اگر سایت شما نمره قبولی در معیارهای مختلف Core Web Vitals نداشته باشد، قطعا بر روی سئو سایت و رتبه بندی تأثیر خواهد گذاشت. امتیاز پایین در این معیارها نشان دهنده این است که وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد. علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از وب سایت شما نیز تعیین می شود. این عوامل شامل لینکهایی از سایر وب سایت ها، توجه شبکههای اجتماعی و سایر فعالیت های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد. اگرچه غیرممکن نیست، اما تأثیرگذاری بر عوامل سئوی آف پیج ممکن است دشوارتر باشد.
- گوگل همیشه بر روی کیفیت محتوا و رضایت کاربران تاکید داشته است.
- تبلیغات گوگلی به این صورت است که کاربر کلمه کلیدی را سرچ میکند و شما در اولین نتیجه حتی بالاتر از نتایج سئویی گوگل نمایش داده میشوید و این باعث میشود بعد از سئو شما از طریق تبلیغات نیز ورودی بگیرید.
- استفاده از کلمههای مهم و اساسی برای لینکهای داخلی در افزایش تاثیر آنها بسیار مهم است.
- بهتر است که همیشه هوشیار بوده و در مورد جزییات روند انجام کارها از آنها سوالاتی بپرسید.
- حجم زیادی از لینکهایی که از سایتهای معتبر و مرتبط به سایت شما اشاره میکنند، به موتورهای جستجو نشان میدهند که سایت شما ارزشمند و معتبر است.
این معیارها و اصول در قالب الگوریتمهای مختلف ارائه میشوند. زیرا با افزایش تعداد سایتها و محتوای آن ها، انتخاب بهترین و مرتبطترین نتایج کار آسانی نخواهد بود. با ماژول جدید ویرایشگر محتوای وب سایت حسابرس می توانید از جریمه مجله خبری سئو احتمالی جلوگیری کنید و صفحاتی را با کلمه های کلیدی تصادفی ایجاد کنید. ویرایشگر محتوا صفحات رقبای برتر شما را تجزیه و تحلیل می کند و توصیه های سئو را بر اساس محتوایی که قبلاً در جستجوی گوگل موفق بوده است ارائه می دهد.
از شما به خاطر قدم های بزرگتون در افزایش آگاهی کاربران، کمال سپاس گذاری رو دارم. مشکل من اینکه شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو زیادی در وب وجود دارند. ابزار Disavow گوگل غالبا پس از چند روز تاثیر خود را می گذارد. اما در مواردی نیز که تعداد بک لینک های یک وب سایت زیاد بوده، مشاهده شده که این پروسه چند هفته به طول انجامیده است. مجموعه ای از فعالیت ها با هدف بهبود اعتبار وب سایت شما (بیشتر از طریق دریافت بک لینک های با کیفیت). شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند.
سئو چگونه کار می کند؟
در پایان این دوره آموزشی، شما تبدیل به یک سئوکار کلاه سفید میشوید. پروسه سئو به معنای دریافت بازدید کننده و ترافیک برای سایت شما از طریق نتایج جستجوی موتور های جستجوگر بصورت رایگان و کاملا طبیعی می باشد. سال ۸۳ بود که اولین کسبوکار آنلاین خودم را راهاندازی کردم و تا امروز با علاقه زیادی مشغول کسبدرآمد آنلاین و راهاندازی کسبوکارهای مختلف در بستر وب هستم.
گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای تعیین رتبه سایت استفاده میکند. بهبود سئوی سایت جنبههای مختلفی دارد و هریک از این جنبهها دارای درجه اهمیت متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی موردی اساسیترین نیازمندیهای سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آنها توضیح خواهیم داد. تفاوت سئوی داخلی و سئوی خارجی در این است که در سئوی داخلی شما روی سایت خودتان کار میکنید، اما در سئو خارجی شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینکهای ارجاعی به سایت شما در سایر سایتها است. از دیگر مزایای سئو در مقایسه با ایمیل مارکتینگ و شبکههای اجتماعی این است که امکان ایجاد ترافیک مستمر در سایر روشهای دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکههای اجتماعی وجود ندارد.
نحوه شناسایی و پیدا کردن رتبه سئوی سایت در گوگل
اگر یک صفحه وب، صفحات دیگری را که از نظر موضوعی مرتبط بوده پوشش دهد، صفحه والد محسوب میشود. همچنین، زیر صفحات آن، صفحات فرزند به حساب میآیند و نمیتوانند بدون صفحه والد وجود داشته باشند. صفحات فرزند، معمولا صریحتر و با جزئیات بیشتری ایجاد میشوند.
پس از اینکه شما محتوای جدیدی در سایت خود منتشر میکنید، موتورهای جستجو از جمله گوگل، ربات و خزندههای خود را به سمت سایت شما ارسال میکند. این ربات و خزندهها در تمامی محتوای شما خزش (یا به اصطلاح کرال) میکنند. در این بین رباتها تمامی محتوای صفحه از جمله متن، تصاویر، ویدیو و پادکستها را طبق دستورالعملهای پیشفرض بررسی میکنند. صفحه نتایج جستجو که به عبارت SERP نیز معروف است، یک منبع عظیم برای جذب ترافیک وبسایت است. در تصویر زیر میتوانید به طور واضح مشاهده نمایید که بیشترین ترافیک یک سایت از ترافیکهای SERP نشات گرفته است.