با تولید محتوای با کیفیت حول موضوع کسب و کار خود در نتایج جستجو بیشتر دیده شده و از این طریق به برند معتبری در بین رقبا تبدیل خواهید شد. هیچ قانون مشخصی در این باره وجود نداشته و میزان تولید محتوا در سایت شما به نوع کسب و کارتان وابسته است. اما در حالت کلی در نظر داشته باشید که وجود محتوای با کیفیت بیشتر در وب سایت شما، غالبا به رتبه بهتر و ترافیک بیشتر برای وب سایت شما منتهی خواهد شد. نکته مهم در این کار اینست که تنها بر روی یک کلمه کلیدی انگشت نذاشته و بر روی موضوعات متنوعی در کسب و کارتان تمرکز کنید. برای تصمیم گیری بهتر در نظر داشته باشید که اغلب وب سایت های معتبر، هفته ای حداقل یک بار محتوای سایت رو بروزرسانی می کنند.
سئو مارکتینگ چیست؟ | تعریف سئو از نگاه 40 متخصص بین المللی
برخی افراد با جستجو در گوگل، از اطلاعات موجود در سایت های مختلف استفاده می کنند. با شرکت در این دوره ها، می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید. یادگیری تکنیک های سئو و انجام پروژه های مختلف، مسیر شما را هموارتر می کند تا به یک سئوکار تبدیل شوید. شما باید حداقل ۶-۳ ماه زمان بگذارید و در زمینه سئو آموزش ببینید. برای آموزش سئو ، علاوه بر سایت های فارسی از سایت های انگلیسی هم استفاده کنید.
- سایت نردبان در تست جی تی متریکس در ۴ دهم ثانیه بارگذاری شد.
- در نتیجه این عدد به تنهایی معیار مناسبی برای سنجش اعتبار سایت شما نیست و مقایسه آن با اعتبار سایت های رقیب میتواند معیار دقیق تری باشد.
- مخاطبان با جستجو در گوگل به دنبال حل مشکل یا رفع نیاز خود هستند و شما با حضور در نتایج گوگل فرصت این را دارید تا مشکل این مخاطبان را حل کنید و اعتماد آن ها را به خود جلب کنید.
- همچنین بروز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات فضای وب و الگوریتمهای گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از رقبابتان عقب نیافتید.
- پس اگر می خواهید بدانید که کلمات کلیدی سئو چیست، در ابتدا باید مشخص کنید که منظور از آن کلمه کلیدی، به صورت صوتی است یا متنی.
انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران میتواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیتهایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام میگیرد. یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند.
یک لینک با کیفیت لینکی است که می تواند برای شما ترافیک نیز به ارمغان بیاورد. طبیعتا اگر بک لینک نزدیک به ابتدای صفحه باشد، احتمال کلیک بر روی آن افزایش می یابد. هر گونه تلاش آشکار برای دستکاری انکرتکست بک لینک های شما ممکن است توسط گوگل شناسایی شده و در نتیجه با جریمه رو به رو شوید. (اطلاعات بیشتر در مورد جریمه های گوگل را در مطلب پنالتی گوگل بخوانید). یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود.
اگر 90% بک لینک های سایت فالو باشد، این بدین معنیست که یک جای کار می لنگد و نشان از تلاش شما برای فریب گوگل خواهد داشت. سئو کلاه سفیدبه تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است. سئو یکی از تنها روش های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.
بک لینکی که به دست می آید امتیاز سئوی وب سایت شما را افزایش می دهد و بر رتبه آن در نتیجه جستجو تأثیر می گذارد. بک لینک دریافتی نباید به صورت تصادفی انتخاب شود و بک لینک وب سایت شما باید لینک های دقیق و با کیفیت باشد. بک لینکی که این ویژگی ها را ندارد نمی تواند با سئو همگام مجله خبری سئو شود. برای بهینه کردن سئو داخلی در کل صفحات سایت، لازم است یک ارتباط داخلی از طریق لینک بین تمامی صفحات برقرار شود. وجود این لینک باعث می شود هم کاربران و هم موتورهای جستجو به راحتی تمامی صفحات را پیمایش کنند. صفحه ی ایده الی که سئو داخلی می شود، مشخصات منحصر به فردی دارد.
به زبان ساده تر، اگر شما یک کلمه را در گوگل جستجو کنید، تعداد زیادی سایت را مشاهده می کنید. این سایت ها با رعایت اصول و تکنیک ها در صفحه اول گوگل بالا آمده اند. یکی از این تکنیک ها، سئو است که به افزایش رتبه سایت کمک می کند. جستجوی بالای برخی کلمات توسط کاربران موجب می شود تا درآمد سایت های صفحه اول به میزان زیادی افزایش پیدا کند. رتبه بندی وب سایت شما تا حدی توسط عوامل On-page تعیین شده است.
با استفاده از این ابزار می توانید میزان سرعت سایت و افزایش سرعت لود وبسایت را بررسی کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا سرعت لود سایت خود و رقبا را ارزیابی و خطاهای موجود در سایت را شناسایی کنید. سایت GTMETRIX به شما این امکان را می دهد تا بتوانید سرعت بارگذاری قسمت های مختلف سایت را به صورت آنلاین بررسی کنید. ۱۳- زمان ماندن کاربران در صفحه وب سایت شما افزایش پیدا می کند.
مبانی سئو
البته دقت داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو نیز نیاز به آگاهی وسیعی از مقوله سئو دارد. معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد. نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست، اما به طور کلی تقریبا میتوان گفت که نرخ پرش پایین همیشه بهتر است. اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران مبتدی با اتکا به چند گزارش اولیه به خوبی عمل خواهند کرد. دو عمل تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها در انتخاب داده های مناسب جهت تجزیه و تحلیل بسیار مهم است.