5 سئو محتوا را با نحوه ظاهر شدن خود در نتایج جستجوی Google مدیریت کنید. همیشه محتوای دست اول و یونیک بنویسید و محتوای کپی شده مانند زامبی سایت شما را نابود می کند. کلمه هدف کلمه ای هست که می خواهیم با جست و جوی آن کلمه سایت ما در نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شود . در پاراگرف اول و ترجیحا دو خط اول کلمه کلیدی تکرار شود؛ البته بهتر است استفاده از کلمه کلیدی در خط اول صورت گیرد. این کار هم برای خواننده زیباست و سریع میفهمد که موضوع محتوا چیست و هم رباتهای پایشگر گوگل به آن اهمیت میدهند. برای مثال در همین محتوا کلمه «سئو محتوا» به عنوان کلمه کلیدی تعیین شده و کلّیت محتوا بر محور همین کلمه و ماهیت آن پیادهسازی میشود.
حالا که میدانید اهداف شما چیستاند و دلیل آن چیست، نوبت آن است که شروع به ساخت تقویم تولید محتوا کنید. تقویم تولید محتوا یک برنامه زمانبندی است که مشخص میکند شما چه زمانهایی و چه نوع محتوایی را باید منتشر کنید تا بر اساس اهداف شما باشد. سئو؛ یعنی بهینهسازی برای موتورهای جستجو یا فرایندی که در طی آن مردم زیادی میتوانند بهسادگی و از طریق موتورهای جستجو سایت و محصولات ما را بیابند. محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ اینکه دقیقا محتوای سئو شده چیست، یک تعریف ساده و صریح ندارد، در واقع یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود. کلمات کلیدی صحیح و مناسب هر کسب و کار را انتخاب و آنالیز کند. تکرار کلمه کلیدی یا چگالی کلمه کلیدی، یکی از چالشهای بزرگ نویسندگان محتوا است.
دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ
البته مشکلی که بود واقعا نمیشه فهمید کدوم سمت ستاره ها باید کلیلک کرد که این اشتباه پیش نیاد یا حداقل راهی برای درست کردنش باشه. آنچه در ادامه خواهیم گفت، لیستی از رایجترین اقدامات و تکنیکهایی است که باید در هنگام انتشار آنلاین یک مطلب در نظر گرفته شوند.
Google یک موتور جستجوی کاملاً خودکار است که از خزندههای وب برای کاوش دائمی وب استفاده میکند و به دنبال سایت هایی برای افزودن به فهرست خود می گردد. شما معمولاً حتی نیازی به انجام کاری برای مجله خبری سئو و بهینه سازی محتوا ندارید جز اینکه سایت خود را در وب قرار دهید. گام نخست برای آغاز تولید محتوا، انتخاب کلید واژه هدفمند است.
جای دیگری که باید کلمه کلیدی تکرار شود، زیر تیترها یا به اصطلاح H2 است. بهتر است کلمه کلیدی و مفاهیم هم معنی آن در تگهای H2 یا همان زیر تیترها تکرار شوند. برای مثال در همین مقاله تیتر” پیشنیازهای سئو محتوا چیست؟” کلمه کلیدی تکرار شده و در تیترهای دیگر هم این اتفاق صورت گرفته است. اولین گام این هست که مشتریان ثبت سفارش تولید محتوا کنن .
- از سویی دیگر هم اشتراکگذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد.
- کتاب ماشین محتوا یکی از پرفروش ترین کتاب های بازاریابی محتوا است که به صورت نکته به نکته و خلاصه کلیه کتاب را بررسی می کنیم.
- اگر بيشتر نتايج صفحات فروش محصولند، پس عاقلانه تر است كه شما هم از اين صفحات داشته باشيد.
- این کار باعث میشود تا سایر صفحات یک سایت و یا سایر سایت های یک شخص یا کسب و کار اعتبار بیشتری پیدا کنند.
- در اینجا منظور از شکاف، هر موضوعی است که در صفحات نتایج برتر گوگل پوشش داده شدهاند، اما در محتوای شما موجود نیست.
- این عدد ثابت نیست و بسته به طول مطلبی که مینویسید شاید لازم شود لینکهای داخلی بیشتری نیز در نوشته خود بگنجانید.
پس برای این که محتوای شما بتواند در زمان اسکن شدن توسط کاربر، توجه او را جلب کند، باید از حالت یک متن ساده و خالی خارج شده و با کلمات کلیدی بولد،تصاویر جذاب، صوت، ویدیو و… به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود. اگر دوست دارید به عنوان یک مبتدی سئو را آموزش ببینید باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که به کارهای خلاقانه، تحلیلی و فنی نیاز دارید. روش های مختلف بسیار زیاد با اهداف متفاوت وجود دارند، هدف اصلی، قرار گرفتن در بین برترین نتایج موتورهای جستجو، همواره ثابت باقی می ماند.
آموزش سئو محتوا به چه صورت است؟
در صورت امکان از نام فایلهای عمومی مانند image1.jpg، pic.gif، ۱٫jpg استفاده نکنید. اگر سایت شما هزاران تصویر دارد، ممکن است بخواهید نامگذاری خودکار تصاویر را در نظر بگیرید. یک نام فایل توصیفی و توضیحات برای ویژگی alt تصاویر ارائه دهید. Alt attribute به شما این امکان را می دهد که اگر به دلایلی عکس تان نتوانست نمایش داده شود، متن جایگزین را برای تصویر مشخص کنید. اگر نظر دهنده ای در سایت شما مورد اعتماد باشد، دیگر نیازی به استفاده از nofollow در لینک ها نیست.
دیدیم که اگر بروزرسانی محتوا را رها کنیم ،عملا به سئو سایت خود ضربه میزنیم. بعد از بروزرسانی محتواهای زامبی نباید تولید محتوا را متوقف کنید. به همین راحتی میتوانید ببینید، رقیب شما با این عبارت کلیدی یک صفحه خاص را تولید کرده است یا نه و به این شکل میزان رقابت را بسنجید.
همیشه تلاش کنید محتوایی فوقالعاده منتشر کنید که به خواسته کاربر بپردازد و به حل مشکلات و پاسخ پرسشهایش کمک کند. با اینکه بهاشتراکگذاری در رسانهها عاملی برای رتبهبندی مستقیم بهشمار نمیآید، برای خوانندگان مهم است که بتوانند محتوای شما را بازنشر کنند. حتی اگر فقط بهدلیل افزایش جستوجوی طبیعی محتوا تولید میکنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسبوکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانههای اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحتتر میتوانند محتوای شما را در شبکههای اجتماعی بهاشتراک بگذارند. سرعت صفحه درحالحاضر عامل رتبهبندی جستوجو در تلفن همراه است.