سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. در نتیجه ترافیک بیشتر و مشتریان بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد. تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است. این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند. مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد.
در غیر این صورت، گوگل تصور می کند که قصد سوء استفاده دارید. در این سایت، اطلاعات زیادی در باره به روز رسانی الگوریتم ها، مجله خبری سئو، تولید محتوا و … وجود دارد. دسته بندی مطالب را می توانید در قسمت بالای سایت (هدر) مشاهده و بررسی نمایید.
از آنجا که ۱/۵ سایتهای دنیا و ایران با وردپرس ساخته شدهاند؛ تصمیم گرفتم سئو سایتهای وردپرسی را آموزش دهم. در ادامه آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته میخواهم شما را با نکات مهم سئو وردپرس اشنا کنم. اگر لینک ۴۰۴ داشت؛ اطلاع میدهید و پیشنهاد میکنید لینک صفحه شما را جایگزین کنند.
بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت
زمان مشاهده نتایج در سئو و رسیدن به رتبههای برتر بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد. ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز اختصاص بیش از یکسال وقت و انرژی روی سئوی سایت باشد. بسیاری از سئوکاران و وبسمتران به اشتباه به این باورند که ارجاع دادن به سایتهای دیگر منجر به ترک سایت توسط کاربر خواهد شد و تاثیر منفی بر سئو سایت و اسپم اسکور سایت دارد. اما حقیقت این است که از نقطه نظر سئو ارجاع به منابع با کیفیت تاثیر مثبت بر سئوی سایت شما خواهد داشت. یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است.
با گنجاندن کلمات کلیدی در متا داده های خود (از جمله تگ های تصویر و تگ های عنوان) گوگل می تواند، ارتباط صفحه شما را سریعتر درک کند. یکی از مهمترین موضوعات برای طراحی سایت خارجی، پیدا کردن کلمات کیلدی اورجینال است. بسیاری از افراد تصور می کنند اگر معادل کلمه کلیدی خود را با گوگل ترنسلیت برگردان کنند همه چیز به بهترین شکل انجام خواهد شد. اما اصول سئو سایت خارجی این است که کلمات معادل فارسی را پیدا کنید. گاهی اوقات کلمات کلیدی به صورت کوتاه، متوسط یا طولانی تقسیم بندی می شوند. کلمات کلیدی کوتاه، به صورت تک کلمه ای هستند و سئوی آن ها به دلیل رقابت بالا، بسیار سخت است.
به علت اهمیت بسیار زیاد بازاریابی محتوا در سئو؛ من یک ماژول دوره جامع را به صورت کامل به بازاریابی محتوایی در سئو اختصاص دادم. من تعجب میکنم بعضی از سایتهای فروشگاهی بخش مقالات و وبلاگ ندارند! اما نکات مخصوصی نیز برای سئو اینگونه سایتها وجود دارد که در ادامه آموزش سئو به زبان ساده توضیح خواهم داد.
ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن
یکی از دلایل این موضوع علاقه بیشتر کاربران به مطالبیست که به صورت عمیق تری به موضوع مورد نظر آنها پرداخته اند. با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است. بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید.
دقت داشته باشید که برخی از نکات و فرایندهایی که برای سئو داخلی نیاز است بهتر است در زمان طراحی سایت در نظر گرفته شوند. سایتی که ساختار بهینه داشته باشد بدون شک خزندههای گوگل را بیشتر راضی خواهد کرد. در مورد طراحی می توان به مواردی چون سرعت بارگذاری و منو های ناوبری متاها و ویژگی هایی چون Breadcrumbs اشاره کرد. با مطالعه موارد ذکر شده با روش های خوب و بد سئو آشنا شدیم، اما سئو کلاه خاکستری چیست؟ این روش در واقع چیزی ما بین دو روش ذکر شده است نه خوب است و نه بد! در روش سئو کلاه خاکستری نیز سئو کار به دنبال فریب و دور زدن قوانین و رسیدن به رتبه های بالاتر است اما با ریسک کمتر! به طور خلاصه این روش تا هنگامی که لو نرفته باشد می تواند مفید باشد.
اما چیزی که در یادگیری این تکنیکها پیشنیاز محسوب میشود، دانستن مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آنها است. در ادامه به بررسی مهمترین و پرکاربردترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در Off Page Seo یا سئوی خارجی میپردازیم. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتورهای جستجو در اسنیپتهای صفحات نتایج خود نشان میدهند.
- پیوندهای خارجی شما باید در صفحه دیگری باز شوند زیرا دلایل مختلفی برای اهمیت این موضوع وجود دارد.
- Google Analytics و Google Search Console ممکن است بنظر اطلاعات یکسان و مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما بین این دو محصول گوگل تفاوتهای کلیدی وجود دارد.
- اعتبار صفحه با درنظر گرفتن فاکتورها و معیارهای متعددی مشخص میشود.
- اطلاعات بروز در اختیار کاربرانتان قرار دهید و هرچند وقت یکبار مقالات وبسایت را بروزرسانی کنید، بخشهای جدید اضافه کنید و توضیحات دقیقتری از مطلب ارايه دهید.
- سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند.
این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است. گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان میدهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است. به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شدهاست.