی را که در robots.txt مسدود شده اند را پیدا کنید.

بخش ‌بندی مطلب، از نکات مهم تولید محتوا به‌ شمار می ‌رود. زیرا علاوه ‌بر ایجاد خوانایی برای کاربر می ‌تواند بر سئو داخلی نیز اثر مطلوبی بگذارد. نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را بشناسید و روی آنها تمرکز داشته باشید. البته یکی از راه های ساده برای بالا بردن تعداد بازدید کنندگان و کسب رتبه در زمان کوتاه، خرید جایگاه یا تبلیغات از گوگل است. این تبلیغات با اسم Adwords شناخته می شوند و می توانند به کسب رتبه کمک به سزایی داشته باشد.

  • دیگر مثل گذشته نمیتوان صرفا با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئو کردن سایت برای آنها به نتایج اول رسید.
  • شما اگر موتور جستجو بودید، باید مرتبط ترین، نتایج، بهترین نتایج، و درجه یک ترین محتوا ها را به فرد جستجو کننده نشان دهید.
  • برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم.
  • سایت GTMETRIX به شما این امکان را می دهد تا بتوانید سرعت بارگذاری قسمت های مختلف سایت را به صورت آنلاین بررسی کنید.
  • می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک مجله خبری سئو Featured snippet ظاهر شود. کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید. به سبک نوشتاری برای دیده شدن در Featured snippet «سبک نوشتاری هرمی معکوس» می گویند.

Web 2.0 بر‌پایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشین‌ها با یکدیگر استوار است. شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد. این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند.