هدف این است که شکافها را شناسایی کرده و آنها را با محتوای معتبر، مرتبط و با کیفیت پر کنید. در اینجا منظور از شکاف، هر موضوعی است که در صفحات نتایج برتر گوگل پوشش داده شدهاند، اما در محتوای شما موجود نیست. ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک میکند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینکهای داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید. حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه سازی محتوا حضور داشته باشد. خصوصا در سال ۲۰۲۱ که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه میکنیم، بهینهسازی و سئو محتوا یک مهارت الزامی برای یک کمپین محتوایی موفق است.
دومین گام تولید محتوا: ساخت تقویم محتوایی
یکی دیگر از موارد مهم برای مجله خبری سئو ساختار سایت شما است. در ادامه ما توضیح می دهیم چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان خواهم داد که یک ساختار سایت ایدهآل چگونه است. تایتل شما علاوه بر اینکه باید کلمه کلیدی را داشته باشد همچنین باید از جذابیت خوبی برخوردار باشد تا به افزایش CTR کمک کند. اما در این مطلب یک سری تکنیک فوق العاده که در تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کند را آورده ایم. اگه هم صاحب کسبوکار باشی، میتونی خودت مو رو از ماست بیرون بکشی و کارشناس تولید محتوا رو بگیری تو مشتت که یه وقت راه رو اشتباه نره! دیگه سر درمیاری رقیبت داره چیکار میکنه، چه محتوایی به دردت میخوره و فروشت رو بیشتر میکنه… خلاصه بگم؛ دیگه پولت رو برای تولید محتوا دور نمیریزی و درست و به جا هزینه میکنی.
طراحی گرافیک لوگو
از نظر گوگل هر چه کاربر زمان بیشتری در صفحه شما باشد، یعنی محتوای شما برایش مفید بوده و نیازی نبوده لینک دیگری باز کند. در محتوای خود از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز کنید. این کار نه تنها متن شما را مسخره و غیر قابل خواندن میکند، بلکه گوگل هم شما را در نتایج بالا قرار نمیدهد.
توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جستوجو دیده میشود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را بهخوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیکها ایجاد خواهید کرد.
از CSS یا استایل متنی که لینک ها را درست شبیه متن معمولی می کند، استفاده نکنید. متنی مختصر، کوتاه اما توصیفی و معمولاً دارای چند کلمه یا یک عبارت کوتاه بنویسید. انکرتکستی بنویسید که حداقل یک ایده اولیه از موضوع صفحه لینک داده شده را ارائه دهد. بدانید که موتورهای جستجو چگونه از URL ها استفاده می کنند.
میبینید که عنوان با کلیدواژه (عبارت کلیدی) آغاز میشود و در ادامه، با چند پرسش اساسی دنبال میشود. طرح این پرسشها در عنوان سبب میشود نرخ کلیک افزایش یابد. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم.
در نتیجه، داشتن یک سایت ریسپانسیوو آماده برای موبایل برای حضور آنلاین شما بسیار مهم است. در نهایت بهینه سازی نام فایل های تصویری و متن جایگزین، درک بهتر تصاویر شما را برای پروژه های جستجوی تصویر مانند Google Images آسان تر می کند. چرا از این ویژگی استفاده کنیم؟ اگر کاربر با استفاده از فناوری های کمکی مانند صفحه خوان، سایت شما را مشاهده می کند، محتویات ویژگی alt می تواند اطلاعاتی درباره تصویر ارائه دهد. مثال دیگری که ویژگی nofollow می تواند مفید باشد، لینک های ویجت است. اگر از ویجت شخص ثالثی برای غنی سازی تجربه سایت خود و جذب کاربران استفاده می کنید، چک کنید تا این ویجت حاوی لینک هایی نباشد که قصد ندارید همراه با آن در سایت خود قرار دهید. از متنی که خارج از موضوع است یا هیچ ارتباطی با محتوای صفحه لینک داده شده ندارد، استفاده نکنید.
- شما بايد هميشه از مخاطبتان چيزي بخواهيد كه باعث شود در شبكه هاي اجتماعي دنبالتان كنند، مانند به اشتراك گذاشتن در شبكه اجتماعي، نظر گذاشتن براي پست وبلاگ.
- سوالاتی در مورد مشکلات سایت خود ارسال کنید و نکاتی را برای ایجاد سایت های با کیفیت بالا از فروم محصول برای صاحبان وب سایت بیابید.
- دقت کنید متنی بنویسید که نه خیلی ساده و نه خیلی پر از اصطلاحات تخصصی باشد.
- این کار به Google کمک می کند تا بفهمد چگونه این صفحه از سایر صفحات سایت شما متمایز است.
برای امنیت واقعی می توانید از روش ها و رویکردهای مناسبی همانند درخواست رمز عبور کاربر یا حذف کامل صفحه از سایت خود استفاده کنید. دستورالعمل های گوگل برای وبمستر برای ایجاد یک وبسایت سازگار ارائه شده است. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که خزنده های گوگل یک سایت خاص را پیدا کنند، اما پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به نمایش سایت ها در نتایج جستجو کمک کند. 6.5.3 یک صفحه ناوبری برای کاربران و یک سایت مپ برای موتورهای جستجو ایجاد کنید. برای اینکه شما به گوگل بفهمانید که کلمه ی کلیدی مورد نظر شما چیست حتما باید در عنوان و تگ H2 و همچنینی در محتوای مقاله از کلمه کلیدی مورد نظر و همچنین از کلمه مترادف استفاده نمایید. در صورتی که در مورد سئو محتوا سوال یا ابهام خاصی دارید یا نیاز به مشاوره تخصصی و خدمات سئو دارید کافی است با ما تماس بگیرید تا به شما مسیر نوشتن محتوای مبتنی بر اصول سئو کمک کنیم.
تولید محتوای صوتی و تصویری
زیرا که هر نارضایتی از عدم رسیدن به نتیجه مناسب می تواند کارنامه ای سیاه را برای یک تیم تخصصی تولید محتوا و سئو سایت رقم زند. صداقت رفتار و گفتار تیم سئو محتوا را می توانید در اولین ساعات آشنایی با این تیم تا سالیان بعد مشاهده کنید. چرا به تولید محتوای سئو شده نیاز داریم؟ منظور از سئو محتوا چیست؟ به طور کلی، محتوای مبتنی بر سئو، محتوایی است که پتانسیل بالایی در گرفتن رتبه در موتورهای جستجو دارد. پس اگر میخواهید در گوگل رتبههای بهتری کسب کنید، نیاز به محتوای سئو شده دارید. با این کار هر گاه کاربری کلمه کلیدی مربوطه را سرچ می کند، محتوای شما در رتبه های بالای صفحه اول نشان داده می شود. اینکه یک محتوا با رعایت کلیه نکات و قوانین سئو داشته باشید، نیازمند یک متخصص حرفه ای در این زمینه می باشد و خودتان به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید.