سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو سمروش

بنابراین موتورهای جستجو مانند Google وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، آن را در بالای صفحه نتایج نشان می‌دهد. اقداماتی که در جهت بهبود وضعیت رنکینگ سایت انجام می شود زیر پرچم سئو قرار گرفته و به همین علت برای این سرزمین پهناور مرزبندی‌هایی (انواع SEO) در نظر گرفته شده است. هدف گوگل این است که مطمئن شود تمام وب‌سایت های موجود در فهرست آنها بهترین تجربه را برای کاربر ارائه می دهند.

اما همانطور که قبلا هم گفتیم، Crawl نمی‌تواند تصاویر را اسکن کند، پس منطقی است که لینک‌ها و پیوندهای صفحه را به صورت متنی تنظیم کنید. ممنون از زحماتتون که این همه آموزش درباره سئو رو به رایگان در اختیار ما گذاشتین. همچنین از اینکه با حوصله به سوالاتم در کامنت ها پاسخ دادین ممنونم. یکی از چیزهای خوبی که در وب سایت شما دیدم جامع بودن بلاگ ها و آموزش هاست که انصافا مشخصه روزهای زیادی براش وقت گذاشته شده.

برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید. برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست. معمولا این شرکت‌ها از مشاوران حرفه‌ای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیم‌گیری بهتر بره می‌برند. کسب و کارهای سنتی تصور می‌کنند که برای ورود به فضای بازاریابی دیجیتال، داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند کفایت می‌کند. لینک‌ها کاربران را به محتوای با ارزش و مرتبط راهنمایی می کنند. تشکر از مقالات خوبی که جدیدا در سایت میذارید و چه خوب میشد اگه مقالات مثل قبلا به صورت دوره ای بود یعنی مثلا یه دوره مقالات در زمینه سئو .

سئوی داخل سایت یا سئو On-Page چیست؟

با ویژگی Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل، فقط باید کلمه کلیدی اولیه خود را در جستجوی گوگل بنویسید و سپس پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل مجله خبری سئو هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند.

کانال یوتیوب وبمسترهای گوگل

مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید. به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد. به عنوان مثال و example.com هر دو بیانگر صفحه یکسانی برای کاربران هستند. با اینکه این موضع از دید کاربران مهم نیست، اما موتورهای جستجو انتظار محتوای متفاوتی برای URL های متفاوت دارند. نقشه سایت با فرمت XML به موتورهای جستجو کمک می کنند تا از اطلاعاتی همانند آخرین زمان بروزرسانی صفحه آگاه شده و از مهمترین صفحات سایت شما برای ایندکس شدن مطلع گردند. در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است.

تحقیق کلمات کلیدی امروزه مهمترین بخش سئو یک سایت را تشکیل میدهد و در مرحله تولید محتوا تمام قواعد بر اساس تحقیق کلمات کلیدی تعیین میشوند. در تحقیق کلمات کلیدی شما بیشترین کلماتی که در ارتباط با صنعت خود جستجو میشود را یافته و سپس براساس میزان ترافیک و میزان رقابت کلمات را رتبه بندی کرده و براساس آنها محتوای خود را ایجاد می کنید. اگر در کلمه ای رقابت سنگین و ترافیک کاربر هم زیاد باشد باید با کمک چنیدن محتوای مرتبط با آن کلمه کلیدی شانس خود را برای دریافت کلیک از سوی کاربر بیشتر کنید. سئوی کلاه سیاه اصطلاحی است که در فضای وب زیاد با آن مواجه می شویم و به شیوه ها و تکنیک هایی اطلاق می شود که هدف آن ها فریب دادن ربات های موتور جستجوی گوگل و کسب جایگاه تقلبی در حداقل زمان ممکن است. به عبارتی دیگر، سئوی کلاه سیاه به کارگیری متدهایی است که با استانداردها و الگوریتم های گوگل در تضاد هستند ولی می توانند این موتور جستجو را فریب دهند تا به صدر نتایج جستجوی کاربران راه پیدا کنند. یک نمونه سایت ایرانی که از این تکنیک برای افزایش قدرت سایت خود استفاده نموده است اسنپ مارکت می باشد.

  • این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند.
  • © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.
  • سایت های سازگار با موبایل نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری در وبسایت شما می شود، بلکه بر روی رتبه بندی سئو شما هم تاثیر دارد.
  • ✅ به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها که اجازه دارند مرتبط ترین و بهترین صفحات را از بستر وب، برای کوئری مورد جستجوی کاربر پیدا کند و نمایش دهد، الگوریتم می‌گویند.
  • سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید.