اوایل سال ۱۹۹۰ اولین موتورهای جستجو فعالیت خود را شروع کردند. YAHOO، INFOSEEK و ALTA VISTA جز محبوب ترین موتورهای جستجو در آن زمان بودند. در این دهه، کاربران زیادی از موتورهای جستجو استفاده می کردند. در سال ۱۹۹۵، یاهو وب برای اولین بار اقدام به راه اندازی اصول سئو کرد.
در حال حاضر به نظر افزونه KK Star امکان انجام کاری که در نظر دارید را فراهم میکند. مثلا یک مجموعه کتاب، فیلمهای چند قسمتی یا سریالهایی که چندین فصل دارند. پیشنهاد میکنیم برای مقاله، محصول یا خدمات خود از این نوع نشانه گذاری استفاده نکنید. اونجا یک علامت یا پرچم رو بذاریم برای همیشه ( کسب جایگاه و تثبیت اون ) ممکنه وقتی برگشتیم پایین برای همیشه به خودمون قول بدیم که دیگه کوه نریم چون سخته و همین یک دفعه بسه.
اگر شما به سرچ کنسول سایت خود مراجعه نمایید، در بخش Core Web Vitals میتوانید مشاهده نمایید که سرعت سایت شما در دسکتاپ و موبایل چه وضعیتی دارا هستند. سئو کلاه سفید به کلیه اقداماتی گفته میشود که بدون هرگونه تخلف و طبق قوانین و اصول گوگل انجام میپذیرد. آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیکهای جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما میتوانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیکها به طور کامل آشنا شوید.
رباتها با بررسی لینکهای درون این صفحه، راحتتر میتوانند صفحات را پیدا کرده و آنها را بررسی کنند.
برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید. برای شروع میتوانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو میشوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید. اصطلاحا به این نوع از کلیدواژهها که معمولا از چند کلمه تشکیل شدهاند، کلیدواژههای دم دراز (Long-tail Keywords) گفته میشود.
- این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود.
- بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد.
- يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعهدهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روشهاي غير اخلاقي سئو استفاده ميکردند.
- سئو یعنی درک تفاوتهای امکانات SERP گوگل یا همان صفحهی نتایج موتور جستجو میباشد.
- از جمله مزیتهای سئو وبسایت و بهینهسازی صفحات، میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که سئو میتواند ترافیک مناسبی را برای سایت به همراه داشته باشد.
وجود انکرتکست های یکسان و غیر طبیعی به واسطه الگویتم پنگوئن، موجب جریمه وب سایت شما خواهد شد. مطالعات بسیاری نشان می هند که محتوای بلند و سرگرم کننده رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنند. مجله خبری سئو معمولا محتوای بالای 2000 کلمه (مانند همین صفحه) شانس باتری برای کسب رتبه های یک گوگل را دارند. بنابراین محتوای وب سایت را در راستای نیاز کاربر نوشته و به سوالات آنان پاسخ جامعی دهید.
بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت
برای هر نوع سرچی (متنی، تصویری و یا از طریق صدا) وبسایتها برای فراهم کردن بهترین تجربه هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو به چالش میپردازند. این در موقعیت های مختلف میتواند متفاوت باشد و همین است که سئو را چالش برانگیز میکند. برخی دامنهها نیاز به یک محتوای خوب دارند و برای برخی لینک مهم است. سئو دیگر نه تنها به معنی بهینهسازی برای کاربران، بلکه به معنای بهینهسازی برای موتورهای جستجو نیز میباشد.
نمونه هایی از مواردی که ممکن است به آن پیوند دهید شامل آمار، اینفوگرافیک، ویدیو و غیره است. گوگل و سایر موتورهای جستجو برای کاربران ارزش قائل هستند و میخواهند مرتبط ترین نتایج را نشان دهند. بنابراین گوگل ارتباط محتوای شما و محبوبیت آن را بهتر درک میکند و منجر به رتبه بالاتر می شود.
جذب ترافیک بالا بدون تبدیل آن به ترافیکی با کیفیت بالا، فقط شامل بازدیدکنندگانی می شود که واقعاً به محصولات، اطلاعات یا سایر منابعی که سایت شما ارائه می دهد، علاقه مند نیستند. سئو با کار بر روی افزایش کیفیت ترافیک ارگانیک، سبب میشود گوگل سایت شما را به مخاطبین هدف نشان دهد و این ترافیک به مرور بهتر و بیشتر شود. از سال ۲۰۱۷، گوگل شروع به معرفی به روز رسانی های بزرگتر به عنوان به روز رسانی های اصلی کرده است. از آن زمان، شفافیت کمتری در مورد اینکه این به روزرسانیها چیست و کدام بخش از جستجو را بهبود می بخشد، وجود دارد. سئو ها اغلب تغییرات رتبه بندی پس از به روز رسانی را دنبال می کنند و سعی می کنند که بفهمند دقیقا چه چیزی تغییر کرده است، اما به ندرت یک مشاهده قطعی وجود دارد. شما باید اطلاعات احراز هویت Google Analytics خود را با Animalz Revive به اشتراک بگذارید.
Domain Authority یا اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط شرکت نرم افزاری سئوی ماز ایجاد شده است. Domain Authority پیش بینی میکند که یک وب سایت، چه رتبهای در صفحات نتایج موتورهای جستجو کسب میکند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هرچه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینکهای ورودی به سایت محاسبه میشود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بیتاثیر است. Domain Authority فقط ابزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود محدوده رتبه ای که سایتتان در صفحات نتایج موتورهای جستجو کسب خواهد کرد را پیش بینی کرده و حدس بزنید.
مقالات سئو
سایت هایی که به آنها پیوند می دهید شما را به موتور جستجو توصیه می کنند. این باعث افزایش کیفیت سایت شما می شود و کمک می کند تا سایت شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ تقاضا و بازدید بیشتری داشته باشد. هنگام انجام فرآیند بک لینک سئو خارجی باید به نکاتی توجه کرد. اگر می خواهید وب سایت شما بهتر شود، باید از Backlink استفاده کنید. بک لینک فرآیند دریافت لینک از هر وب سایت سازگار با سئو و با کیفیت بالا است.