آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه-سئو سمروش

به عنوان مثال وقتی یک سایت ورزشی ایجاد می‌کنید، باید مطالبی در این خصوص برای کاربران بارگذاری کنید؛ که این مطالب می‌توانند شامل انواع ورزش‌ها، اخبار ورزشی و ویژگی‌های آن‌ها باشند. از همین جهت، در این مقاله هدف، ارائه توضیحات گسترده در مورد استراتژی سئو و نحوه عملکرد آن است. سئو سایت شامل روندها و فرایندهایی است که سبب بهبود عملکرد سایت در زمینه‌های بازدید و رتبه بندی می‌شود.

معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است. اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید. سئو تکنیکال این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می آورد که کیفیت وب سایت شما را در هنگامی که می خواهند کاربران را به سایت شما هایت کنند، ارزیابی نمایند.

۱. ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول

Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. اما این رویه در سال 2013 با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تغییر کرد.

مهمتر از همه مجله خبری سئو به منزله رقابتیست که رقبای آن بیکار ننشسته و مطمئنا همزمان با شما در حال فعالیت هستند و کنترل میزان فعالیت آنها در اختیار شما نیست. افرادی که در این حوزه به گارانتی صد در صد کلمات کلیدی رقابتی می پردازند، مطمئنا از دانش بسیار کمی نسبت به سئو برخوردار بوده و صرفا برای گرفتن پروژه از شما اقدام به چنین ضمانت هایی می کنند. از جمله این فاکتورها می توان به استفاده صحیح از کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری وب سایت، زمان حضورکاربران در وب سایت، تعداد بک لینک ها، نمایش صحیح وب سایت در دستگاه های موبایل و غیره اشاره کرد.

همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.

میتونید در دوره های آموزش سئو وبسیما شرکت کنید، یا مقالات رایگان وبسیما که به صورت مستمر ارائه میشوند را مطالعه نمایید. این مشکل برای ما هم زیاد پیش میومد ولی از زمانیکه پیش از شروع کار اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار دادیم شرایط تغییر کرد. قبل از هر توافقی برای مشتری خود مشخص کنید که در چه بازه زمانی چه نتایجی به دست خواهد آمد و برای دستیابی به آن چقدر هزینه باید کرد.

در بعضی از فروم‌ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک‌ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می‌گردد. این مورد بسیار در بهبود رتبه موثر است شما حتما باید قبل از استفاده از یک کلمه کلیدی به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. منظور از تحقیق راجع به کلمات کلیدی این است که بررسی کنید مخاطبان نیازهای خود را با چه کلماتی در اینترنت جستجو می‌کنند. با این تحقیقات می‌توانید محتوای سایت را بر اساس نیازهای مخاطبان تولید کنید. نگران نباشید زیرا برای یافتن این کلمات نیز ابزارهای مختلفی وجود دارد.

  • یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در هنگام یافتن کلمات کلیدی مرتکب می شوند این است که فقط به اعدادی که در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می بینند توجه می کنند.
  • تمامیه این اوقات و خیلی وقتهای دیگر از موتور جستجو اینترنتی استفاده میکنید.
  • کتاب راهنمای جامع سئو برای فروشگاه های اینترنتی توسط Brian Dean مدیر سایت Backlinko تهیه شده است.

لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. در فصل قبل به تکنیک های سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم. یکی از دلایلی که به‌روزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحات توجه می‌کند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود. واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند.

کم‌کم سایت‌هایی که ریسپانسیو نبودند موقعیتشان را از دست دادند و به رتبه‌های پایین‌تری رسیدند. پس در زمان طراحی سایت این نکته را حتماً لحاظ کنید و سایتی طراحی کنید که ریسپانسیو باشد. راه حلش استفاده از تگ کنونیکال است که به گوگل می‌فهماند که از میان صفحات تکراری در سایتتان، کدام یکی نسخه اصلی است و کدام را در نتایج ایندکس نکند. خزنده‌ها اصولاً برای پیدا کردن صفحات جدید، از لینک‌ها کمک می‌گیرند. بنابراین صفحات شما باید به طور استاندارد لینک‌سازی داخلی داشته باشند. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شده‌اند.

UX Design چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟