صفحه ناوبری یک صفحه ساده در سایت شما است که ساختار وب سایت شما را نشان می دهد و معمولاً شامل فهرستی سلسله مراتبی از صفحات سایت شما است. اگر بازدیدکنندگان در یافتن صفحات سایت شما با مشکل مواجه شوند، ممکن است از این صفحه بازدید کنند. در حالی که موتورهای جستجو نیز از این صفحه بازدید می کنند و پوشش خزیدن خوبی از صفحات سایت شما دریافت می کنند، اما این صفحات عمدتاً بازدیدکنندگان انسانی را هدف قرار می دهند. نکته مهم این است که محتوا به صورت اتوماتیک و بدون اغراق یا انجام رفتارهای ماشینی، استانداردهای گوگل در آن رعایت شده باشد و نویسنده نیاز به دستکاری محتوا نداشته باشد. همچنین در متن به سایر مقالات و صفحات دیگر اشاره شود تا متخصص سئو به صورت طبیعی بتواند لینک سازی داخلی را انجام دهد. در واقع گام پنجم شامل مواردی است که بیشتر به زیربنای فکری نویسنده برمیگردد و در تهیه محتوای سئو شده نقش ویژه دارد.
این مطالب را هم حتما بخوانید
شما به واژهها، کلمات کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و … نیاز دارید تا بتوانید حرفی از سئو به میان آورید. به قول یک کارشناس، سئو یعنی کلمات کلیدی، و بازاریابی محتوا یعنی استفاده از این کلمات کلیدی. شما علاوه بر نوشتن محتوای مجله خبری سئو مبتی بر سئو، نیازمند به عوامل خارجی برای بهبود رتبه سایتتان هستید. در حقیقت بک لینک، لینکی است که شما از سایتهای دیگر دریافت میکنید. هر بک لینک از دید گوگل، به منزله تایید شما از سمت دیگر سایتها به حساب میآید.
4.3.3 از مختصر اما توصیفی استفاده کنید تا سئو محتوای اصولی داشته باشید. به زبان ساده پارگرافهای طولانی، استفاده کم یا زیاد از افعال و عدم تطابق فعل و فاعل باعث میشود خوانایی محتوا کاهش پیدا کند. تکرار این موارد به صورت مشخص و درست اهمیت دارد و بسیار مهم است تناسب کلمه کلیدی به صورت توزیع شده در کل متن دیده شود. برخلاف تصور عدهای که گمان میکنند سئو و بازاریابی محتوا جدا از هم و کاملاً متفاوت و متمایز از یکدیگرند ، این دو درهمتنیدهاند. سئو و بازاریابی محتوا به مقدار زیادی باهم همپوشانی دارند. به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد.
همان طور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم). سئو محتوا، فقط ساخت یک صفحه برای رتبهگیری در یک کلمه کلیدی نیست. سپس باید ساختار مناسب و مبتنی بر سئو برای سایتمان ایجاد کرده باشیم و در گام آخر، یک محتوای مناسب و ارزشمند در صفحه قرار دهیم. تولید محتوا یک تخصص بازاریابی است که بر ایجاد محتوای جذاب و مخاطب پسند با هدف تبلیغات، اطلاع رسانی یا آموزش تمرکز دارد. امروزه با توجه به آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها، تولید محتوا یونیک یا به عبارتی تولید محتوای حرفه ای، به یک استراتژی بسیار مهم برای بسیاری کسب و کارها محسوب می شود.
نظر در “سئو و بهینه سازی محتوا”
سوال این است که چند بار باید کیورد را در مقاله خود وارد کنیم؟ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، اما میتوان یک جواب کلی برای آن پیدا کرد. کلمه کلیدی باید به اندازهای باشد که گوگل آن را تشخیص دهد و نباید آنقدر زیاد باشد تا مقاله دچار keyword stuffing شود. برای جلوگیری از این کار بهتر است از کلمه کلیدی مترادف استفاده کنید. هر صفحه از وب که به شما لینک می دهد یک”رای” سایت شما محسوب می شود، که باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد.
برای اینکه محتوای شما به طور مصنوعی به بالاترین سطح خدمات اسکیما ارتقا یابد، سایت تان را درگیر هر نوع اسکیمایی نسازید. (یک نوع خدمات برای برقرای ارتباط با مشتریان به صورت رایگان) به شما کمک می کند در Google Maps و جستجوی Google به مشتریان دسترسی پیدا کنید. مطمئن شوید که دادههای ساختاریافته، تصاویر، ویدیوها و ابردادههایی که در سایت دسکتاپ خود دارید در سایت تلفن همراه نیز گنجانده شده است. تنها از لینک های عکس برای ناوبری سایت خود استفاده نکنید. از المان های یا اچ تی ام ال برای جاسازی تصاویر در محتوای خود استفاده کنید.
- تنها نوشتن محتوای دست اول مهم نیست محتوای یونیک شما باید خوانایی و اصول نگارشی را داشته باشد تا نرخ پرش کاربر کاهش یابد.
- اگر شما یک محصول در سایتتان دارید، نیازی نیست دسته داشته باشید.
- بنابراین توصیه می کنیم برای هر صفحه از سایت خود یک متا دیسکرپشن منحصر به فرد بنویسید.
- پس به صورت جداگانه در مورد تحقیقات کلمات کلیدی ، روش های مختلف آن + یک تمرین عملی خواهیم پرداخت.
- برای دیده شدن محتوا، به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو نیاز داریم تا وقتی کاربر یا مشتری بالقوه ما کلیدواژه ای را جستجو کرد، موتورهای جستجو، محتوای سایت ما را به او نمایش دهند.