برای این منظور بهتر است با اصول سئو آشنایی بیشتری داشته باشید. یک نکته ای را که باید در خصوص بهینه سازی محتوا بدانید، این است که اگر هدف شما فقط ترافیک موتورهای جستجو می باشد، هیچگاه نمی توانید در افزایش رتبه وب سایت خود موفق باشید. بلکه شما به غیر از موتورهای جستجو باید کاربران را نیز در نظر بگیرید، در حقیقت محتوای کاربرپسند بودن مهمترین عاملی است که باعث می شود شما مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنید. در این مقاله راهکارهایی برای بهینه سازی و مجله خبری سئوی متنی ارائه خواهیم داد که نیاز به هیچ گونه دانشی در زمینه سئو ندارد زیرا بهینه سازی محتوای متنی از آسانترین و قابل فهمترین جنبههای سئو است.
چنانچه کارفرما به خوبی توجیه شود که چه مسیر پر پیچ و خمی را باید پشت سر گذارد تا به موفقیت دست یابد مسلما همراهی بیشتری را با تیم تولید محتوا و سئو سایت انجام خواهد داد. تیم تخصصی سئو محتوا ابدا قول هایی که توان انجام آن ها را ندارد نخواهد داد. زیرا که هر نارضایتی از عدم رسیدن به نتیجه مناسب می تواند کارنامه ای سیاه را برای یک تیم تخصصی تولید محتوا و سئو سایت رقم زند. صداقت رفتار و گفتار تیم سئو محتوا را می توانید در اولین ساعات آشنایی با این تیم تا سالیان بعد مشاهده کنید. سئو محتوا یکی از بخشهای مهم سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو است.
بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا شامل تکنیک ها و فرایند هایی است که باعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود.
دیگر گذشت آن زمان که می توانستید تنها با یک نوشتن پست وبلاگ 300 کلمه ای و منتشر کردن آن، به رتبه بندی مناسب دست پیدا کنید. وسوسه نشوید که محتوا را فقط بهخاطر پرکردن وبلاگ یا وبسایت منتشر کنید. همیشه تلاش کنید محتوایی فوقالعاده منتشر کنید که به خواسته کاربر بپردازد و به حل مشکلات و پاسخ پرسشهایش کمک کند. از دیدگاه موتور جستوجو، این موضوع بهمعنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است.
برای اینکه با بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید و مفهوم آن را بهتر درک کنید، در ادامه به ارائه چند مثال و روش برای تولید محتوا می پردازیم. روش های بالا از جمله روش هایی هستند که شما را از شر صفحات مضر زامبی خلاصه میکنند و محتواهای سئو شده مناسبی را در اختیار گوگل و کاربران شما قرار میدهند. با آپدیت تایتل و دیسکریپشن در صفحه خود باعث جذب بیشتر کاربران از صفحه نتایج سرچ گوگل شوید. با ایجاد لینک داخلی مناسب ، کاربران را از صفحات پر بازدید خود به صفحات زامبی هدایت کنید. به عنوان مثال ویکی پدیا یک منبع خوب از نظر گوگل است و مهم نیست که معلم مطالعات اجتماعی دبیرستانتان در مورد ویکی پدیا چه گفته است. آیا چیزی مانند یک اشتباه تایپی در یک قطعه محتوای عالی میتواند ذهنتان را مغشوش کند؟ نه.
- موتورهای جستجو محتواهای جذاب را در نتایج جستجو رتبه بندی می کنند.
- بنابراین، شما باید محتوای SEO عالی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل آن را درک کند.
- راه دیگر برای ایجاد ارتباط بین خوانندگان و محتوای شما ، ایجاد شخصیت مناسب در نوشتن است.
- محتوایی است که بصورت طبیعی در عناوین آن از کلمات کلیدی استفاده شده است.
- راهنماها معمولاً به چند صفحه وب تقسیم میشوند و نویسندهها ترجیح میدهند که آنان را بخشبندی کنند، با اینکه بهترین راه همان تولید راهنمای یک صفحهای است که دسترسی به آن را راحت-تر از قبل میکند.
تاریخچه سئو به دهه 90، وقتی موتورهای جستجو برای نخستین بار ظاهر شدند باز می گردد. امروزه، SEO به یک روش بازاریابی حیاتی و صنعت رشد تبدیل شده است. برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را بدانید.
تعرفه تولید محتوا، گرافیک و سئو
دورانی که شما با انتشار یک مقاله ۳۰۰ کلمهای در سایت امکان کسب رتبه و جذب ترافیک را داشتید گذشته است. در نتیجهگیری هم علاوه بر تکرار کلمه کلیدی و جمع بندی کلی موضوع، بهتر است اقدام به فراخوان و درخواست از کاربر داشته باشد و پیشنهاد مطالعه مقاله بعدی نیز داده شود. این کار علاوه بر تقویت لینکسازی داخلی، امکان درج کامنت و تعامل کاربر را بیشتر میکند.
اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه میشود تاثیر آنچنانی ندارند. ارائه محتوای با کیفیت و در نظر گرفتن نیازهای کاربر جنبه دیگر سئو محتوا است. اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده میشود.
بااینحال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه اینگونه نیست که همه موضوعها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند. من یک سایت فروش شمع های تزئینی دارم، تمامی شمع های داخل فروشگاه، دارای چند تا رنگ هستش؛ به طور مثال من شمع شیشه ای طرح اسکلت دارم که در رنگ های صورتی، سفید و قرمز میفروشمشون. آیا انجام این کار ممکن هست که از نظر سئو به ما آسیب بزنه؟ چون ما دقیقا همین کار رو برای ویدئو محصولاتی که خودمون داریم انجام میدیم. لینک بیلدینگ در سئو داخلی در ادامه به مبحث لینک بیلدینگ پرداخته می شود. بعد از بروزرسانی محتواهای زامبی نباید تولید محتوا را متوقف کنید. عملا این فقط داره میگه رقیب تولید محتوا کرده یا نکرده است.