بهینه سازی موتور جستجو یا همان SEO اغلب در مورد ایجاد تغییرات کوچک در بخش هایی از وب سایت شما است. همیشه در طول محتوا هایتان اگر احساس کردید که مقالهای دارید که به موضوع مورد بحث مرتبط است، لینک بدهید. لینکهای داخلی یکی از مهمترین بخشهای سئو داخلی هستند که کمک بسیار زیادی به مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و موتورهای جستجوی برای ایندکس آنان میکند. معمولا برای اینکه یک کلمه کلیدی بسیار زیاد در محتوا تکرار نشود، باید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود. این کلمات معمولا معنی همان کلیدواژه اصلی را دارند، اما از نظر ظاهری متفاوت هستند. با توجه به اینکه چگالی کلمه کلیدی مجاز از نظر سئو بین 0.5 الی 2.5 درصد از کل متن است، لذا برای یک محتوای 1000 کلمه ای میتوان حداقل 5 و حداکثر 25 بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد.
- استفاده درست از تصاویر و بهینه سازی عکسهای موجود در سایت نکات مختلفی دارد که بیشتر مربوط به بحث سئوی تصاویر در سایت است که در اینجا به آن نمیپردازیم.
- میخاستم ۵ ستاره بدم دستم خورد و یک ستاره شد و بابت این موضوع متاسفم و هر چی تلاش کردم نتونستم برگردونمش.
- به همین منظور برای اینکه بتوانید رتبههای خود را بهبود دهید، به سایتهای معتبر برای لینک دادن به سایتتان نیاز دارید.
- این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار میدهد.
بسیاری از موارد مطرح شده درباره مجله خبری سئو با بسیاری از جنبههای دیگر سئو همپوشانی دارد. بعنوان مثال بحث انتخاب لینکهای داخلی از موارد سئو تکنیکال است. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمیخوانند، بلکه محتوا را اسکن میکنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند. بهتر است نگارش محتوا به گونهای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند. صفحات فرعی یا دستهای، صفحاتی هستند که موضوعات زیردستهای مربوط به صفحه بنیادی را پوشش میدهند.
کتاب سئو
این پروسه میتواند روی محتوای موجود انجام گیرد و یا برای شکافهای موجود، صفحات و نوشتههای جدید ایجاد شود. آخرین اطلاعات را درباره به روزرسانی های جستجوی Google، ویژگی های جدید سرچ کنسول و موارد دیگر را می توانید در این وبلاگ گوگل پیدا کنید. به احتمال زیاد، تعدادی سایت وجود دارد که زمینه های موضوعی مشابه شما را پوشش می دهند.
این کار به Google کمک می کند تا محتوای شما را در نتایج جستجو به طور دقیق به جستجوگران تلفن همراه ارائه دهد. با این حال اجازه ندهید تبلیغات حواس کاربران را پرت کند یا از خواندن محتوای سایت توسط آنها جلوگیری نماید. به عنوان مثال تبلیغات، محتوای مکمل یا صفحات بینابینی (صفحاتی که قبل یا بعد از محتوای مورد انتظار شما نمایش داده می شوند) استفاده از وب سایت را دشوار می کند.
در غیر این صورت، بهتر است فعلا از آن ها برای سئو محتوا های درون سایتتان استفاده نکنید. می توانید آنها را در انتهای لیست کلمات کلیدی منتخب خود قرار دهید و بعد ها که سایتتان ارزش و اعتبار بیشتری گرفت، از آنها برای تولید محتوای مناسب برای سئو استفاده کنید. با استفاده از بازاریابی محتوا و تولید محتوای ارزشمند می توان کاربران را راغب به استفاده از خدمات و محصولات مورد نظر خود کرد و از این راه به کسب درامد پرداخت. بازگشت سرمایه در فرایند بازاریابی محتوا، در صورت اجرای درست بسیار بالاست و به همین دلیل رادزاد خدمات تولید محتوا را برای هر گونه سایتی پیشنهاد می کند. رادزاد با بررسی سایت شما و نیاز شما به نوع محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا را برای شما پیاده سازی کرده و محتوای مناسب و جذب کننده ترافیک برای شما تولید می کند.
کلمات کلیدی، تحقیق در مورد آنها، بهینهسازی آنها و ردگیری این کلمات طلایی، سئو را تشکیل میدهد. حال پاسخ به این سؤال که «چگونه میتوان از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟» میشود بازاریابی محتوا. یک محتوای سئو شده و مبتتی بر سئو، علاوه بر این که میتواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد، نظر مثبت موتورهای جستجو را نیز به خود جلب میکند. اگر بهصورت مستمر اقدام به تولید محتواهای باکیفیت میکنید، میتوانید امیدوار باشید که درنهایت بعضی از آنان به رتبههایی در موتورهای جستجو دست یابند. در واقع این مقاله یکراهنمای بسیار سریع برای دستیابی به مهارت سئو محتوا است تا با استفاده از آن، خیلی سریع بتوانید محتواهایی که مینویسید را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید.
برای تولید محتوا بهویژه محتوای متنی روشهای مختلفی وجود دارد. خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمههای اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ بهطوریکه بهمحض انتشارِ محتوا ظاهر میشوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامیکه محتوا از طریق پلتفرمها اشتراکگذاری میشود، عالی بهنظر میرسد. از برچسبهای درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی بهاشتباه در اشتراکگذاریهای اجتماعی نمایش مییابد، پیش نیاید. از سویی دیگر هم اشتراکگذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که میتوان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد).
تولید محتوا شبکه اجتماعی
شما باید علاوه بر تولید محتوای مناسب برای سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ارزشی فراتر را به مشتریان خود ارائه دهید و کاری کنید که آنها دوباره به سایتتان بازگردند. زیرا یک محتوای عالی، تاثیر چشمگیری در دیجیتال مارکتینگ، جذب و رضایت کاربر، ایجاد تجربه ای موفق برای کاربران و وفادار ساختن آنها دارد. در این مقاله راهکارهایی برای بهینه سازی و سئو محتوای متنی ارائه خواهیم داد که نیاز به هیچ گونه دانشی در زمینه سئو ندارد زیرا بهینه سازی محتوای متنی از آسانترین و قابل فهمترین جنبههای سئو است. به طور خلاصه، سئو محتوا روشی است برای بهینه سازی اثربخشی محتوای شما برای موتورهای جستجو، به منظور کمک به رتبه بالاتر از محتوای سایت های دیگر که عبارات جستجوی مشابهی را هدف قرار می دهند.