سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو سمروش

هدف بیشتر کسب و کار ها، رتبه بندی در صفحه اول گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی می باشد که مرتبط با محصولات یا سرویس های شما می باشد. تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید، بهبود سئو در طول زمان است. با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند.

  • بهترین راه برای ایجاد رابطه ای صمیمانه، ارائه محتوای ارزشمند و تجربه ای به یاد ماندنی است.
  • ریدایرکت 302 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر بطور موقت به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL اصلی استفاده کنند.
  • گوگل، موتور جستجوی هوشمندی است که از یک هسته الگوریتم مرکزی ساخته شده.
  • ضروری نیست، اما اگه تعداد صفحات سایتتون زیاده، حتما پیشنهاد میشه که سایت مپی ایجاد و اونو در گوگل سرچ کنسول Submit کنید.
  • وبسایتی که محتوای خوب و هدفمندی دارد، به نیاز کاربران توجه می‌کند و به‌طور منظم در حال به‌روزرسانی است، از نظر گوگل و کاربران وبسایت معتبری شناخته می‌شود.

اگر فقط گوگل را به عنوان موتور جستجو می شناسید بهتر است مقاله موتورهای جستجوگر ایرانی را نیز بخوانید. می‌ تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات هم معنی با هدف اصلی و موضوع صفحه باشند. صفحاتی که محتوای تکراری و کپی شده داشته باشند، مجله خبری سئو باعث گیج شدن گوگل می‌شوند. اگر هم گوگل آن‌ها را پیدا کند، وب‌سایت شما را جریمه می‌کند. در مطلب روش های ساخت بک لینک، اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه شده است. لینک سازی تنها بخشی از فرایند سئو محسوب میشه و شما نبایست سایر مسائل مهم تر سئو رو نادیده بگیرید.

سئو سایت راه اندازی یک کسب و کار در دنیای امروز است سئو سایت بهینه شدن و بهتر دیده شدن است سئو افزایش فروش است سئو راهکار عملیاتی تیم فروش برای ارتباط بهتر از مشتری است. ارسال نظر در بلاگ ها و فروم ها نه تنها باعث افزایش ترافیک وب سایت شما میشوند بلکه باعث افزایش ارزش دامنه شما نیز خواهد شد. به هر حال شما باید همیشه نظرات واقعی ارسال کنید وگرنه گوگل شما را از سایت های اسپم معرفی خواهد کرد. به استناد به سایت moz عناوینی که با کلمه کلیدی شروع میشوند بهتر از عناوینی هستند که کلمات کلیدی در آخر آنها مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از موقعیت‌ها وجود دارد که سایت می‌تواند بدون بهینه سازی به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کند.

Black Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سیاه چیست؟

فقط در شرایطی می‌توانید بدون سئو وارد صفحه اول گوگل شوید که مرجع اصلی یک محتوا باشید. یعنی موضوع یا خدمات و محصولاتی را در گوگل منتشر کنید که کاملا مخصوص خود شما هستند و هیچ فرد دیگری در جهان آن را ندارد. البته در این صورت هم باید مراحل اولیه سئو داخلی را انجام دهید تا کلا صفحات شما ایندکس شوند. Sitemap یک فایل ساده برای فهرست کردن تمام URLهای سایت شماست.

سئو (SEO) چه بخش‌هایی دارد؟

شرکت‌هایی هستند که ادعا می‌کنند خدمات سئوی تضمینی ارائه می‌کنند. به عبارت دیگر به شما تضمین می‌دهند که در تعدادی از کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل خواهید رسید و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، هزینه دریافتی را پس خواهند داد. اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری روی صفحات وبسایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتم‌های رتبه‌بندی در موتور جستجوی گوگل آگاه باشید.

به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام می‌شود، سئو درونی یا داخلی گفته می‌شود تا ما قادر باشیم به میزان محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دست‌یابیم. مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینک‌های داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کند. این عبارت در فارسی به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستحوگر است. به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم. از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند.