سئو سایت چیست؛ سئو چکار می کند و چرا مهم است؟-سئو سمروش

در حالی که عبارت «بهترین جاروبرقی» حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط ​​13000 جستجوی ماهانه). اما این عبارت ماهیت تحقیقی بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصولی از سایت دیجیکالا، راهنمای خرید را نشان می دهد. اما مردم بیشتر به دنبال نتایجی از جنس صفحات برندها و فروشگاه های اینترنتی هستند و به همین دلیل است که گوگل وب سایت های دیجی کالا، ایمالز و ترب را نشان میدهد. شما یک نمای کلی عالی از کلمات کلیدی “سخت” و بازیکنان “بزرگ” در کسب و کارتان دریافت خواهید کرد. همه چیز در مورد ارزیابی شانس واقعی شما برای کسب رتبه است. معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند.

  • اساسا گوگل فراتر از جستجوی برای پرس و جو افراد پیش می رود و عوامل دیگری مثل مترادف ها، کلمات ضمنی و تاریخچه جستجوی شخصی را در نظر می گیرد.
  • امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید.
  • اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می‌ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است.
  • با سیگنال‌های تجربه کاربری است که گوگل متوجه می‌شود کاربر از حضور در صفحه راضی است یا آزار می‌بیند.
  • گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت.
  • فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم.

وقتی کسب و کارتان رونق پیدا کرد؛ می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. البته معیار سنجش سرعت سایت از نظر گوگل؛ core web vitals است که در درس سئو تکنیکال به آن پرداختیم. روش کار به این صورت است که آدرس صفحات سایت رقبایتان را در ابزارهای بک‌لینک چکر مانند seoreviewtools.com وارد می‌کنید و بررسی می‌کنید آن‌ها از چه سایت‌هایی بک‌لینک رایگان گرفته‌اند. سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبه‌بندی است و جزو سیگنال‌های تجربه کاربری است. گوگل امروز از کلمه کلیدی فقط برای این استفاده می‌کند تا متوجه شود صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است و استفاده زیاد از کلمه کلیدی هیچ تاثیری در رتبه‌گیری صفحه ندارد.

معمولا مهمترین آپدیت های گوگل در دسته بندی اخبار بهشون پرداخته میشه. من معمولا برای سایتی نظرمو نمینویسم، ولی واقعا مطالب مهم و مفیدی از سایتتون یاد گرفتم. سوالم اینه که آیا پیج رنک گوگل هنوز جز فاکتورهای سئو محسوب میشه؟ پاسخ های ضد و نقیضی در این باره شنیدم. بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند.

آموزش سئو حرفه ای (اصطلاحات تخصصی سئو)

با لینک‌بیلدینگ می‌توانیم اعتبار سایت را بالا ببریم و در کلمات کلیدی مهم که احتیاج به اتوریتی و اعتبار بالا دارند رتبه بگیریم. سئو تکنیکال؛ فرآیند بهینه‌سازی سایت مطابق با استانداردهای گوگل است. لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمی‌دانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آن‌ها می‌پردازم. ایده اصلی در معناگرایی این است؛ از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی در صفحه استفاده شود. هر کلمه کلیدی در واقع یک پرسش است که در یک قالب یک کلمه گنگ یا واضح قرار می‌گیرد و شما باید منظور دقیق کاربر از این سوال را متوجه شوید.

اهداف سئو و بهینه سازی سایت

به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم در این راهنمای مجله خبری سئو، راهکارهایی در مورد ایجاد یک استراتژی محتوای موفق را با شما به اشتراک بگذاریم. می‌توانید با تمرکز بر کلمات کلیدی که می‌توانند نتایجی را برای شما به ارمغان بیاورند، در زمان صرفه‌جویی زیادی کنید، حتی اگر هنوز قدرت زیادی ندارید. این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود. در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند.

زمان ایندکس شدن صفحه در گوگل + راهکارهای ایندکس سریع

سپاس بخاطر مطالب جامع ، شیوا و کاربردی ارائه شده و به امید ارتقا و تداوم در به روز رسانی محتوای سایت. کسب دانش در مواردی که اشاره کردید می‌تواند مفید باشد ولی الزامی برای یادگیری آنها نیست. مثلا کسی که در قصد رانندگی با خودرو دارد نیازی به کسب دانش در مورد نحوه عملکرد سیستم انژکتوری خودرو ندارد. درک تصاویر برای گوگل ساده است ولی با ایجاد تغییرات در تصویر و کپشن نویسی روی آن میتواند یک محتوای جدید ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم سوپرمقاله سئو تصاویر را مطالعه کنید.