در نهایت، یک کاربر کنجکاو می تواند دایرکتوری ها یا ساب دایرکتوری های موجود در فایل robots.txt شما را بررسی کند و URL محتوایی را که نمی خواهید دیده شود، حدس بزند. اجازه ندهید که صفحات نتایج جستجوی داخلی شما توسط Google خزیده شود. کاربران دوست ندارند با کلیک کردن روی یک نتیجه در نتایج موتور جستجو، در صفحه نتیجه جستجوی دیگری در سایت شما فرود بیایند. گوگل سرچ کنسول یک سازنده robots.txt دارد که به شما در ایجاد یک فایل کمک میکند که نمی گذارد موتورهای جستجو، صفحات شما را بخزند. توجه داشته باشید که اگر سایت شما از زیر دامنه استفاده می کند و می خواهید صفحات خاصی در یک زیر دامنه خاص خزیده نشود، باید یک فایل robots.txt جداگانه برای آن زیر دامنه هم ایجاد کنید.
وبلاگ نردبان
بهینه سازی محتوا، اصطلاحی است که اگر در حوزه بازاریابی محتوا و اینترنتی فعالیت کرده باشید، حتما نام آن را شنیده اید. در این مقاله آموزش سئو قصد داریم که در خصوص بهینه سازی محتوا و هر آنچه که هر شخصی باید در رابطه با آن بداند را بیان کنیم. بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا شامل تکنیک ها و فرایند هایی است که باعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود.
لازمه نوشتن محتوای مناسب برای سئو چیست؟
که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا میشود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل خواهد انجامید. استفاده درست از تصاویر و بهینه سازی عکسهای موجود در سایت نکات مختلفی دارد که بیشتر مربوط به بحث سئوی تصاویر در سایت است که در اینجا به آن نمیپردازیم. یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است. فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزهی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار میدهد.
– متن را از لحاظ خوانایی و اصول نگارشی چک کنید
اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در سایت شما دارای متن منحصر به فردی در عنوان است. این کار به Google کمک می کند تا بفهمد چگونه این صفحه از سایر صفحات سایت شما متمایز است. اگر سایت شما از صفحات جداگانه برای تلفن همراه استفاده می کند، به یاد داشته باشید که در نسخه های تلفن همراه نیز از متن توصیفی در المان استفاده کنید.
- درسته که هنوز هم وجود کلمات کلیدی در محتوا برای سئو مهم است، اما کافی نیست.
- این یک نکته مهم است که یک عنوان پر از کلمات، اغلب گیج کننده است.
- محتوا همچنان یکی از قویترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل در صفحات جستجو است.
- به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید.
- به یاد داشته باشید محتوایی که شما می نویسید، فقط به منظور نمایش یا به رخ کشیدن دانش و اطلاعات شما نیست.
خود شما (یعنی کاربر) هم برای تیترها بیشتر از متن های معمولی ارزش قائل هستید. سعی کنید برنامه نویسی سایت خود را همیشه به روز نگه دارید و سرعت نمایش صفحات سایت را بهینه سازی کنید. عوامل بسیار زیادی بر رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو موثر هستند. برخی از این عوامل مربوط به داخل سایت ما (on-Page) هستند و برخی از آنها به عوامل خارج از سایت ما (off-Page) مربوط می شوند. و صفحاتی که با کلمات کلیدی long tail بهینه شده اند در پایین هرم قرار می گیرند.
نیاز به فکر کردن بیش از حد در این مورد نیست برای اینکه از کلمات کلیدی استفاده کنید میتوانید از مترادفها، مخففها و جمع کلمات کلیدی مورد نظر خود مثل یک انسان عادی استفاده کنید. طبق گفته جان مولر الگوریتمهای گوگل بیشتر به اورجینال بودن، کیفیت محتوا و مرتبط مجله خبری سئو بودن محتوا توجه میکنند. البته مشاهدات و بررسیهای مختلف توسط مجموعههای مختلف به اعداد مختلفی نظیر حداقل ۲۴۰۰ و ۲۰۰۰ کلمه رسیدهاند. بطور کلی هرچه یک موضوع را از زوایای بیشتری پوشش دهید تعداد کلمات مقاله بیشتر خواهد شد و شانس رتبه گرفتن بیشتر خواهد بود.
در این مطلب قصد داریم به 13 راهکار و ترفندی اشاره کنیم که به تسلط یافتن شما در نوشتن محتوایی با پتانسیل دست یابی به رتبه بالا، کمک کند. رتبه گرفتن توی گوگل به کمک محتوا، یه فرایند زمانبره و اگه سئو محتوا اصولی انجام بشه، این زمان رو تا حدی میتونه کوتاهتر کنه. اگر کاربری مطالب مقالات شما را بپسندد و پاسخ نیاز خود را در آن دریافت نماید، مطمئنا آن را در دیگر شبکه های اجتماعی مربوط به خود منتشر خواهد کرد که این مساله در سئو سایت شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. محتوای شما باید ساختار درستی داشته باشد تا کاربر خیلی راحت متن را بخواند و به سوالاتش جواب داده شود. برای چیدن ساختار درست، عنوان اصلی محتوا را با تیتر یک (تگ H1)، تیترهای اصلی را با تگ H2 و زیر شاخههای آنها را با H3، H4 و…