سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-سئو سمروش

ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید. قبل از پاسخ به این سوال یک سوال دیگر از خود بپرسید؛ چرا ما اقدام به تاسیس سایت می‌کنیم؟ جواب بسیار بدیهی است. اما مهمترین راهکار برای افزایش درآمد سایت و بالارفتن بازدید آن، سئو است. سئو یک راهکار موثر برای افزایش درآمد سایت و برتری آن نسبت به رقبا است. این مقاله رو بخونید، در مورد سئوی کلاه سفید هست ولی درباره تکنیک آسمان خراش هم توضیحاتی ارائه شده، اگر سوالی داشتید همونجا مطرح بفرمایید در اسرع وقت پاسختون رو خواهیم دادید.

فراموش نکنید که اگر به مشاوره سئو احتیاج داشتید حتما به افراد حرفه‌ ای در این زمینه مراجعه نمایید تا بتوانید نتایج بهتری را کسب کنید. یک سئو کار مجبور است برای اینکه یک سایت موفق را طراحی و مدیریت کند، همیشه به روز بوده و اطلاعات و دانش خود را افزایش دهد. سئو یک علمی بسیار گسترده می باشد که نمی توان گفت همه چیز را درباره آن می دانیم. شما می توانید به صورت آنلاین آموزش های خود را در زمینه سئو فرا بگیرد و مدرک دانشگاهی ضرورتی ندارد.

۵- ساختار اطلاعاتی وبسایت و لینک‌های داخلی در سئو

Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود. Meta Keyword یا کلمه کلیدی متا نوع خاصی از تگ‌های متا است که به موتور‌های جستجو در فهمیدن موضوع صفحه کمک می‌کند. کلمات کلیدی متا از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند؛ چرا‌که در پشت صحنه (در فایل کد‌های صفحه) ظاهر می‌شوند و نه در صفحه قابل مشاهده برای کاربران. از اولین چیز‌هایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است.

گزارش All Pages ابتدایی ترین گزارش و یکی از مهمترین دلایل استفاده از گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این گزارش کاربران می توانند بفهمند که صفحاتشان چقدر ترافیک دارد. ما مواردی را دیده‌ایم که در آن متخصصین سئو آنقدر روی ایجاد انواع خاصی از بک لینک ها متمرکز شده‌اند که بقیه گزینه‌های خود را نادیده گرفته‌اند. ثانیا، بک لینک ها باید به شما کمک کنند تا به گوگل ثابت کنید که یک برند قابل اعتماد هستید و در این راستا بک لینک از سایت‌های معمولی ​​به شما اجازه نمی‌دهند به این موقعیت برسید. اکثر کارشناسان سئو پیشنهاد می کنند که خرید بک لینک ارزش ریسک ندارد.

بررسی ارتباط بین طراحی تجربه کاربری و سئو : (UX و SEO)

این موضوع بدان معنا نیست که شما باید به هر قیمتی سعی کنید لینک هایی با متن انکر تکست حاوی کلمات کلیدی کسب کنید. وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند. لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است.

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما، شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید. این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد.

با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوا‌ی خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد. تولید محتوای خوب و موثر، مهم‌ترین استراتژی در جذب مخاطب و افزایش بازدید موتور‌های جستجو و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد در زمینه کاری خودمان است. محتوایی که تولید می‌کنید، پیام شما را انتقال می‌دهد، خوانندگانتان را راهنمایی کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات شما می‌کند. در‌حقیقت، تولید محتوای خوب و با‌کیفیت، از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، می‌توانید انجام دهید. شما باید تمامی فاکتورهای داخلی سایت خود را برای موتور جستجو و کاربران بهینه سازی کنید. سئو داخلی در صورتی در بهبود رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار است که محتوای ساختاریافته، یونیک(غیر کپی)، باکیفیت و خاص را به مخاطبین ارائه کند.

بدون لینک‌ها، با دریایی از صفحات غیرمرتبط و بهم ریخته مواجهه می‌شدیم. سئو خارجی (off-page SEO) تکنیک‌هایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود. ازجمله این تکنیک‌ها می‌توان به لینکسازی خارجی، فعالیت‌های PR مجله خبری سئو ، بازریابی شبکه‌های اجتماعی و…اشاره کرد. داشتن UX قوی به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک بسیار مهم است. داشتن یک تجربه کاربری قوی، و بنابراین، قبولی در ارزیابی Core Web Vitals می تواند به افزایش Conversion Rate کمک کند.

  • یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند.
  • از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است.
  • وقتی صحبت از محتوا و تولید محتوا در سئو می شود، احساس میشود منظور محتوایی است که بتواند در رتبه بندی گوگل رتبه کسب کند!
  • اگر سایت شما از وب سایت های با کیفیت مرتبط با صنعت شما بک لینک دریافت می کند، سیگنال های قوی به گوگل ارسال می‌کنید که نشان می‌دهد سایت شما به عنوان یک مرجع در صنعت شما در نظر گرفته می‌شود.
  • یوتیوب که در سالهای گذشته و بیشتر با کسب در آمد خوب آن مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است امروزه تبدیل به یک آموزشگاه فوق العاده قوی اینترنتی و آنلاین شده است.
  • محتوایی که با سئو همراه شود، بازدید چندبرابری را برای صفحات شما کسب می‌کند.