آموزش سئو رایگان به زبان ساده + تکنیک‌های حرفه ای SEO-سئو سمروش

نویسندگان حرفه‌ای هنگامی که یک موضوعی را می‌خواهند توضیح دهند برای پر اهمیت جلوه دادن محتوایشان؛ احتیاج به آمارهای دقیقی دارند تا به آن استناد کنند. لطفا توجه داشته باشید هر وب‌سایتی با توجه به استراتژی که دارد می‌تواند از رپورتاژ‌آگهی استفاده کند. بنابراین من در ادامه مطلب حالت نرمال که برای اکثر وب‌سایت‌ها مفید است را توضیح داده‌ام. سایت‌های زیادی هستند که اتوریتی بالایی دارند و حاضر هستند با دریافت مبلغی؛ محتوای شما را در سایتشان منتشر کنند. البته شاید علت این موضوع این باشد که اکثر جستجوکنندگان به دنبال تاکتیک هستند و به جای آن استراتژی را جستجو می‌کنند. بنابراین متخصصین سئو مجبور می‌شوند تاکتیک‌ها را به جای استراتژی مطرح کنند.

موتورهای جستجو رایج­ترین وسیله برای جذب ترافیک ارگانیک (غیر پرداختی) به یک وب­سایت هستند که باعث می­شوند سئو بسیار رقابتی باشد. ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف ما رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است. موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می‌‌‌کنند.

تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند. من همیشه سعی می کنم جهت بهینه سازی از ابزارهای موز استفاده کنم. ابزارهای موز یکی از بهترین ابزاهای سئو سایت است فقط به نظرم تنها ایرادی که این محصول دارد قیمت به نسبت بالا آن است. ولی به توجه به کیفیت محصولات آن ارزش آن را دارد که تهیه نمود یا حداقل بصورت اشتراکی استفاده کرد.

سئو چگونه کار می‌کند؟ مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو

در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اما در مقابل، کاربران محتوایی را می‌دیدند که بطور معمول رتبه خوبی دریافت نمی‌کرد. وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی می‌نامند.

آموزش سئو مبتدی (آشنایی با اصطلاحات رایج سئو)

برای اینکه بدانید از کجا شروع کنید و چه برنامه‌ای بچینید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «برای یادگیری مجله خبری سئو، از کجا شروع کنیم؟ (کامل‌ترین نقشهٔ راه)» را مطالعه کنید. دامنه‌ها از دو بخش نام و پسوند تشکیل می‌شوند که نام را خودتان انتخاب می‌کنید. پسوندها هم انواع مختلفی دارند که براساس نوع و حوزه‌ٔ فعالیت سایتتان، می‌توانید پسوند مناسب را انتخاب کنید. Com و ir دو مورد از رایج‌ترین پسوندهایی هستند که در کشور ما برای ثبت دامنه سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست. در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهم‌تر است. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت.

  • یعنی کاربر با جستجوی آن کلمه به دنبال دریافت اطلاعات و خواندن مقاله است و قصد خرید ندارد.
  • سئو Search engine optimization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
  • با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است.
  • قبل از هر کاری در مورد سئو خارجی باید در کدهای سایت خود امکان ردگیری فعالیت های تبلیغاتی خود را اضافه کنیم.
  • ما نیازی نداریم در تمامی کلمات حوزه خود بالا باشیم بلکه باید سعی کنیم در جستجوهایی نمایش داده شویم که مطابق با هدفمان باشد و در عین حال نیاز مخاطب را هم برطرف نماید.
  • اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد.

موضوع را به صورت جامع پوشش دهید به گونه ای هر چیزی را که یک خواننده بالقوه ممکن است بخواهد درباره آن بداند، در محتوای شما چیزی درباره آن نوشته شده باشد. بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند. بیایید دریابیم که چگونه می توانید از همکاری این دو عنصر بهره مند شوید. بنابراین فقط روی حجم جستجو تمرکز نکنید، هدف از جستجو مهم ترین معیار است. سعی کنید از تصاویر مرتبط و جذاب در محتوای خود استفاده کنید. کامنت هایی که در صفحات قرار می گیرند به زبان انگلیسی باشد و از قرار دادن کامنت هایی به زبان فارسی خودکاری کنید.