در این حالت حتماً اطمینان حاصل کنید که نام تصویر شما منعکس کننده محتوای تصویر باشد. همچنین عناوین پست باید در یک نگاه قابل خواندن باشد؛ یعنی بتوان آن را با یک نگاه فهمید. بسیاری از وبلاگ نویسان عنوان 5 تا 8 کلمهای را پیشنهاد میکنند. این یک نکته مهم است که یک عنوان پر از کلمات، اغلب گیج کننده است.
گام دوم؛ تکرار کلمه کلیدی درست و به جا
شما میتوانید یکراهنما را بهصورت کامل و با جزئیات در وبسایتتان قرار دهید یا بهصورت مختصر و کوتاه؛ اینان هردو به هدفی که شما از تولید آن مقاله دارید بستگی دارد. سئو محتوا چیست؟ اگر در دنیای بازاریابی دیجیتال بهتازگی فعالیتتان را شروع کرده باشید، احتمالاً با واژهای به نام «سئو محتوا» بارها و بارها مواجه شدهاید. اگر قبلاً هرگز روی محتوای وب سایت خود تمرکز نکرده اید ، یا شاید می دانید که کمی شل شده اید – خصوصاً پس از مطالعه در مورد اهمیت واقعی آن ، خسته نباشید.
- پس از آنکه تحقیقات روی کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و چندین ایده کلیدی را کشف کردید، باید کلید واژه ای را انتخاب کنید که دارای بالاترین رتبه جستجو و مشکلات رقابت کمتری است.
- محتوا به سئو نیاز دارد تا در میان پستهایی که هر روزه در اینترنت منتشر میشود برجسته شود و گوگل نیز به این نکته اشاره کرده است که یکی از سه عامل مهم رتبه بندی سایت در میان موتورهای جستجو، “محتوا” است.
- عوامل بسیار بیشتری نسبت به محتوا در سرعت صفحه نقش دارند.
- در این مقاله قصد داریم در مورد سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده صحبت کنیم.
- شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را بهعنوان یکی از عناصر اساسی بهینهسازی صفحه درنظر گرفتهایم.
- جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله نکات مهم متا تگ توضیحات در سئو سایت را مطالعه نمایید.
این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار میدهند. تکرار این موارد به صورت مشخص و درست اهمیت دارد و بسیار مهم است تناسب کلمه کلیدی به صورت توزیع شده در کل متن دیده شود. در چند سال اخیر داده های ساختار یافته اهمیت ویژه گی پیدا کرده هست در محتوایی که تولید می کنید از داده های ساختار یافته استفاده نمایید و داده های ساختار یافته می تواند شما را در نتایج جست مجله خبری سئو و جو متمایز کند. بعلاوه اینکه بروزرسانی و تغییر برخی از موفقترین محتواهای شما طول آنها را بیشتر میکند و میتوانند طی مدت زمان بیشتری، بهترین نتایج را کسب کنند (مخصوصاً اگر محتوایی همیشگی باشند). ممکن است تصورتان این باشد که برای بهبود سئو وبسایت خود باید محتوای جدید تولید کنید. گرچه این امر تا حدودی صحیح است اما باید بخش زیادی از زمان و انرژی خود را نیز صرف محتوای موجود خود کنید.
– مخاطبانتان را بررسی کنید
محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی در URL آن استفاده شده است. اگر از عنوان محتوای خود در URL استفاده کنید اینکار خیلی دشوار نخواهد بود. محتوایی است که بصورت طبیعی در عناوین آن از کلمات کلیدی استفاده شده است. اگر برای بار اول است که برای مردم مینویسید از کلمات کلیدی هدفمند در عناوین خود استفاده کنید. محتوایی است که از نظر نتایج جستجو ایده آل است، ایرادهایی که دارد ایرادهای معمولی است یا فریمهای زمانی آن در هدرهای پایینی قرار داشته باشند. سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانیهای مخاطب خود را بکنید.
همان طور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم). دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند محتویات خود را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو دسته بندی کنید. دسته بندی ها برای تقسیم محتوای شما به موضوعات اصلی مورد بحث در وبلاگ استفاده می شود. از سوی دیگر، برچسب ها موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ شخصی مورد بحث قرار می گیرند. لینکگذاری داخلی برای گذار میان صفحات اساسی وبسایت خودتان یک ضرورت است.
خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است. این روزها کمتر کسی را میتوان یافت که عبارت «تولید محتوا» را نشنیده باشد. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمیخوانند، بلکه محتوا را اسکن میکنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند.
این موضوع علاوه بر این که میتواند باعث ارتقای وبسایت در نتایج جستجو شود، باعث تجربه کاربری بهتری نیز خواهد شد. الگوریتمهای گوگل هم که روز به روز هوشمندتر میشن و میشه گفت تجربه کاربری که مخاطب بعد از وارد شدن به سایت ما پیدا میکنه، نقش مهمی برای تعیین جایگاه ما توی صفحه نتایج گوگل داره. برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان میدهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بیکیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. این تکنیکها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند.