کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است. بسیاری از مردم فکر می کنند که طول محتوا یکی از فاکتورهای رتبه بندی است. یک مطالعه معروف توسط وب سایت Backlinko وجود دارد که نشان می دهد پست هایی با حدود 2000 کلمه و بیشتر، معمولا در گوگل رتبه بهتری دارند. لینک دادن به محتوای مرتبط به تقویت درک موضوع صفحات شما کمک می کند. این کار می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه سایت شما را بهتر درک کند و برای بازدیدکنندگان شما هم با ارزش تر است.
روش های کسب درآمد از سئو چیست؟
سئو خاکستری فرایندی مابین سئو سیاهوسفید است که صرفاً زمان بیشتری طول میکشد تا بعد از سئو گوگل متوجه شود که شما قوانین را دور زدهاید. برای مثال میتوان به هدرها ، فوترها و سایتبار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت. Referring Domain به دامنهای گفته میشود که بک لینکها از آن داده شدهاند. برای درک بهتر موضوع، Referring Domain را بعنوان یک شماره تلفن و بک لینکها را تعداد دفعاتی که از سوی آن شماره تلفن تماس داشتهاید، درنظر بگیرید. مثلا اگر یک صفحه یک بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، پس یک Referring Domain دارد. اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد.
- سیگنال های مرتبط به الگوریتم جستجو، در یافتن صفحه مربوطه کمک می کند زیرا الگوریتم گوگل داده ها را به سیگنال ها منتقل می کند.
- یکی از ابزارهای موثر در سئو سایت می باشد که کار کردن با آن بسیار ساده است.
- در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم ردهبندی است.
سپس آن ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا رتبه بندی برند شما را در نتایج جستجو، مشخص کنند. سئو سایت به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد و شاید فقط یک کلمه سه حرفی باشد اما می تواند یک دنیا تفاوت در استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما ایجاد کند. مقایسه نتایج جستجو برای دو کلمه متفاوت «قهوه» و «قهوه ساز»همانظور که مشخص است نیت کاربر از جستجوی کلمه قهوه کسب اطلاعات درباره قهوه است. اما کاربری که کلمه قهوه ساز رو جستجو میکند قصد خرید دستگاه قهوه ساز را دارد. پس صفحه دسته بندی قهوه ساز باید برای کلمه قهوه ساز بهینه سازی شود.
مرتبط ميشود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري ميکنيد مربوط به SEO On Page ميشود. اين روش پايه تمام تلاشهاي بهينهسازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مينماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود. بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبهبندي سايتها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پيادهسازي روشهاي خود شد. زمان، بزرگترين سرمايهگذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
سئوکار کلاه سفید با استفاده از جدیدترن، استانداردترین و بهترین روشهای ممکن سایت را در نتایج اول گوگل نمایش میدهند. با استفاده از این روش سایت شما همیشه در نتایج مجله خبری سئو اول گوگل باقی میماند. حتی اگر شما یک کار اشتباه انجام دهید، به واسطه اینکه قبلا از روشهای درست سایت خود را سئو کردهاید؛ گوگل سایت شما را پنالتی نمیکند.
Programming Language چیست؟
سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید. سئو کردن سایت به صورت کاملا کلاه سفید و قانونی واقعا زمانبر بوده و گاها بازخورد خوبی ندارد. برای بررسی اصول این روش سئو و همینطور یادگیری چند تکنیک، به مقاله سئو کلاه سفید در فرین آکادمی مراجعه کنید. به عنوان مثال، سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی سئو آن است. اما اگر شما یک بار سرعت وب سایت خودتان را بهینه کنید، نیاز به فعالیت مداوم و دوباره برای آن ندارید.
همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینههای فروش باشند. حال این هدف میتواند خرید، ثبت نام و یا عضویت در سایت باشد. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینکهای زیادی در آن وجود داشته باشد. شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینکهای دیگر جلوگیری شود. اما این رویه در سال 2013 با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تغییر کرد. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک میکند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان.
برخی اقدامات میباشد که شما با پیادهسازی آن میتوانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. شما میبایست به رباتها و الگوریتمهای گوگل اثبات کنید که شایسته حضور در صفحه اول گوگل هستید. سئو و بهینهسازی سایت یکی از ابزارهای موجود برای رشد در بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. ابزارهای دیگری همچون شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات بنری نیز در بازاریابی تاثیرگذار خواهند بود، اما هیچ یک به اندازه سئو، شما را در معرض کاربران هدف قرار نمیدهد.