اما لینکدهی از سایتهایی که رنک نگرفتهاند احتمالاً کمک زیادی به شما نخواهد کرد. Core Web Vitals به مجموعهای از معیارها توجه دارد که گوگل برای اندازهگیری دقیقتر UX از آن ها استفاده میکند. این معیارها به زمان لود، تعامل یک صفحه و ثبات بصری محتوا در هنگام لود مرتبط میشود. این امتیازات به صورت صفحه به صفحه در دسکتاپ و موبایل محاسبه میشوند. اگر وب سایت ها عملکرد خوبی داشته باشند، بازدید سایت می تواند افزایش یابد. اگر سایت شما از وب سایت های با کیفیت مرتبط با صنعت شما بک لینک دریافت می کند، سیگنال های قوی به گوگل ارسال میکنید که نشان میدهد سایت شما به عنوان یک مرجع در صنعت شما در نظر گرفته میشود.
همچنین در نظر داشته باشید که گوگل به واسطه الگوریتم سندباکس، تا چند ماهی به وب سایت هایی که در دامنه های جدید قرار می گیرند، بهای زیادی نمی دهد. با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مجله خبری سئو مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است. بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد.
آن ها برای جذب افراد و مشتری هایی که از طریق گوگل وارد وبسایتشان می شوند، هیچ هزینه مالی را پرداخت نمی کنند. زمان مشاهده نتایج در سئو و رسیدن به رتبههای برتر بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد. ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز اختصاص بیش از یکسال وقت و انرژی روی سئوی سایت باشد.
حتی میتوانید اطمینان حاصل کنید که صفحاتی که عملکرد بهتری داشتهاند، رشد ترافیک را حفظ میکنند یا خیر. مسائل فنی مختلف دیگری در قسمت پشتی سایت شما وجود دارد که پس از رفع مشکلات آن ها، می توانید تفاوت زیادی در نتایج کلی سئوی خود ایجاد کنید. اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، انجام هر کاری مهمی در وب سایت شما برای همه ی مخاطب ها سخت خواهد بود. بیش تر از ۵۰٪ از کل ترافیک آنلاین از طریق تلفن همراه است، بنابراین وقتی صحبت از مواردی مانند UX می شود، موارد فنی بسیار مهم هستند. به معنی تجربه کاربری می باشد و شامل تمامی احساسات و تجربیات مخاطب از ارتباط با یک محصول می شود. این کلمه مخفف عبارت User Experience و از جمله موارد اثرگذار بر سئو به شمار می رود.
Crawling چیست و چگونه عمل میکند؟
موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به دست می آورد. موفقیتها و پیشرفتهای گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل تبعیت کند. از آنجایی که تأثیرات بهروزرسانیهای اصلی گوگل اغلب ناشناخته است، یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که تاریخچه SERP را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ردیابی کنید. پس از انجام بهروزرسانی، میتوانید بررسی کنید که کدام یک از رقبای شما در رتبهبندی بالا یا پایین رفتهاند و در مورد عوامل مؤثر حدس بزنید. این به روزرسانی الگوریتم گوگل از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر عبارتهای جستجو، تفسیر متن، شناسایی ماهیت ها و روابط بین ماهیت ها استفاده می کند.
در واقع، سئو علم خودآموزی است که می توانید از منابع مختلف و معتبر در اینترنت آن را یاد بگیرید . اگر در طراحی سایت خود به نیاز کاربر توجه کنید، می توانید به راحتی سایتی را طراحی نمایید که سئو سایت شما را بهبود دهد. امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان از خدمات اینترنت موبایلی استفاده می کنند. به همین علت، گوگل برای سایت هایی که از فناوری ریسپانسیو در طراحی سایت خود استفاده می کنند، لقب گوگل فرندلی را به کار می برد. فناوری ریسپانسیو یعنی وب سایت در تمام دستگاه هایی که کاربر از آن ها دیدن می کند (موبایل، تبلت، لپتاپ و …)، ظاهری مناسب و بهینه داشته باشد. در سئو، ساختار بهینه شده صفحات از اهمیت زیادی برخوردار است.
استراتژی (Strategy)
شما باید برای دیده شدن سایت و صفحات آن، به رباتهای گوگل کمک کنید. چطور؟ یکی از بهترین راهکارها، ایجاد یک ساختار قابل پیگیری و دنبال کردن در سایت است. برای آشنایی کامل با استراتژی و نحوۀ بهینهسازی انکر تکستها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید. عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده میشود.
در نتیجه، آن وبسایت دیگر در هیچ یک از صفحات نتایج جستجو آورده نخواهد شد. الگوریتمهای موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شدهاند تا تجربهی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، میتواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی “بهینه سازی موتورهای جستجو” است. به عبارت ساده، سئو سایت فرآیند بهبود رتبه سایت است که از طریق آن، سایت بازدیدکننده بیشتری داشته باشد. زمانی که کاربران محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بینگ و…
- اگر ریدایرکت 301 بین دو دامنه برقرار باشد بک لینک ها از دست نرفته و جایگاه شما در کلمات کلیدی نیز افت نخواهد داشت.
- با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های جدید که افراد برای جستجوی خود از آنها استفاده می کنند نرخ جستجو هیچ وقت کاهش نمی یاد.
- برای ایندکس نقشه سایت در گوگل کنسول نیاز به فایل xml دارم.
- گوگل همواره به وضعیت وب سایت لینک داده شده نگاه می کند و در صورتی که آن وب سایت سابقه خوبی نداشته باشد، ممکن است شما را با جرایمی رو به رو کند.
- در واقع ما نمیدانیم که آیا گوگل واقعاً فقط به این اندازه از دادهها اکتفا میکند یا این که تمام رفتار کاربران را از تمام سرویسها زیر نظر دارد.