سئو محتوا Content SEO ️ محتوای سئو شده چیست؟ + ویدیو آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-سئو سمروش

خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است. این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که عبارت «تولید محتوا» را نشنیده باشد. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمی‌خوانند، بلکه محتوا را اسکن می‌کنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند.

این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهند. تکرار این موارد به صورت مشخص و درست اهمیت دارد و بسیار مهم است تناسب کلمه کلیدی به صورت توزیع شده در کل متن دیده شود. در چند سال اخیر داده های ساختار یافته اهمیت ویژه گی پیدا کرده هست در محتوایی که تولید می کنید از داده های ساختار یافته استفاده نمایید و داده های ساختار یافته می تواند شما را در نتایج جست و جو متمایز کند. بعلاوه اینکه بروزرسانی و تغییر برخی از موفق‌ترین محتواهای شما طول آن‌ها را بیشتر می‌کند و می‌توانند طی مدت زمان بیشتری، بهترین نتایج را کسب کنند (مخصوصاً اگر محتوایی همیشگی باشند). ممکن است تصورتان این باشد که برای بهبود سئو وبسایت خود باید محتوای جدید تولید کنید. گرچه این امر تا حدودی صحیح است اما باید بخش زیادی از زمان و انرژی خود را نیز صرف محتوای موجود خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

شما می‌توانید یک‌راهنما را به‌صورت کامل و با جزئیات در وب‌سایتتان قرار دهید یا به‌صورت مختصر و کوتاه؛ اینان هردو به هدفی که شما از تولید آن مقاله دارید بستگی دارد. سئو محتوا چیست؟ اگر در دنیای بازاریابی دیجیتال به‌تازگی فعالیتتان را شروع کرده باشید، احتمالاً با واژه‌ای به نام «سئو محتوا» بارها و بارها مواجه شده‌اید. اگر قبلاً هرگز روی محتوای وب سایت خود تمرکز نکرده اید ، یا شاید می دانید که کمی شل شده اید – خصوصاً پس از مطالعه در مورد اهمیت واقعی آن ، خسته نباشید.

URL محتوا را بهینه کنید

اگر انسان زنده هستيد پس در ذهنتان داستان هم براي تعريف كردن داريد! اگر بيشتر نتايج، پستهاى وبلاگ بودند، می فهمید كه لازم است شما هم پست وبلاگى بسازيد. اگر بيشتر نتايج صفحات فروش محصولند، پس عاقلانه تر است كه شما هم از اين صفحات داشته باشيد. حتماً این جمله از Bill Gates را شنیده اید که “محتوا پادشاه است”. جالب است بدانید که بیل گیتس این صحبت را حتی قبل از پیدایش گوگل، بیان نمود و امروزه این موضوع واقعاً صحت پیدا کرده است؛ حالا اگر محتوای شما، سئو هم شود که چه بهتر. شما باید درک کنید که داشتن یک ساختار شفاف و کاربر پسند برای URL هایتان، همانطور که برای کاربر هایتان مفید است، برای موتور جستجو هم مهم و مفید می باشد.

این موضوع علاوه بر این که می‌تواند باعث ارتقای وبسایت در نتایج جستجو شود، باعث تجربه کاربری بهتری نیز خواهد شد. الگوریتم‌های گوگل هم که روز به روز هوشمندتر می‌شن و می‌شه گفت تجربه کاربری که مخاطب بعد از وارد شدن به سایت ما پیدا می‌کنه، نقش مهمی برای تعیین جایگاه ما توی صفحه نتایج گوگل داره. برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان می‌دهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بی‌کیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. این تکنیک‌ها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند.

  • نوشتن محتوای مناسب برای سئو صرفاً به معنای به کار بردن کلمه کلیدی در متن نیست.
  • می توانید با استفاده از جملات کوتاه، پاراگراف های کوچکتر، علائم نقطه گذاری، عنوان ها و لیست ها، قابلیت خوانایی را بهبود بخشد.
  • سئو محتوا آسانترین بخش از سئو و بهینه‌سازی سایت است که در حین نوشتن محتوا انجام می‌شود.
  • تگ عنوان صفحه، یکی از مهم ترین المان های سئو داخلی است و استفاده از آنها کار ساده ای می باشد.
  • اگر قبلاً هرگز روی محتوای وب سایت خود تمرکز نکرده اید ، یا شاید می دانید که کمی شل شده اید – خصوصاً پس از مطالعه در مورد اهمیت واقعی آن ، خسته نباشید.
  • به این فکر کنید که متن محتوا مفید باشد و به آن سوالی که مخاطب با آن به پست شما رسیده است پاسخ دهد.

همان طور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم). دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند محتویات خود را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو دسته بندی کنید. دسته بندی ها برای تقسیم محتوای شما به موضوعات اصلی مورد بحث در وبلاگ استفاده می شود. از سوی دیگر، برچسب ها موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ شخصی مورد بحث قرار می گیرند. لینک‌گذاری داخلی برای گذار میان صفحات اساسی وبسایت خودتان یک ضرورت است.

در چنین شرایطی هزینه و مهم‌تر از آن، «وقت» خودتان را ازدست‌داده‌اید. هنگامی‌که شما استراتژی سئو خودتان را به راه می‌اندازید و زحمت‌های زیادی نیز برای آن متحمل می‌شوید، حداقل بین 3 تا 6 ماه زمان نیاز است تا نتایج کارهایی که انجام داده‌اید را دریافت کنید. مهم نیست موضوع شما چقدر محدود است، می توان آن را با عنوان های فرعی تقسیم کرد. این همچنین به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خود را در جایی که برجسته هستند داشته باشید. محتوای خود را با افزودن آمار ، تحقیق یا نقل قول های معتبر تقویت کنید. این ویژگی ها از ایده شما پشتیبانی می کند و نشان می دهد که شما سخت تلاش کرده اید تا یک تجربه مثبت و مرتبط را به خواننده ارائه دهید.

در این حالت حتماً اطمینان حاصل کنید که نام تصویر شما منعکس کننده محتوای تصویر باشد. همچنین عناوین پست باید در یک نگاه قابل خواندن باشد؛ یعنی بتوان آن مجله خبری سئو را با یک نگاه فهمید. بسیاری از وبلاگ نویسان عنوان 5 تا 8 کلمه‌ای را پیشنهاد می‌کنند. این یک نکته مهم است که یک عنوان پر از کلمات، اغلب گیج کننده است.

۱- سئو محتوا برای کلمه کلیدی مورد نظر