وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین نیز این توضیحات را هنگامی که محتوا و مقالات شما در آن سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته می شود نمایش می دهد. همچنین باید حداقل یک کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا برای سئو بهتر استفاده کنید و سعی کنید توضیحات متای شما بیشتر از 155 الی 160 کاراکتر نباشد. عنوان نوشته وبلاگ شما برای رتبه بندی جستجو بسیار مهم است. یک عنوان خوب باعث می شود که مقاله شما بیشتر در جستجو های مرتبط نمایش داده شود.
تقویم تولید محتوا یک برنامه زمانبندی است که مشخص میکند شما چه زمانهایی و چه نوع محتوایی را باید منتشر کنید تا بر اساس اهداف شما باشد. با اینکه در این مقاله تمام سعی ما در این است که تا حد ممکن اطلاعات کامل باشد، اما در اینجا نمیخواهم هر چیزی که برای بهینهسازی محتواها برای موتورهای جستجو نیاز دارید را به شما بگویم. در نگارش سئو باید اهداف تعیین شده برای استراتژی خود و فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. از همه مهمتر ، محتوای SEO به مارک ها امکان می دهد تا ارتباط بهتری با مشتریان ایجاد کنند ، شهرت مثبت برند را مدیریت کنند و اقتدار دامنه وب سایت را تقویت کنند.
- بازگشت سرمایه در فرایند بازاریابی محتوا، در صورت اجرای درست بسیار بالاست و به همین دلیل رادزاد خدمات تولید محتوا را برای هر گونه سایتی پیشنهاد می کند.
- حتی سایت هایی هستند که در دسته سئو شده اند نه در یک محتوا .
- جالب است بدانید که بیل گیتس این صحبت را حتی قبل از پیدایش گوگل، بیان نمود و امروزه این موضوع واقعاً صحت پیدا کرده است؛ حالا اگر محتوای شما، سئو هم شود که چه بهتر.
- و طبق تجربه ما CTR بیشتر معمولاً منجر به رتبه بندی بالاتر می شود.
- توضیحات متا حداکثر باید 160 کاراکتر باشد، اگر هم بیشتر باشد، گوگل مازاد کلمات را در نتایج جستجو نمایش نخواهد داد.
در حقیقت بک لینک، لینکی است که شما از سایتهای دیگر دریافت میکنید. هر بک لینک از دید گوگل، به منزله تایید شما از سمت دیگر سایتها به حساب میآید. شاید وجود عکس در محتوا جزو عوامل رتبهبندی گوگل نباشد ولی یک مفهومی هست به اسم «زمان توقف یا Dwell time» که مدت زمانی است که کاربر در صفحه شما میماند.
نمونه کار های تولید محتوا
این کار باعث می شود در زمانی گه عکس به طور کامل لود نشد متن Alt tag نمایش داده شود. به علاوه، چندرسانه ای در جالب و جذاب تر شدن محتوای شما خیلی کمک می کند. و طبق تجربه ما CTR بیشتر معمولاً منجر به رتبه بندی بالاتر می شود. سپس به صفحه بازاریابی شبکه های اجتماعی در ویکی پدیا بروید. در قدم اول شما باید وضوعی را برای محتوای خود انتخاب کنید. زبان استایل دهی CSS می تواند به زیبایی و خوانایی محتوای شما کمک کند.
از این رو توصیه میشود تا حد ممکن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید، اما حواستان باشد که این موضوع چیزی از کیفیت محتوای شما کم نکند. باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند. مطلب خیلی خوب و آموزنده ای بود مثل مابقی مطالب سایت خوبتون. فقط من چون برای اولین بار هست اومدم سراغ کار سئو یکم تو پیاده سازیش کلا دچار تردید میشم.
همچنین این کار تجربه خوبی را هم برای خواننده به همراه ندارد. این عامل نیز یکی از فاکتورهای موتورهای جستجو در اولویتبندی است تا تضمین نماید که شما میتوانید به آنچه بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند پاسخ دهید. بنابراین به صورتی از کلیدواژگان در محتوای خود استفاده کنید که غیرطبیعی و از روی اجبار به نظر نرسد. یک محتوای سئو شده و مبتتی بر سئو، علاوه بر این که میتواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد، نظر مثبت موتورهای جستجو را نیز به خود جلب میکند.
چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود. توصیه میکنیم که حداقل ۳ تا ۵ لینک داخلی در هر نوشته یا صفحهای که مینویسید قرار دهید. در حین نوشتن مطلب به سایر صفحات سایت در جای مناسب ارجاع دهید. این عدد ثابت نیست و بسته به طول مطلبی که مینویسید شاید لازم شود لینکهای داخلی بیشتری نیز در نوشته خود بگنجانید. حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه سازی محتوا حضور داشته باشد.
LSI (ال اس ای) یا عبارت کلیدی هم خوانده یا مرتبط چیست؟
اگر نگران آن هستید که پستهای فعلی وبلاگ شما برچسبهای مشابه زیادی دارند پس باید تلاش کنید که آنها را حذف کنید. ۱۵ تا ۲۵ برچسب موضوعی مهم مربوط به وبلاگ خود را که شباهت زیادی به هم نداشته باشند انتخاب کنید. سپس تنها از همین برچسبها برای پستهای وبلاگ خود استفاده کنید. در این صورت نیازی نیست نگران اثر منفی محتوای دوگانه باشید.
از قبل مقرر كرده ايد كه حجم جستجوى نسبتاً خوبی هم دارد؛ اما ميخواهيد در كيفيت دادن به آن، بيشتر پيش برويد. کافی است عبارت كليدى را كپى كنيد و عملكرد آن را در هر وبسايتى كه خواستيد ببينيد. اما مشکلی که اکثر افراد دارند این است که تنها به همین ابراز بسنده می کنند مجله خبری سئو و دیگر تحقیق کلمات کلیدی را ادامه نمی دهند و همه ى تصميماتشان را بر اساس اينكه یک کلمه کلیدی چه میزان جستجو دارد، ميگيرند. هنگامی که وبلاگ نویسی می کنید، با استفاده از لینک داخلی، می توانید بازدیدکنندگان را برای چک کردن پست های مرتبط قدیمی تر خود هدایت کنید.
کیوورد استافینگ Keyword Stuffing چیست؟
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. با فرض اینکه میدانید چرا باید از محتوا بهعنوان بخشی از استراتژی سئو استفاده کنیم، بیایید ببینیم چگونه میتوانید از بهینهسازی کامل محتوا اطمینان حاصل کنید. از یک طرف اگه هر رنگ رو تبدیل به چندتا محصول کنم احتمالا تجربه کاربری سایتم میاد پایین و توی محتوا نوشتن دچار مشکل میشم چون تفاوت محصول مثلا شمع شیشه ای اسکلتی فقط توی رنگش هست.